Toon posts:

eigen netwerk bereiken vanaf externe locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem :

Als ik poorten openzet in mijn router (nodig voor een bepaalde applicatie) en ik typ mijn ip-adres plus de poort in de adresbalk, dan geraak ik niet binnen vanaf een externe locatie. Het helpt alleen als ik "Redirect request to Virtual DMZ host" aanvink met het bijhorende interne ipadres, maar dit wil ik niet ivm de veiligheid.
De poorten worden niet geblokkeerd door mijn internetprovider (belgacom adsl go)

Dit zijn de netwerk componenten :
Alcatel speedtouch home isdn

3com router

Heeft mijn adsl modem er iets mee te maken? Ik weet dat je hem kan opwaarderen naar een pro versie(heeft dan een router functie) en dan kan je ook poorten openzetten. Maar aangezien dit nu een taak is van de 3com, zou het toch moeten lukken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 12:14 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Weet je zeker dat 1024 de juiste poort is en er niet nog extra poorten nodig zijn of zo voor de betreffende applicatie? Want het enige wat DMZ doet is in feite een portmapping maken voor alle poorten (kort door de bocht gezegd, maar daar komt het wel op neer). Dus dat doet mij denken dat die 1024 (of TCP) niet klopt voor je applicatie, of niet voldoende is :)

Als het met DMZ wel werkt dan denk ik niet dat het aan je modem ligt. Schijnbaar staat die al in bridge mode of iets dergelijks, zodat je 3com router het externe IP krijgt? Edit: lezen is een kunst, modem is dus inderdaad enkel modem geen router, dus dat zou het probleem niet moeten zijn nee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2009 11:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. tcp en udp aanvinken deed het voor mij. En daar heb ik dan uren zitten op zoeken...