[ubuntu 9.04] quicktime afspelen op websites

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
He,

Ik ben een beginnend Linux (Ubuntu 9.04) gebruiker (sinds 1 dag). Ik heb nog eigenlijk niet echt iets geinstalleerd op m'n pc, maar ik wilde graag wat filmtrailers op de website www.apple.com/trailers bekijken met Firefox. Ik krijg echter een zwart scherm in beeld (zoals bij windows dat ook gebeurt), maar daar blijft het ook bij. Er wordt niks geladen. Als ik vervolgens met m'n muis klik op het zwarte vlak, dan krijg ik de melding 'waiting for video'.

Ik heb reeds via google proberen te achterhalen hoe ik dit kan oplossen. Er wordt vaak gesproken over mplayer met de w64 codecs. Ik kom daar redelijk ver mee, qua installeren, behalve de laatste stap, het installeren van de w64 codecs. Ik krijg dan in de terminal elke keer de melding 'Couldn't find package w64codecs'. Ik weet niet wat ik fout doe.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat ik fout doe? Ik maak overigens gebruik van de AMD64 versie van ubuntu (want ik kreeg de 32bit, om een of andere reden, niet aan de praat).

(gebruikte bron: http://www.ubuntugeek.com...in-ubuntu-904-jaunty.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Synaptic en installeer dan Xine dan werkt het afspelen met Quicktime wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
bobsqaud schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:26:
Synaptic en installeer dan Xine dan werkt het afspelen met Quicktime wel.
Die had ik al geinstalleerd, maar ik heb nu nog wat extra dingen die in Synaptic verschenen geinstalleerd, maar de trailers spelen nog steeds niet af :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zoek in synaptic voor 'gstreamer plugin' en zorg dat je zowel de 'base', de 'good', de 'bad' als de 'ugly' installeert, daarmee zou het moeten werken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokvis79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 13:50

stokvis79

Therapy?

Misschien is dit een mooi begin:

https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats/

My girlfriend says That I need help My boyfriend says I'd be better off dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Dirk schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:43:
Zoek in synaptic voor 'gstreamer plugin' en zorg dat je zowel de 'base', de 'good', de 'bad' als de 'ugly' installeert, daarmee zou het moeten werken.
Deze heb ik reeds geinstalleerd...ik snap er niks meer van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ook dit werkt vreemd genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat heb je nu precies geinstalleerd, wat heb je gedaan? Met "dit werkt ook niet" kunnen we weinig ;)

Wat je nodig zal hebben is een Firefox plugin voor een backend. Ik doe het met vlc, werkt prima. Maar de gstreamer of xine backend werken ook prima. Lees die wiki pagina nu maar, want hoe kan een wiki pagina niet werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

r0b

robvanpraat schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Ook dit werkt vreemd genoeg niet.
Met deze instructies werkte het bij mij net anders prima. 5 uur oude 9.04 installatie, laatste updates, net bovenstaande geinstalleerd en hij speelt alles prima af met (Totem) Movie Player.

Je hebt Firefox toch wel gerestart na het installeren van bovenstaande package(s)? :)

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 21-06-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
offtopic:
Die http://apt/ link, is dat iets 9.04 specifieks? Ik krijg met 8.10 nog geen resultaten binnen Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
mithras schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:56:
Wat heb je nu precies geinstalleerd, wat heb je gedaan? Met "dit werkt ook niet" kunnen we weinig ;)

Wat je nodig zal hebben is een Firefox plugin voor een backend. Ik doe het met vlc, werkt prima. Maar de gstreamer of xine backend werken ook prima. Lees die wiki pagina nu maar, want hoe kan een wiki pagina niet werken :?
Ik heb de dingen geinstalleerd die in bovenstaande reply's zijn verteld. Ik had dit zelf ook allemaal reeds gevonden op google, want ik had dat allemaal al geinstalleerd...

Ik heb Firefox na het installeren van bovenstaande reply's allemaal opnieuw gestart. Ik heb zelf de pc opnieuw opgestart...

Misschien heb je wat meer aan een screenshot van m'n Firefox plugin scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/Firefoxaddons.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door rob1985 op 21-06-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Als je in Firefox about:plugins intikt, zie je een lijst met alle plugins en de daaraan gekoppelde mime types. Er moet dus video/quicktime tussen staan, geregistreerd bij een plugin en die moet actief zijn. En ik weet niet of de mime type bij meerdere plugins mogen staan, ik denk het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
mithras schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:19:
Als je in Firefox about:plugins intikt, zie je een lijst met alle plugins en de daaraan gekoppelde mime types. Er moet dus video/quicktime tussen staan, geregistreerd bij een plugin en die moet actief zijn. En ik weet niet of de mime type bij meerdere plugins mogen staan, ik denk het niet :)
Ik heb even gekeken naar die plugins door middel van about:plugins en er stonden inderdaad een stuk of 2 a 3 plugins die met quicktime overweg konden. Ik heb alles plugins met quicktime uitgeschakeld en vervolgens stuk voor stuk getest, maar helaas leverde het geen resultaat. Soms kreeg ik echter wel de melding dat ik een nieuwere versie van Quicktime zou moeten hebben...

Ik heb inmiddels alle plugins verwijders (Via Synaptics) en de restricted extra's weer geinstalleerd, maar nu krijg ik heel de tijd de melding dat ik een nieuwe versie van quicktime nodig heb...

Ik snap echt niet wat ik fout doe :s

Ik heb inmiddels maar een reinstall gedaan. Ik hoop dat het nu wel gaat lukken,

In ieder geval bedankt voor de moeite

[ Voor 16% gewijzigd door rob1985 op 21-06-2009 20:59 ]

Pagina: 1