Toon posts:

muziek delen intranet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen

ik zou graag mijn flac's die op mijn harde schijf van mijn xp desktop staan delen met mijn linux laptop.

het netwerk zelf is wap beveiligd; ik zou de files enkel tussen deze twee pc's willen delen. maar dit op de meest veilige manier. zodat er niemand aan kan, en ook geen enkele pc een extra gevaar loopt.

ik heb een aantal softwares gezien voor music sharing, maar die doen het allemaal vrij ingewikkeld en kunnen heel veel waar ik geen nood aan heb, zoals shout.

de files zijn flac, ik veronderstel dat die snel genoeg zullen gedeeld kunnen worden om niet te haperen ?

merci mensen
ps: ik heb gegooled, maar ik zou gewoon graag weten hoe je dat het veiligst en makkelijkst doet, dan surf ik weer verder voor meer info daarover

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 00:23
Je wilt ze dus kunnen "Streamen" dan is FTP niet echt een optie. SMB (Windows filesharing) zou wellicht een optie kunnen zijn. Als je spreekt van een lokaal netwerk dan noem je het doorgaans een LAN en geen intranet, dit zijn meestal meerdere LAN's die aan elkaar zijn gekoppeld.

[ Voor 37% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-06-2009 17:33 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
aha merci, okee dan een lan.
en streamen lijkt inderdaad wat ik wil, met ftp zou ik ze eerste moeten kopieren ?

maar misschien is streamen te lastig voor mijn laptop, dat is maar een 1200mhz cpu.
dat zou moeten lukken, maar als je ziet hoe traag die is bij normaal gebruik, dan weet ik het niet.

smb ik ga het even opzoeken

merci

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Gewoon ouderwets SAMBA filesharing met wachtwoord? Veilig en simpel.

Verwijderd

Topicstarter
die samba zal dan draaien op dat linux systeem,
dat is niet de host, maar de client, maar ga eens een opzetten,
zien hoe dat gaat.

merci

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

samba draait op linux (en andere unixes) en is 99% compatibele met windows filesharing.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 21-06-2009 18:29 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je wilt alles zo veilig mogelijk, maar je gebruikt WEP als beveiliging. WEP is alles behalve veilig: Wikipedia: Wired Equivalent Privacy

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 00:23
Goed punt, ts schrijft echter wap (ik ging ervanuit dat hij WPA bedoelt)

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,

de samba server is up and running.
ook windows heeft een netwerkje.

het was wel even zoeken, want eerst zag ik enkel de shared myfiles op linux en kon ik niet aan de gedeelde map in windows. de firewall op windows afgezet en ik zag de hele harde schijf. Ik kon wel enkel op de gedeelde mappen van de windows pc vanaf de linux. achter de mappen waar ik niet zomaar kon opkomen stond een dollar sign en moest je een passwoord geven, maar zelf met de user en passwords van windows kon ik er niet op (waarschijnlijk moet ik die ook sharen vanop de windows pc)

maar nu het probleem, ik wil absoluut niet de firewall uitzetten. dus dat netwerkje zou daar door moeten tunnelen. ik werk nog met het oude sygate firewall. als ik vanop linux naar de windowsmachine zoek , dan krijg ik op de windows natuurlijk een dll warning van sygate, mijn ndis user mode i/o krijgt een ping. ik kan die accepteren maar (niet accepteren dat die ndis alles doorlaat,dus selectief voor deze keer) maar dan gaat het nog niet. Het is enkel als ik die ndis volledig zijn gang laat gaan dat het werkt .
ik zet dat niet graag open, want met die dll autentification zie je pas hoeveel keer je pc bestookt wordt.

is er een mogelijkheid om dit te vermijden.
merci mensen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden, in de opties van sygate staat er een optie dat je kan aanvinken in verband met een netwerk.

merci mensen voor het advies over samba
Pagina: 1