6pinns voeding pci express

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
omdat ik een pci express kaart over heb en kon verkopen,stelde ik de koper de vraag
of hij wel een 6pinns voeding aansl kabel had die uit de voeding kwam.
nee dus.

zijn systeem is 6mnd oud.

is er uberhaupt een verloop van molex aansl naar 6pinns voor pci express video kaart?
ik kan het nergens vinden .

maar ook dat bijna nw systemen geen 6pinns aansl kabeltje hebben!
wel de 4/8pinns voor moederbord.

wie weet raad?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een google search op: molex pci-e levert als eerste hit op: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=319547
Het kabeltje bestaat dus.

Het kan zijn dat de voeding van de koper modulair is, en dan zou die kabel bij z'n systeem geleverd moeten zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

draadje schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:12:
is er uberhaupt een verloop van molex aansl naar 6pinns voor pci express video kaart?
ik kan het nergens vinden .
Ah, iemand die Google nog niet kent. :'(

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:14
Ja, die bestaan..
Afbeeldingslocatie: http://www.buchvertrieb-treichler.de/images/p6.jpg
Molex to 6-pin PEG connector noemt dat.
Deze zitten vaak gratis bij nieuwe videokaarten, ik heb er hier nog wel een stuk of 4 liggen.
Zet een advertentie op de V&A, en misschien is er wel iemand in de buurt waarvan je ze gratis mag ophalen ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

offtopic:
Fantastisch dat ze daar een rode kabel gebruiken, rood staat normaal voor +5V kabels. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 18:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:27:
offtopic:
Fantastisch dat ze daar een rode kabel gebruiken, rood staat normaal voor +5V kabels. |:(
Is bruin lieve schat. :+

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Hmmzz vaag. Bij mijn videokaart zat ook een verloop stekker van Molex naar PCI-E 6pins. Alleen hier hoefde ik maar 1 molex op aan te sluiten. Dit werkt ( tot nu toe ) ook gewoon perfect op mijn kaart..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Het kan 'perfect' werken. Maar op papier ga je nu de specs voor Molex connectors en bedrading te buiten. Een Molex kan maximaal 40 watt stroom verwerken (op papier). Om aan de 75 watt van PCIe 6-pins te komen heb je dus altijd twee Molexen nodig, liefst nog van twee verschillende kabelbomen ook.

In de praktijk kan het wel goed gaan met een enkele Molex, maar je loopt het risico dat het geheel ergens te warm wordt. Of dat gebeurt hangt af van hoe krap de fabrikant de specs heeft gevolgd (dus hoeveel marge de bedrading en connectoren hebben), de temperatuur en airflow in de kast en het vermogen dat je grafische kaart opneemt via de PCIe connector.

PS. Stel je hebt een HD4770. Die gebruikt maximaal 80 watt (non-OC). Een PCIe 16x slot levert maximaal 75 watt. Dus heeft AMD gespecificeerd dat er een PCIe 6-pins connector op moet. Er van uit gaande dat de stroomvraag 'netjes' verdeeld wordt, resulteert dat in 40 watt voor het slot en 40 watt voor die ene Molex.

[ Voor 19% gewijzigd door kalizec op 22-06-2009 00:15 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Kuhr89
Okee. Maar dan is het toch wel vreemd dat ik vanuit Sapphire zelf een verloop stekkertje krijg waarbij ik maar 1 molex kan aansluiten...

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Kuhr89 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:22:
Okee. Maar dan is het toch wel vreemd dat ik vanuit Sapphire zelf een verloop stekkertje krijg waarbij ik maar 1 molex kan aansluiten...
Nee, dat is niet raar:
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:13:
PS. Stel je hebt een HD4770. Die gebruikt maximaal 80 watt (non-OC). Een PCIe 16x slot levert maximaal 75 watt. Dus heeft AMD gespecificeerd dat er een PCIe 6-pins connector op moet. Er van uit gaande dat de stroomvraag 'netjes' verdeeld wordt, resulteert dat in 40 watt voor het slot en 40 watt voor die ene Molex.
Er word dus stroom geleverd via het PCI-e slot en via die Molex. ;)

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Molex --> 6x PEG connector op alternate

laatst nog gekocht omdat mijn oude voeding dat niet had , nu wel

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44
Mike Post schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:57:
[...]

Nee, dat is niet raar:

[...]

Er word dus stroom geleverd via het PCI-e slot en via die Molex. ;)
Als er maar 40w door zo'n ding mag is het wel raar. Stel ik heb een graka die 145 watt zuipt, dan zou een enkele 6-pin PEG moeten volstaan. Sluiten we dit aan met een single molex to 6-pin PEG dan betekent dat dat er minstens 70 watt overheen gaat als de graka vol gebruikt wordt. Dat gaat volgens kalizec de spec te buiten en is dus niet echt handig.

[ Voor 6% gewijzigd door A Lurker op 22-06-2009 10:34 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Dat is dus inderdaad raar. Maar voor zover ik weet worden bij dergelijke kaarten (die meer dan 40 watt over hun PCIe kabel willen trekken dan ook geen verloopjes van enkele Molex naar PCIe 6-pins mee geleverd, dan leveren ze namelijk dubbele Molex naar PCIe 6-pins mee.

En dat sommige mensen een los verloopje kopen en dan uit onwetendheid een enkele pakken terwijl ze een dubbele nodig hebben. Tja, vaak gaat het goed, maar het kan ook verkeerd gaan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Kuhr89
Naja het zal dan wel goed zitten tot nu toe. Ik kan altijd nog besluiten om een ander verloop stekkertje te kopen... Wel raar want de HD4890 die ik heb vraagt volgens mij toch redelijk wat stroom..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Al met al komt het er op neer dat dit toch wel een zoekertje is. Helemaal de vraag of dergelijke verloopjes er uberhaupt zijn. Dicht.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.