Toon posts:

Safari freeze + strandbal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd dus het probleem dat mijn MacBook White vrij veel de "Spinning Beachball" laat zien. Alleen is het heel vaag wanneer en met welke programma's. Bij Safari was dit zeer duidelijk, heb daarom Spin Control laten draaien. Deze gaf aan dat verschillende programma's voor korte tijd een Beachball toonden.
Bv. Adium, Bowtie, Firefox, iTunes maar bij deze duurde het allemaal minder dan 2 seconden.

Bij Safari echter duurde dit 91 seconden! Ik kan Safari dus gewoon niet meer gebruiken.
Ben echter helemaal nog niet volledig wegwijs in men MB. Maar wat ik heb geprobeerd:
- User permissions gefixed
- Reboot
- Safari Reinstalled

Ik weet niet goed wat ik nog zou kunnen doen. Alleen weet ik wel dat mijn MB stukken minder soepel loopt dan vroeger. Misschien helpt een clean install.

Het gaat hier over een MacBook (Feb. 2008 update) 2.4 Ghz, 2GB DDR2, (met een nieuwe WD5000BEVT sinds enkele maanden) en Leopard 10.5.7 .
Las via google dat harde schijven de spinning beachball konden veroorzaken omdat ze gewoonweg niet snel genoeg waren. Maar ik zou niet weten waarom het aan die nieuwe schijf zou liggen?

Hier volgt een log van Spin Control, kan er zelf niet veel uit afleiden :S .
Klik!

EDIT: Ben nogmaals gewoon wat proberen te surfen met Safari. En dit lukt tamelijk goed. Alleen als ik de site http://macthemes2.net/forum bezoek loopt het mis. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 16:16 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08
Ik heb het ook sinds de laatste update van Safari. Zal daar wel aan liggen en zie wel weer een update verschijnen. Verder crasht Safari ook ineens vaak.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik HAAT die godvergeten strandbal :r .

Soms opeens zomaar uit het niets. Al hoewel het vaak een flashanimatie is die CPU loopt te zuipen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!