Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Maar je verdiend wel belachelijk weinig vind ik!
17 jaar 3,50€ ongeveer, vind ik wel een beetje weinig dus ik ben nog steeds aan het kijken of ik niet ergens anders kan werken.
Verwijderd
Ik denk dat ik daar 7-8 jaar geleden gewerkt heb. Wat me is bijgebleven, is de gezellige sfeer die daar hing. Je bent daar met leeftijdsgenoten onder elkaar die allemaal hun zomer daar doorbrengen om geld te verdienen
@ moatiej:
Let erop dat je ook nog vakantietoeslag krijgt. Als 18-jarige krijg ik 3.87 bruto maar daar komt nog 8% vakantietoeslag overheen en dan zit je alweer op 4.18.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Verwijderd
In België moet een vakantiewerker (min 16 jaar) bruto het minimum van de schaal krijgen waar een gewone werknemer werkt.
Zo had ik als 16 jarige gewoon 11€ bruto, de jaren erna werkte ik ergens anders en had ik gewoon 13€ bruto/uur. Dit is wel 12 jaar geleden!
Je mag in België wel maar 23 dagen werken gedurende de vakantie.
http://home.szw.nl/index....ctype_id=6&link_id=170383
Ook in België heb je volgens mij van zulke schalen (alleen dan niet per wet maar via de sociale partners vastgelegd):
http://www.fgtb.be/code/n.../Mijnloon/c01_09e0114.HTM
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Nu vind ik € 3,50 weer het andere uiterste, maar als minimum salaris vind ik het nog niet zo gek voor een 16 jarige. Al is het voor 16 jarige vaak nogal lastig om te onderhandelen over je salaris, maar met de jaren zal dat salaris best snel groeien.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Minimumloon in België voor een 16 jarige is dus iets van een 5,2€ per uur.
Nu was die 11€ bij mij netto, want dat was in het zwart
In België gaat er 2,5% van je brutoloon af, dat valt dan wel weer mee. Als je je belastingsbrief correct invult (maar welke belg doet dat) krijg je deze ook weer terug.
Toen hadden we nog guldens en FrankenEngineer Stewie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:42:
Zo had ik als 16 jarige gewoon 11€ bruto, de jaren erna werkte ik ergens anders en had ik gewoon 13€ bruto/uur. Dit is wel 12 jaar geleden!
Signature
Ja, maar het bedrag delen door 40.3399 geeft euro's.
Ik wil best terug naar die tijd, geen zorgen, beetje op de schoolbanken hangen,...
Mijn zusje (18, gym gedaan nu 1e jaars uni) verdient 4 euro geloof ik bij de AH.
Ze draait daar in het weekend de hele vleesafdeling van een middelgrote appie.
Vind ik ook enorm slecht, lijkt me dat van dijk niet echt slecht betaalt dus.
Ik ben ondernemer geworden ipv vakantiewerker dus niet echt een goede referentie
Tja dat is net wat je wilt, al beun je bij een boer krijg je als je 18 bent tussen de 5 en 7 euro over het algemeen.Boudewijn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:40:
Ouch.
Mijn zusje (18, gym gedaan nu 1e jaars uni) verdient 4 euro geloof ik bij de AH.
Ze draait daar in het weekend de hele vleesafdeling van een middelgrote appie.
Vind ik ook enorm slecht, lijkt me dat van dijk niet echt slecht betaalt dus.
Ik ben ondernemer geworden ipv vakantiewerker dus niet echt een goede referentie
Echter doe je daar wel lichamelijk zwaar werk en sta je niet altijd droog onder een afdakje.
Als je meer wilt verdienen moet je zorgen dat je niet 100% ongeschoold werk doet of net de juiste business zoekt.
Ik zelf ga in iedergeval niet voor minder dan wat ik nu verdien(8.50,soms 7.50) aan de gang
Echter tot 23 jaar (geloof ik) blijft 't salaris wel gelijk.
Bij de supermarkt verdiende ik 6.50 (18 jaar) omdat ik per ongeluk in een te hoge loonschaal zat. Best veel dus.
Bij de Mac verdiende ik maar 4.10 ofzo (18 jaar) terwijl je 12 uur op een dag moest werken met een half uurtje pauze, dat vind ik toch te weinig voor zulk vermoeiend werk.
Bij de bioscoop (heel leuk werk) verdiende ik ook 4.10, was op zich niet erg jammer was alleen dat je maximaal een dienst had van 6 uur en dat de reisafstand (30 km) voor eigen kosten was. Zo hield je netto nagenoeg niets over na een dag werken.
Ik werk op dit moment (20 jaar) bij een autoterminal in de haven waar ik autoboten moet laden en lossen. dit betaalt redelijk goed; 9.80 bruto per uur helaas is dit op oproepbasis dus een volledige werkweek zul je niet snel hebben. Maar naar mijn beleving is 9.80 best redelijk goed betaalt vergeleken met leeftijdsgenoten zeker aangezien dit ongeschoold werk is.
En verder maken toeslagen een wereld van verschil, bij de mac de bioscoop en de supermarkt kenden ze geen toeslagen in welke vorm dan ook. In de haven krijg je echter 100% extra op zondag dat is al 19.60 per uur en bijvoorbeeld ook nacht en middagtoeslagen. Bij overuren op zondag kreeg je zelfs 150% toeslag.
Een 12-urige dienst op zondag resulteerde zo in 248,60 bruto op een dag dat is een hoop geld.
[ Voor 19% gewijzigd door Silvos op 04-07-2009 13:04 ]
Maar het was prima te doen, met de groep maakte je er ook wel wat van. En dan nog een half uur terug met de bus