Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Goedendag allemaal,

Ik ben bezig geweest met het installeren van Windows XP op een oude laptop.
Van deze laptop was de cd/dvd drive kapot, dus ik dacht: ik probeer het via een externe HD.

Zo gezegd, zo gedaan. Via een andere PC alle bestanden van de XP installatie-dvd naar mijn externe HD gekopieerd, op de oude laptop Setup.exe gestart en hoppa daar ging hij.
Echter, bij het kopieren van bestanden tijdens de setup die nodig waren voor het installeren van XP (blauw dos-achtig scherm) kwam 2 keer een foutmelding: presetup.cmd kon hij niet kopieren en setuporg.exe ook niet.

Ik heb dit genegeerd en heb de setup verder laten gaan. Vervolgens ging de laptop zichzelf rebooten om de setup af te maken, maar nu krijg ik steeds een foutmelding dat presetup.cmd en setuporg.exe ontbreken. Als jullie willen kan ik de hele foutmelding wel overtypen, maar dit is nogal een lang verhaal. Onderaan het blok staat in hoofdletters "SETUP ABORT" met daaronder 1 knop: OK.

Bij het klikken van OK start de laptop zichzelf weer opnieuw op en de foutmelding komt opnieuw. Ik zit dus vast in een loop en ik zou niet weten hoe ik hieruit kan komen!

Zouden jullie me hieruit kunnen helpen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de install files zo hebt gekopieerd dan kan je inderdaad problemen tegen komen. Kijk hier eens en dan moet het mogelijk zijn om XP vanaf een USB stick of HD te installeren. http://www.msfn.org/board/Install-XP-from-USB-f157.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Via Google kwam ik het volgende tegen:
http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t46129.html

Overige info over over het installeren van Windows vanaf HDD: http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t11417.html

Dit is ook wel interessant om door te lezen. Het gaat over een handleiding hoe je Windows vanaf HDD of USB kan installeren.

Edit: wat mijn bovenbuurman zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door endeavor334 op 21-06-2009 15:03 ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
HwKok schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:50:

alle bestanden van de XP installatie-dvd

[...]

Echter, bij het kopieren van bestanden tijdens de setup die nodig waren voor het installeren van XP (blauw dos-achtig scherm) kwam 2 keer een foutmelding: presetup.cmd kon hij niet kopieren en setuporg.exe ook niet.
Twee dingen:

1) XP werd nooit op DVD uitgeleverd.
2) setuporg.exe is geen origineel meegeleverd bestand, eveneens als presetup.cmd.

Waar komen deze DVD en bestanden vandaan? Niet van een originele setup bron dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Bedankt voor jullie snelle reacties. Het probleem is echter op dit moment dat ik in een soort van 'loop' zit van opnieuw opstarten --> foutmelding --> opnieuw opstarten. Ik ben niet in de mogelijkheid om de installatie overnieuw te proberen volgens de tips en hints in de door jullie opgegeven links.

Ik wilde de bestanden handmatig in DOS over zetten, maar door die loop kom ik ook DOS niet in als ik Windows in veilige modus opstart met opdrachtprompt (F8 bij opstarten). Voordat DOS opgestart wordt, start de laptop alweer opnieuw op.

Waar ik dus naar zoek is een mogelijkheid om in DOS te komen OF om Setup opnieuw uit te voeren.
Helaas gaat een opstartdiskette niet werken, want de laptop heeft geen floppydrive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeschere
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-12-2018
Pak een ander systeem, maak een USB disk bootable zoals aangegeven in bovenstaande links en zet je bios op booten vanaf USB. Dit kan natuurlijk ook een externe hd of eventueel een externe cd/dvd speler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Caveman

whahoehaha

Als je er eens een USB cd/dvd speler aanhangt en daarvan opstart (er zijn genoeg boot cd's te vinden bv UBCD). Als je laptop dat tenminste kan. (als je een usb hd hebt, kun je gewoon de hd eruit halen en er een cd/dvd speler eraan hangen...mits ide natuurlijk)
Een andere optie is je hd uit je laptop halen en hem opnieuw formateren in een andere pc. let wel op dat, als je dat doet je de hd booteble maakt anders doet ie het nog niet in je laptop. Dit is wat ik altijd doe op laptops waar geen floppy/cd/dvd spelers opzitten, 2 partities aanmaken 1 van ongeveer 600 mb met de windows cd erop en installeren maar.(er zijn verloop stekkertjes van 3.5" naar 2.5" hd's)

De twee bestanden die jij noemt zijn idd geen orginele windows bestanden, ze staan iig niet op mijn orginele windows XP cd (OEM wel te verstaan :o )

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1