Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fraps Hotkey werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 18:41
Ik wil graag video opname maken van een dos spel, in Dosbox.

Ik heb Fraps gedownload. De instellingen correct gezet.

Maar bij het starten van het spel (volledig dosvenster) kan ik de hotkey intikken wat ik wil, maar Fraps start niet. :(
In de configuratie heb ik de optie output=overlay ingesteld

Iemand nog meer met dat probleem?

Mijn YouTube Channel

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Werkt je hotkey wel buiten Dosbox?

Beetje Googlen op "fraps dosbox" lijkt ook te suggereren dat dosbox zelf kan capturen. Wellicht is dat een alternatief?

[ Voor 64% gewijzigd door frickY op 21-06-2009 15:36 ]

• Snowwie
Nee, buiten Dosbox werkt de key ook niet.

Maar wat jij zegt over Dosbox dat zelf ka captureren is interessant om te onderzoeken. :)

Mijn YouTube Channel

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Even gespiekt en bij mij doet mn Fraps-hotkey het ook niet in gewoon Windows. Die doet het waarschijnlijk alleen als er een DirectX/OpenGL window openstaat.

• Snowwie
^Schopje:

Na ruim 1,5 jaar dienst doet Fraps ineens weer raar. Het vertoont hetzelfde gedrag zoals hierboven beschreven:

Het programma start wel, maar de FPS counter is niet te zien en het start ook niet met opnemen als je op de hotkey drukt.

Ik heb gegoogled op dit probleem maar een oorzaak kan ik niet achterhalen?

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Echt niemand?

Ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat het veranderen van m'n bureaubladachtergrond iets met dit probleem te maken heeft. Sommigen suggereren om een Aero Theme in te stellen, maar dit heeft helaas niet het effect dat de counter terugkomt.

Iets anders wat me wel opgevallen is, is dat als ik een filmpje in YouTube in full-screen bekijk de FPS counter ineens WEL tevoorschijn komt.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

En wat als je fraps instelt om je bureaublad te filmen? En heb je wel de laatste update 3.5?
Soms kan je ook met een hotkey (F12) je overlay hotkey veranderen, eerst werkte fraps ook niet bij mij totdat ik de fps counter zag en kon ik opnemen.

• Snowwie
Oplossing gevonden:

meuk: Fraps 3.5.99

Bug fix na een bepaalde Windows Update. Om welke update dat het gaat wordt niet vermeldt, maar de bug is gefixed in 3.5.99.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1