c# vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb sinds kort een gratis OCR website gevonden waar je een bestand kan uploaden en het wordt online geconverteerd.
nu zou ik dit in een c# programma willen toevoegen,
dit heb ik al maar ik raak niet verder.

WebClient wc = new WebClient();
byte[] response = wc.UploadFile("http://asv.aso.ecei.tohoku.ac.jp/cgi-bin/weocr/submit_tesseract.cgi", "POST", file);
MessageBox.Show(Encoding.ASCII.GetString(response));

Mijn response is steeds, null file uploaded...

zouden julllie mij aub willen helpen?
alvast bedankt :)
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

pistole

Frutter

Sorry!
Received a null image (0byte). See TIPS page.
En heb je ook naar de TIPS gekeken toevallig?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:41:
[...]

En heb je ook naar de TIPS gekeken toevallig?
Ja, er staat niets vermeld over bestanden uploaden met een programma.
volgens mij moet ik op een of andere manier kunnen mijn bestand doorsturen met het id "userfile"
(=> zie webformulier: http://asv.aso.ecei.tohoku.ac.jp/tesseract/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zie dat die online OCR tool gebruik maakt van tesserect. Tesseract is een gratis programma van Google dat je ook gewoon kunt downloaden en lokaal kunt gebruiken en dus ook kunt gebruiken vanuit C#. Waarom gebruik je dat niet i.p.v. een online tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Face_-_LeSS schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:03:
Ik zie dat die online OCR tool gebruik maakt van tesserect. Tesseract is een gratis programma van Google dat je ook gewoon kunt downloaden en lokaal kunt gebruiken en dus ook kunt gebruiken vanuit C#. Waarom gebruik je dat niet i.p.v. een online tool?
omdat mijn programma toch online werkt en het dus kleiner is als ik de onlinetool gebruik?
en omdat ik toch een beginnende programmeur ben en graag wil weten hoe je files kan uploaden naar een webformulier :)
(en ook omdat ik geen idee heb hoe ik dat programma in mijn programma kan verwerken)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb juist tesserect geprobeerd maar het programma crashed steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:59:
ik heb juist tesserect geprobeerd maar het programma crashed steeds...
Hoe het programma crasht? Post eens wat code, plaats wat breakpoints.

Welke error? Je bent aan het developen, wat wil zeggen dat je pagina's vol debug informatie krijgt, er moet toch ergens een exception geraised worden, die je hier met ons kan delen he.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:03:
[...]

Hoe het programma crasht? Post eens wat code, plaats wat breakpoints.

Welke error? Je bent aan het developen, wat wil zeggen dat je pagina's vol debug informatie krijgt, er moet toch ergens een exception geraised worden, die je hier met ons kan delen he.
ik heb nu gevonden dat je het programma gewoon vanaf je commandline kan uitvoeren,
ik heef dit in=>
code:
1
"C:\Users\Jeroen\Downloads\tesseract-2.00.exe6\tesseract.exe" "C:\Users\Jeroen\Downloads\tesseract-2.00.exe6\criminalwar.tif" "C:\Users\Jeroen\Downloads\tesseract-2.00.exe6\output.txt" -l eng

dus mijn afbeelding is mis :s
ik heb ze nogtans juist gegenereerd?
code:
1
afbeelding.Save(Environment.GetEnvironmentVariable("temp") + "/cw.tif", ImageFormat.Tiff);

ik heb geen idee wat er mis kan gelopen zijn :(
en mijn errorlog heeft:
code:
1
2
3
4
5
Tesseract Open Source OCR Engine
name_to_image_type:Error:Unrecognized image type:"C:\Users\Jeroen\Downloads\tesseract-2.00.exe6\criminalwar.tif"
IMAGE::read_header:Error:Can't read this image type:"C:\Users\Jeroen\Downloads\tesseract-2.00.exe6\criminalwar.tif"
Tessedit:Error:Read of file failed:"C:\Users\Jeroen\Downloads\tesseract-2.00.exe6\criminalwar.tif"
Signal_exit 31 ABORT. LocCode: 3  AbortCode: 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

BMP, JPEG, PBM/PGM/PPM, and their gzipped files are acceptable
Dus geen tiff

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult gewoon bij de aanbieder van de dienst moeten zijn voor support. Het is geen probleem met het programmeren zelf.

Zoals gorgi_19 al aanhaalt had je gewoon in de docs kunnen finden dat tiff niet ondersteund word.

Lees ook nog even *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! *** door, want de titel van je topic is ook weinig beschrijvend van je probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 21-06-2009 15:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.