Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb geen idee in welk forum ik dit topic moest plaatsen dan maar hier.

Ik heb deze week 4x virtueel geld gekocht voor een spel.
Ik heb een gast op msn van wie ik al meerdere keren gold had gekocht.
Nu heb ik op 17 Juni voor 80$ aan gold gekocht. Hij zou mij het zo spoedig mogelijk leveren.
Vrijdag 19Juni had ik het nog niet, maar hij zei dat hij het rond zondag zou hebben, ik vertrouwde hem, want ik had al voor meer dan 200$ van hem gekocht, dus kocht ik vast voor 40$ extra.
Ik werd ongeduldig en heb voor nog eens 70$ op een website gekocht.
Nu is het zondag, is die ene kerel offline en is die website ook offline gehaald.
Nu heb ik ondertussen wel door dat ik dus flink gescammed ben, maar hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
Waar moet ik naar de rabobank toebellen om een charge back te doen?

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:09

buggienuk

lekker buggie

Als je met paypal betaald hebt moet je een claim indienen bij paypal. Als je zelf via de bank geld overgemaakt hebt dan kan je er weinig aandoen, behalve aangifte doen.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via paypal betaald maar van mijn bank afgehaald.
Maar ik kan dus alleen een chargeback doen met een creditcard?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als je via PayPal betaald hebt, ongeacht of dat via CreditCard of Bankafschrijving is, kan je een claim indienen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik las is, dat je het via je bank /creditcard maatschappij moet.
Ik las op internet het volgende.

Iemand gescammed tijdens het verkopen van virtueel goed.
De koper dient claim in via paypal, paypal geeft de verkoper gelijk.
De koper, dient een claim in bij creditcard maatschappij, die geeft de koper gelijk.

Resultaat: De koper heeft na het indienen van een claim bij zijn creditcard maatschappij zijn geld weer terug (en het virtueel geld waar het hier om gaat, die koper was dus een scammer die hiervan gebruikte maakte)

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:04:
Maar wat ik las is, dat je het via je bank /creditcard maatschappij moet.
Ik las op internet het volgende.

Iemand gescammed tijdens het verkopen van virtueel goed.
De koper dient claim in via paypal, paypal geeft de verkoper gelijk.
De koper, dient een claim in bij creditcard maatschappij, die geeft de koper gelijk.

Resultaat: De koper heeft na het indienen van een claim bij zijn creditcard maatschappij zijn geld weer terug (en het virtueel geld waar het hier om gaat, die koper was dus een scammer die hiervan gebruikte maakte)
Resultaat 2:
Met als gevolg dat Paypal jou account ASAP bevriest als je zo'n CC chargeback doet. Dit wil ik er wel even bij zeggen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54

Haan

dotnetter

Is dat kopen van virtueel geld überhaupt wel legaal? Zo niet, kan het wel een beetje vreemd overkomen als je bij PayPal gaat klagen..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• thomahawks
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 10:19
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:00:
Ik heb via paypal betaald maar van mijn bank afgehaald.
Maar ik kan dus alleen een chargeback doen met een creditcard?
Dat doet er niet toe. Je krijgt je geld terug op je paypal account vanwaar je het naar je bank weer kan laten storten. Vergeet niet dat hiervoor wederom enkele euro's eraf gaan. Je bank heeft hier niks mee te maken en kan onmogelijk iets voor je doen. Dat is natuurlijk weer anders als paypal jouw geld niet zou bijschrijven, dan moet je je bank inschakelen.

Succes in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry thomahawks, ik snap jou verhaal niet precies.
Moet ik nou wel contact opnemen met mijn bank of met paypal? Als ik een paar euro aan fee verlies aan paypal maakt me niet uit, het gaat hier wel over wat meer dan een paar eurootjes.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 14:28
Is je paypal gekoppeld aan je bankrekening? En doet paypal een automatische incasso wanneer je iets met paypal geld koopt? Dan kun je (meestal binnen 30 dagen) met je bank bellen en die incasso storneren. Je krijgt het geld dan terug, maar je hebt op dat moment wel een schuld bij paypal. Die kunnen deurwaarders enzo gaan sturen.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat geld ben je kwijt. Paypal biedt geen garantie voor non-tangible goods, dat staat ook in hun algemene voorwaarden. Een chargeback gaat je alleen maar problemen opleveren, de verantwoordelijkheid ligt gewoon bij jou.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• thomahawks
Oke, als je het via je bank gaat spelen, wat theoretisch mogelijk is, zul je Paypal op je nek krijgen. Paypal heeft alles immers netjes afgehandeld en geld op je account gezet vanaf je bank. Een beetje wat JS beschrijft, geen aanrader dus.

Nu heb ik even gekeken op de site van Paypal bij de algemene voorwaarden en ik heb (volgens mij) slecht nieuws:

13.4 Welke objecten vallen niet onder de PayPal-kopersbescherming?

De bescherming van PayPal voor kopers is uitsluitend van toepassing op betaling voor tastbare, fysieke goederen. Betalingen voor: niet-tastbare goederen, diensten, onroerend goed, bedrijven, voertuigen (waaronder maar niet beperkt tot: motorvoertuigen, motorfietsen, caravans, vliegtuigen en boten), op maat gemaakte goederen, vliegtickets, geclassificeerde advertenties op eBay, objecten die niet zijn toegestaan binnen het beleid van redelijk gebruik of licenties en andere vormen van toegang tot digitale inhoud (collectief 'niet in aanmerking komende objecten' genoemd). Houd er ook rekening mee dat wanneer een object elders dan op eBay is gekocht, claims wegens SAVO niet in aanmerking komen voor terugbetaling in het kader van enige kopersbescherming van PayPal. Privé-betalingen komen niet in aanmerking voor terugbetaling in het kader van enig PayPal-beleid voor kopersbescherming.

https://www.paypal.com/nl.../ua/policy_pbp#biz-policy

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 12:34
Dit is een simpele manier om geld te verdienen voor een scammer. En je bent er onfortuinlijk hard ingetrapt.

Een een paar keer wel leveren om vertrouwen te wekken. En daarna stoppen met leveren.

Het is uberhaupt niet verstandig voor 210 dollar aan virtuele goederen te kopen terwijl iemand slecht op zijn mail reageert.

Ik vind het sowiezo machtig om te horen dat je in een maand 510 dollar uitgeeft aan een spel? Wat voor spel als ik vragen mag?

[ Voor 18% gewijzigd door Dekaasboer op 21-06-2009 23:36 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk WoW denk ik ivm met gold. Kameraad van mij heeft dit ook al eerder gehad. Aangifte gedaan en dergelijke maar je hebt geen poot om op te staan want virtueel geld bestaat volgens het wetboek niet.

Ik denk helaas dat je het gewoon kwijt bent. Ik snap ook niet dat je zoveel aan zulke dingen uitgeeft, dit is een goed voorbeeld hoe een spel als WoW je kapot kan maken. Heb zelf niks tegen WoW en dergelijke spellen aangezien ik het zelf ook speel maar de handel erbuiten, ik walg er gewoon van.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zie dat je 16 bent. Dat brengt twee punten op:
1. Om Paypal te mogen gebruiken moet je 18 zijn volgens hun AV. Hebben ze dit ooit gecontroleerd; heb je een valse geboortedatum opgegeven?
2. Je bent handelingsonbekwaam. Je kunt wettelijk gezien nog geen overeenkomsten sluiten, niet met Paypal maar zeker niet om voor een paar honderd dollar 'gold' te kopen.

Als je ZEKER weet dat je Paypal nooit een valse geboortedatum hebt gegeven, en dan bedoel ik ook echt heel zeker, dan zou ik met je vader gaan praten om te vertellen wat er gebeurd is en om te vragen of jullie een rechtsbijstandverzekering hebben, daarna het geld laten terugstorten (via de bank, wat je zoekt heet 'storneren'), en je vader vragen om de rechtsbijstandsverzekering te bellen.

Als je ooit een valse geboortedatum hebt opgegeven: you're most likely screwed.

Oke, dan even een laatste punt:
Je bent 16. Zelfs met de huidige koers is 400 dollar bijna 300 euro. Dat is op jouw leeftijd nog altijd 64 uur vakken vullen bij Albert Heijn, of twee maanden als je één dag per week werkt. Ik zou me serieus afvragen of WoW of welk spel dan ook zoveel geld waard is. Download eens de aflevering 'Make Love, Not Warcraft' van South Park (seizoen 10, aflevering 8 ) ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Cocytus op 22-06-2009 00:15 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
bobsqaud schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:41:
Waarschijnlijk WoW denk ik ivm met gold. Kameraad van mij heeft dit ook al eerder gehad. Aangifte gedaan en dergelijke maar je hebt geen poot om op te staan want virtueel geld bestaat volgens het wetboek niet.
Volgens mij klopt dat niet. In dit geval is gewoon sprake geweest van een overeenkomst tot levering van een goed en/of dienst. Komt de leverende partij zijn afspraken niet na dan kun je dit gewoon beschouwen als oplichting of verduistering.

Het handelen in die goederen is ongetwijfeld verboden door de makers van het spel, maar dat doet er hier niet toe.
Cocytus schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:57:
Als je ZEKER weet dat je Paypal nooit een valse geboortedatum hebt gegeven, en dan bedoel ik ook echt heel zeker, dan zou ik met je vader gaan praten om te vertellen wat er gebeurd is en om te vragen of jullie een rechtsbijstandverzekering hebben, daarna het geld laten terugstorten (via de bank, wat je zoekt heet 'storneren'), en je vader vragen om de rechtsbijstandsverzekering te bellen.

Als je ooit een valse geboortedatum hebt opgegeven: you're most likely screwed.
Dat laatste weet ik nog niet zo niet. Een leverancier heeft namelijk ook de plicht om te controleren of dat zij echt zaken doen met iemand die wel handelingsbekwaam is. Een invulveldje op een website lijkt me niet voldoende. Een legitimatiecheck bij de kassa van de supermarkt is dat wel.

Ook al heb je dan valsheid in geschrifte gepleegd (dat kan in dit geval niet anders, anders krijg je simpelweg geen Paypal account); ik zou het bedrag gewoon storneren via de bank en dan afwachten op de reactie van Paypal. Daarna gewoon netjes door papa of mama een brief laten sturen dat ze niet wisten wat zoonlief aan het uitvoeren was, maar dat ze op basis van die handelingsonbekwaamheid graag de overeenkomst willen ontbinden. En wat daarna komt, komt daarna...

Verwijderd

:>
ebia schreef op maandag 22 juni 2009 @ 04:33:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. In dit geval is gewoon sprake geweest van een overeenkomst tot levering van een goed en/of dienst. Komt de leverende partij zijn afspraken niet na dan kun je dit gewoon beschouwen als oplichting of verduistering.

Het handelen in die goederen is ongetwijfeld verboden door de makers van het spel, maar dat doet er hier niet toe.

[...]

Dat laatste weet ik nog niet zo niet. Een leverancier heeft namelijk ook de plicht om te controleren of dat zij echt zaken doen met iemand die wel handelingsbekwaam is. Een invulveldje op een website lijkt me niet voldoende. Een legitimatiecheck bij de kassa van de supermarkt is dat wel.

Ook al heb je dan valsheid in geschrifte gepleegd (dat kan in dit geval niet anders, anders krijg je simpelweg geen Paypal account); ik zou het bedrag gewoon storneren via de bank en dan afwachten op de reactie van Paypal. Daarna gewoon netjes door papa of mama een brief laten sturen dat ze niet wisten wat zoonlief aan het uitvoeren was, maar dat ze op basis van die handelingsonbekwaamheid graag de overeenkomst willen ontbinden. En wat daarna komt, komt daarna...
Helaas biedt PayPal geen ondersteuning voor "virtual goods", waar in-game gold dus ook onder valt.
Daarnaast ook accounts en alles wat daarbij komt kijken.

Dit geld kun je naar fluiten, een chargeback gaat niet lukken aangezien jij zelf het geld hebt overgemaakt en de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd en PayPal vol in z'n recht staat om geld af te schrijven.
De incasso zelf kun je terugboeken, maar dan gaat vervolgens je balans bij PayPal in de minus, die het gewoon weer opnieuw incasseren. Eindeloze cyclus dus.

Dit is gewoon een van de risico's bij het kopen van gold!

• thomahawks
Precies, je werkt jezelf alleen maar in de nesten door de bank het geld te laten terughalen. Als ze dat überhaupt al doen, aangezien je het geld over hebt gemaakt. Een gelukje bij een ongelukje, je was je geld hoe dan ook kwijt geweest.

Verwijderd

Gezien het feit dat Paypal dit gewoon niet dekt en je er via de normale wegen bar weinig mee kunt, kun je alleen je verkoper proberen te benaderen. Voor de rest: jezelf voor je kop slaan, uithuilen en jezelf nog eens ernstig hard afvragen of je zoveel geld in een spel moet willen steken als 16 jarige :P

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat ik 16 ben heeft hier niets mee te maken, ook mijn geboortedatum is vals op Paypal.
Wel heb ik op mijn bankrekening inmiddels 13.000 euro verdient met het spel Knight Online.
Ik handel in virtueel geld, en dat verdient zeer goed kan ik je vertellen.
Dit is dus maar een klein bedrag wat ik kwijt ben, wat toch zonde is, ik verdien al jaren veel en veel meer dan mijn leeftijdsgenoten.

Toen ik nog WoW speelde, ben ik een aantal keren gescammed.
Ik wou mijn account verkopen, kerel stuurt geld, kerel stuurt me een chargeback en binnen een dag was ik mijn geld weer kwijt, waarom kunnen zij simpelweg hun geld zo terug krijgen en ik niet?

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat die scammer zijn geld kon terug krijgen kwam waarschijnlijk gewoon door dat ie gebruik maakte van een gestolen Credit Card. Aangezien je al eerdere scam ervaringen hebt gehad, weet je dat je in dit soort gevallen niks anders kan doen dan je verlies nemen. Mijn advies luidt dan ook: bespaar jezelf een hoop energie en doe dat.

Ook raad ik je ten sterkste af om de incasso van Paypal te storneren. Paypal is in deze niets anders geweest dan een bank, en het zou belachelijk zijn als je hen laat opdraaien voor jouw probleem. Doe je dat wel, dan haal je je zelf een hoop problemen op de hals waar je uiteindelijk toch het onderspit zal delven.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
De bedrieger bedrogen zullen we maar zeggen.
Als kennelijk ervaren goldseller/buyer zul je dondersgoed weten dat dat hele wereldje zeer schimmig is.
Veel gold dat verhandeld wordt is afkomstig van criminele activiteiten zoals bijv het hacken van accounts en vervolgens leegroven.
Daarnaast wordt het spelplezier voor vele (honderd)duizenden verpest door spam van goldsellers maar ook door het totaal verpesten van de economie op een server.
Het is imho dan ook niet zo vreemd dat mensen die zich bezig houden met deze verwerpelijke manier van vals spelen het ook niet zo nauw nemen met wetten en regels in het echte leven.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:44:
Toen ik nog WoW speelde, ben ik een aantal keren gescammed.
Ik wou mijn account verkopen, kerel stuurt geld, kerel stuurt me een chargeback en binnen een dag was ik mijn geld weer kwijt, waarom kunnen zij simpelweg hun geld zo terug krijgen en ik niet?
Hij deed geen chargeback, dat deed paypal. Handelen in 'zulke' virtuele items is verboden, trek je erg snel aan korste eind bij paypal. (en inderdaad, zo werkt scam the scammer).

Maar even serieus:
Nu heb ik op 17 Juni voor 80$ aan gold gekocht. Hij zou mij het zo spoedig mogelijk leveren.
Vrijdag 19Juni had ik het nog niet, maar hij zei dat hij het rond zondag zou hebben, ik vertrouwde hem, want ik had al voor meer dan 200$ van hem gekocht, dus kocht ik vast voor 40$ extra.
Ik werd ongeduldig en heb voor nog eens 70$ op een website gekocht.
Dan ben je gewoon DOM. Serieus als je 13.000 euro heb winst gedraaid aan een game en je bent nog zo dom bij elke idiote website maar voor 300+ dollar te bestellen, dan klopt er iets echt niet aan jou verhaal.

Ik zit al jaren in zo'n business (wat ik doe is btw wel legaal) en zelfs met een magere 50-100 dollar per maand ben ik dit maar te vaak tegengekomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• makila
Kid Buu schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:22:
Dat geld ben je kwijt. Paypal biedt geen garantie voor non-tangible goods, dat staat ook in hun algemene voorwaarden. Een chargeback gaat je alleen maar problemen opleveren, de verantwoordelijkheid ligt gewoon bij jou.
Ik heb ooit eens een playstation gekocht via ebay/PP maar de verkoper liep weg met mijn geld. Ik diende dan een schadeclaim in, maar ik had per ongeluk non-tangible good aangevinkt ipv Tangible good. PP heeft mij dan gezegd dat ze geen garantie boden voor een non-tangible good. Toen ik melde dat ik mij vergist had en dat het over een playstation ging en ik in feite wel garantie moest krijgen volgens hun TOS, zeiden ze doodleuk: sorry maar deze zaak in afgehandeld, beroep is helaas niet mogelijk. Ik heb nog een paar keren terug gemailed maar ik kreeg elke keer hetzelfde antwoord te horen. Ook bellen hielp niks. Ik heb toen een chargeback gedaan via mijn kredietkaartmaatschappij omdat ik vond dat ik in mijn recht was, en PP reageerde door mijn account te bevriezen. Na ettelijke maanden te zagen, en nog meer te zagen, en nog meer waren ze dit zo verschrikkelijk moe, dat er toch een PP bediende mijn klacht heeft doorgestuurd naar één of andere *big* chief. Ik kreeg plots een mailtje dat mijn account niet langer bevroren was en mijn PP account is toen ook van in de min terug naar 0$ gezet.. ;)

Met dit verhaal, wil ik gewoon aantonen dat het niet zo simpel is om een account te unlocken en je geld terug te zien, eens je begint met chargebacks te doen via je bank/kredietkaartmaatschappij. En je moet nog weten dat ik gewoon in mijn recht was en dat PP hun eigen TOS aan hun laars lapten omdat ik per ongeluk dus iets fouts had aangevinkt bij mijn schadeclaim. Ze hebben dan uiteindelijk hun fout ook toegegeven, maar het heeft wel heel veel tijd, zweet en tranen gekost. En al die tijd, kon ik dus mijn PP account niet gebruiken. :(

Dus ik zou enkel een chargeback doen, als je echt het geld niet kan missen, waarvoor je gescammed bent. Maar dat is enkel mijn mening. Het is jou account and jou geld he?

[ Voor 12% gewijzigd door makila op 22-06-2009 21:25 ]

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik ben zelf ook geen fan van Paypal. 2 jaar terug had ik te maken met een niet-geautoriseerde transactie via mijn account a 750 euro. Eerste instantie leek het allemaal soepel te gaan, Paypal zou mij schadeloos stellen. Uiteindelijk heb ik het zelf moeten regelen met de persoon naar wie dat geld gegaan is, omdat Paypal uiteindelijk toch niet heeft kunnen vaststellen dat het niet-geautoriseerd was. Gelukkig het geld uiteindelijk terug kunnen krijgen door het onderling met de ontvangende partij van het geld te regelen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Net zoals Makila kocht ik ook ooit eens een Playstation 3 maar dan via marktplaats. Betaald via Paypal, niks ontvangen. Dus dispuut aangemaakt, geen reactie van verkoper. Geupgrade naar claim, claim is in behandeling genomen door Paypal. Ik werd in mijn gelijk gesteld. Wat kreeg ik uitgekeerd? 0,56 euro. Meer had de verkoper niet op zijn paypal account aan saldo staan. Reken maar dat ik veel meer dan 0,56 had betaald voor die PS3. Meteen voor mij reden om die hele kopersbescherming met een lading zout te nemen. Als het er op aan komt fiets je zo door die procedure heen en ookal wordt je in het gelijk gesteld, dat betekend nog niet dat je ook maar iets terug ziet.

Maar m.b.t. virtueel gold via Paypal kopen en dan opgelicht te worden omdat de verkoper niet levert aka wanprestatie. Tja, Paypal laat het idd niet vallen onder kopersbescherming. Het hele verhaal van storneren is al verteld. Blijft over mocht het een Nederlander zijn waar van je adresgegevens enzo hebt hem dagvaarden. Maar ik heb zo het idee dat het in het buitenland zit niet? Blijft over je verlies nemen en je bent een dure les rijker. Was voor mij hetzelfde, een dure les in naiviteit wel te verstaan.

• Cocytus
  • Niet online
Voor dit ^^ soort gevallen ben ik blij dat Paypal tegenwoordig geld per incasso van m'n rekening schrijft, in plaats van dat ik het zelf moet overmaken. Reken maar dat ik m'n incasso storneer als Paypal met z'n 'kopersbescherming' mij zoiets zou flikken, en dan mogen ze echt the whole nine yards gaan om hun geld te halen - bij de kantonrechter dus. En reken maar dat áls ze dat al doen, ze dat verliezen. Ik heb - in de tijd dat ik nog wél moest overmaken - ooit een beroep moeten doen op hun kopersbescherming, en dat ging mij ook niet goed af. Gelukkig ging het toen maar om een paar tientjes.

Verder krijg ik ook het idee dat er iets niet klopt aan het verhaal van TS. Der-tien-dui-zend dollar verdiend met handelen in gold, maar reageren alsof je nog nooit een banktransactie hebt gedaan in dit topic? Maak dat de kat wijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Cocytus op 22-06-2009 23:25 ]

• thomahawks
Met 13.000 euro op de bank heb ik absoluut geen medelijden dat je 200 euro verliest. Indien je over enig verstand beschikt weet je dat er een risico aan vast kleeft. Als je nu aandelen gaat kopen voor 13.000 euro en de beurs gaat morgen onderuit moet je ook niet gaan huilen, je weet dat dat het risico is. Wees blij dat je je les nu geleerd hebt met 200 euro ipv meer.

• makila
[b][message=32146682,noline].. en dan mogen ze echt the whole nine yards gaan om hun geld te halen - bij de kantonrechter dus. En reken maar dat áls ze dat al doen, ze dat verliezen.
Als je slachtoffer bent, zal PP je enkel het bedrag volledig refunden als de scammer nog geld in zijn account heeft staan. Als je dan een chargeback doet via de bank/kredietkaartmaatschappij, dan zal PP in eerste instantie je account bevriezen en trachten het geld terug te vorderen, door jou trachten wijs te maken dat ze het zaakje tegen jou gaan winnen of ze zullen je trachten papieren te laten ondertekenen waarin je toegeeft dat zij gelijk hebben, en jij in de fout gaat. Als je echter halstarrig weigert ze te helpen, dan kan PP jou echt niets doen hoor. Pas op dat moment zal PP trachten de identiteit van de scammer te achterhalen. Lukt dit, dan zal PP de scammer vervolgen.

Maw in eerste instantie zal PP helemaal niet achter de scammer gaan, ze gaan eerst achter het slachtoffer omdat dit meestal de gemakkelijkste en goedkoopste manier is(slachtoffer = eerlijk dus is sneller geneigd de handdoek te gooien), pas als ze echt niet meer anders kunnen, dan pas maken ze een bocht van 360 graden.

[ Voor 20% gewijzigd door makila op 22-06-2009 23:21 ]

• Cocytus
  • Niet online
Dit is wat ik bedoel. Paypal gaat dwarsliggen, maar ik ook. Alleen, als ik zelf het geld naar Paypal heb overgemaakt kan ik niks. Als ik het kan laten storneren omdat het via incasso is gegaan, dan ligt de bal weer bij Paypal. Mogen zij van hun luie reet komen in plaats van mij met het probleem op te zadelen.

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Daarom laten ze je ook een overeenkomst aangaan met hen aangaan alvorens ze Direct Debit activeren. Ze zouden anders wel erg kwetsbaar zijn voor frauduleuze onderonsjes.

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik had ooit eens iets op eBay gekocht, was omgerekend €115 (prijs was in dollars). Er stond dat er een kopersbescherming was van € 100. Voor die € 15 wil ik het risico wel lopen. Niks ontvangen natuurlijk, ik via PayPal proberen mn geld terug te halen. Moest via eBay. Maar goed, 2 handen op 1 buik. Toen pas kwam de aap uit de mouw, dat euroteken moest een dollarteken zijn. Foutje. Gaven ze ook toe, maar ze konden er niks aan doen. Dus ik kreeg $100 terug, was toen iets van €65. Sindsdien gebruik ik gewoon geen PayPal meer.

Verwijderd

Topicstarter
Dat jullie niet geloven dat ik zoveel geld der mee verdient heb maakt mij totaal niets uit.
Ik koop al meer dan een jaar gold van anderen en verkoop het weer door.
Ook vroeg ik niet om medelijden dus zo'n reactie slaat ook weer totaal nergens op.
Anyways, bedankt voor de mensen die wel een normale reactie kunnen achterlaten, ik red me wel.

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Nu vraag ik me af bij de mensen die een playstation bijv. hebben gekocht via marktplaats, en vervolgens gescammed zijn: was de vraagprijs realistisch? Wanneer er bijv een nieuwe PS3 wordt aangeboden voor 200 euro, terwijl de nieuwprijs 400 euro is, snap ik dat Paypal zich beroept op een beetje verantwoordelijkheid van de koper zelf en daarom dus het bedrag niet refund. Vaak zitten er ook kanttekeningen aan de slechte Paypal verhalen, die zelden genoemd worden om de slachtofferrol rol van de bedrogen partij wat te versterken. Ik zeg overigens niet dat dat bij jullie het geval was, maar ik bedoel het in de algemene zin.

Pagina: 1