Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met een USB kabel aansluiten op een speakersetje van de Bart Smit.

het speakersetje trekt officieel 350mA op 6V. Echter, ik heb van verschillende mensen (die het setje in hun PC hebben gebouwd) gehoord dat die ok op 5v werkt. Dus ik ga vrolijk mijn usb kabel "slopen". Alleen op de een of andere manier meet ik geen spanningsverschil tussen de aders van de usb kabel. Bovendien kan ik op internet geen informatie vinden over een usb (verleng-)kabel met een rode; bruine, gele en blauwe ader.

Dus ik dacht, dan zal rood en bruin wel plus en min zijn; aangezien de plus meestal rood is en bij 220 bruine ader de min is. Maar dat weet ik dus niet zeker. Bovendien meet ik geen spanningsverschil.

Maar ik heb dus verder geen idee; want ik heb volgens mij alles geprobeerd wat ik kan.
- Alle aders doormeten.
- Een keer de bruine en rode aan de plus en de min van een omvormstukje van een universele adapter gesoldeerd. Daarna de gesoldeerde kabel in het speakersetje en geen resultaat.

hebben jullie nog ideeën en informatie over de USB kabel. Want eigenlijk loop ik hier veel te lang mee te ouwehoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wikipedia: Universal Serial Bus

Daarmee moet je prima kunnen achterhalen welke pinnen de 5 volt en ground zijn.

Als je meet heb je toch wel aan de andere kant ook doorverbonden? Desnoods koop je een 2e kabel die je ontleedt, zodat je weet wat je moet doen met de nog intacte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Volgens de USB specificaties mag je maar 100mA trekken!
Na wat handshaking kan je pas 500mA gebruiken.
Dat wil overigens niet zeggen dat het niet gaat werken.. sommige poorten op PC's maar vooral self-powered USB hubs willen nog wel eens de stroom niet begrenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:36

Rmg

mja in die verleng kabels lijkt het wel of ze gewoon de kleuren erin gooien die ze over hebben

dus multimeter op Continuity modus en dan de usb pinout erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

blauw(-) en rood(+) meestal, geel en bruin zijn dan signaal.
gewoon ff met je multimeter in weerstand-stand aan de ene kant een draadje, de andere kant in de usb stekker zelf, de goede pinnen aantikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:55

Santford

FP PowerMod
Een kleine correctie op je startpost, in een huisinstallatie zijn bruin en zwart (schakeldraad) fase en is blauw de nul.
Pagina: 1