[MacBook Pro] Batterij wordt een ballon

Pagina: 1
Acties:

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Wil even mijn ervaring delen wat me is overkomen..

Eergisteren was ik aan het werken zoals normaal. Tot opeens me laptop hoger ging aanvoelen & wankelen, net toen ik het merkte klikte de batterij zichzelf los.

Zie deze link voor foto's (sorry voor slechte kwaliteit, maar het is iig duidelijk)

Als ik onder het aluminium kijk zie ik dat een zijde volledig is ontzet. Batterij is twee jaar oud en heeft ongeveer 210 cycles gehad en was nog een prima conditie 80+%. Gelukkig is me laptop niet verder beschadigd, maar het had heel anders kunnen aflopen als ik er niet bij was geweest ;(

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij de Apple store.

Verwijderd

Er is/was volgens mij een recall voor batterijen met een bepaalde reeks serienrs. waarbij dit kon voorkomen.

• Aeschere
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-12-2018
Ik had een paar weken geleden hetzelfde probleem.
De apple store doet er zelf niks aan aangezien de batterij al buiten de garantie tijd valt. Je kan het beste even met apple care bellen en een klein beetje doorzeuren hierover.
Bij mij deed de man aan de telefoon vrij moeilijk over het vervangen van de batterij ondanks dat hij toegaf dat het een productie fout van apple was. Ik werd uiteindelijk doorverbonding naar iemand van de PR en die maakte gelijk een nieuwe melding aan dat de batterij gratis kon worden vervangen.

Met dit call nummer naar de apple store en de batterij in laten nemen. De TD onderzoekt de batterij dan en je hebt na ongeveer een week een nieuwe batterij.

Succes.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zou de accu trouwens wel even verpakken in een plastic zak oid voor het geval hij alsnog ploft.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als het nog kan proberen om de accu te ontladen voordat je 'm gaat opsturen of inleveren. Een defecte Li-ion accu is een tijdbom die al menige serieuze brand veroorzaakt heeft. Als je de resterende elektrische energie er uit kunt trekken is dat risico een heel stuk kleiner.

[ Voor 21% gewijzigd door joopv op 21-06-2009 20:00 ]