Toon posts:

Stel je hebt zo'n 1800 piek te besteden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel je hebt zo'n 1800 piek te besteden aan videokaart en monitor... wat is dan de ideale config... Ik zit zelf te denken aan een LG915FT met een Geforce2 GTS of een Radeon ViVo 64 MB.
Suggesties?
Past de ene videokaart beter bij een bepaalde monitor oid, of hoef ik daar geen rekening mee te houden.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Gewoon de specs van de kaart en de monitor vergelijken lijkt mij zo. Moet wel een beetje bij elkaar passen natuurlijk. En ik zou in de winkel ff de diverse monitors vergelijken. Welke je het mooiste beeld vind hebben en zo.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
monitor: iiyama vision master pro 452

videokaart: ati radeon vivo 64mb ddr oem

:):)

Verwijderd

Topicstarter
Die OEM heeft toch trager DDR of niet.. ik weet niet precies hoeveel het scheelt.. en ik hoorde ook mensen die nogal enthousiast waren over de bijgeleverde software bij de Retail.

Verwijderd

Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452 FL 1159,-

ATi Radeon 64MB DDR (OEM) FL 837,-

das dus F1996,- das dus te duur he voor die jongen die vroeg rond de 1800 he

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
iiyama vision master pro 452 - fl 1159,-

ati radeon vivo 64 mb ddr oem - fl 539

beter in de pricewatch kijken !!!!!
of koop jij alles bij je locale dealer ???

heheehe lol :-)

Verwijderd

Topicstarter
Is die Radeon niet veel goedkoper???? Ik dacht iets van 550 of zo.. al die 64 MB versies hebben toch DDR?

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
sterker nog, hij stelde zelfs de ati radeon VIVO 64mb ddr oem voor dus dan komt er nog eens honderd piek bij :)

Maar voor zover ik weet boeit het niet echt wat voor monitor/videokaart combinatie koopt zolang ze allebei maar van goede kwaliteit zijn, behalve natuurlijk als je voor een flat panel gaat ofzo, maar dan ben je toch iets meer kwijt

Verwijderd

Topicstarter
zeg sheep.. is dat Neil Young in je signature of niet? My my hey hey?

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 11:08 schreef taz3d_nl het volgende:
iiyama vision master pro 452 - fl 1159,-

ati radeon vivo 64 mb ddr oem - fl 539

beter in de pricewatch kijken !!!!!
of koop jij alles bij je locale dealer ???

heheehe lol :-)
nee koop niks bij ocale computerboer veel te duur. maare ik heb het inderdaad verkeerd gezien en de verkeerde gecopyd

mzls

• BurningSheep
  • Laatst online: 03-05 22:13
LOL @ taz3d_nl, koop jij niet al je hardware bij Vobis dan? :)

Volgens mij hadden we het toch echt over deze kaart hoor (copy & paste uit pricewatch):

ATi Radeon ViVo 64MB DDR (OEM) FL 935,-

(edit: Ja, inderdaad van Neil Young :))

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Die kaart is al lang niet meer zo duur, hij is al een stuk goedkope, en anders bestel je hem toch in amerika? scheelt je nog meer boel centjes. Maar hij moet hier al zeker onder de 700 gulden te krijgen zijn. Dat is namelijk waarom ineens zo veel mensen twijfelen tussen een Radeon en een Geforce, niet veel snelheids verschil, wel veel geld

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik het mis of is de Radeon 64 tot een soort Cult item verworden? Ik wil m zelf ook wel, omdat ie vrij goedkoop is, maar de GTS blijft toch een stuk sneller of niet..
Ik heb wel begrepen dat de Radeon een mooier scherper beeld geeft?

Verwijderd

Topicstarter
zit er eigenlijk nog nieuwe technologie aan te komen qua monitors? Of kan ik met bijv. een LG915FT echt lang voort?

• Change
  • Laatst online: 26-04-2025
Als je een LG neemt zou ik toch zeker een kaart nemen die in 2D excellereert (oid :P). Radeon of Matrox zijn dan het beste denk ik, maar dat hangt dus af van wat je doet op je PC. Als je veel spellen speelt (ik niet), dan moet je voor de Radeon gaan.

LG gebruikt nieuwe technologie voor de Flatron btw.. de enige andere nieuwe technologie zou verbeterde TFT/LCD schermpjes zijn lijkt me.. maar is nogal prijzig :)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. vin ik niks hoor die TFT schermen.. die kleuren lijken allemaal heel anders.. Ik vin t niet echt mooi.. Zoals ik jou verhaal lees zouden spellen vallen onder 2d.. dit lijkt me toch eerder 3d of niet?

Trouwens, klopt het dat de Radeon meer uit DirectX8 uit haalt dan de GTS?

• Change
Nee ik zei, als je veel spellen speelt (3D dus), dan moet je voor de Radeon gaan ipv de Matrox :)

Ik zou sowieso niet voor die GeForce gaan als je een kwaliteitsmonitor koopt.. tenzij je 100% van je tijd spellen loopt te spelen natuurlijk :)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bevalt trouwens je Hauppauge? heb je m ooit vergeleken met de miro pctv? EEn voordeel van de GTS deluxe (asus) leek me toch wel de TV opties.. of zijn die van radeon net zo goed?
of is een aparte tv kaart aan te raden?

• Change
M'n Hauppauge bevalt prima :) Heb m nu al zo'n 3 jaar denk ik, dus geen idee wat de kwaliteiten zijn van de nieuwe kaarten. Ik heb m nooit echt vergeleken, maar ook geen rede toe gehad. Heb nog nooit een feature gehoord die de Hauppauge niet had :).

Ik heb begrepen dat de software + support van ingebouwde TV mogelijkheden bij all-in-1 kaarten nogal tegenvalt vergeleken met Hauppauge, dus ik zou ze wel apart kopen. Tenzij je geld of een pci slot wilt besparen natuurlijk :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Videokaart Asus V7700 GTS2 32 Mb Pure (retail) 569,-

Monitor 19" Iiyama MA901U Vision Master Pro 452 1235,-

Totaal 1879,-

excl. BTW 1579,-

Verwijderd

Topicstarter
zou ik het redden om op een 19 inch fullscreen tv te kijken of niet? en hoe zou dat gaan met DivX films?

• Change
Op mijn systeem kan ik fullscreen DivX kijken. Als ik mn TV gebruik dan verandert de software de resolutie tijdelijk in 640x480 zodat ie fullscreen kan draaien, gaat ook zonder problemen :)

• BoNeZ99
  • Laatst online: 19-08 10:06
Okey, koop lekker een nieuwe DURE videokaart. Maar wat heeft dit nu veel voor zin? Ik bedoel voor de FPS hoef je het vaak niet te doen alleen maar voor de kleine dingen die je vaak toch niet ziet. Ik bedoel; de FPS van een TV is +-30, zie je toch ook niet? Het gaat het dan alleen voor de res doen en die "kleine" dingen zoals pps enzo. De 1 vind het de moeite waard de ander niet. Koop wat je zelf denkt nodig te hebben en wat je het meest aanspreekt. Als jij er maar blij mee bent. ;) En de monitor precies hetzelfde. Je kan het natuurlijk wel eerst allemaal met elkaar vergelijken enzo. Videokaart en monitor ff de verschillende merken bekijken en naaar wat je nodig hebt koop je dan wat.

Verwijderd

Topicstarter
30fps op een TV???? Meen je dat nou? En wat zijn pps? je merkt het, ik ben nog niet helemaal ingeweid in videojargon...

• BoNeZ99
  • Laatst online: 19-08 10:06
PPS is wat nvidia gebruikt bij de GeFOrce 2, oftewel Per pixel Shading. Allemaal wel goed, maar of je het nodig hebt....
Pagina: 1