Toon posts:

SMS van oude telefoon op de iPhone krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om ontvangen SMS berichten op een iPhone te krijgen, precies alsof ze waren ontvangen door de iPhone?

Ik heb ze momenteel in een CSV (export vanuit een oude samsung telefoon) en zou graag de SMS historie gewoon voortzetten op de iPhone. Ik zie veel FAQs en een aantal apps voor het omgekeerde (archiveren van SMS op je PC/Mac). Maar óf m'n Google-fu laat het af weten, óf ik zie een simpele import optie over het hoofd.

Misschien dat het via iTunes kan, of via de console als de iPhone jailbroken is? Ik ben zelfs bereid iets te scripten, zou alleen niet weten waar ik moet beginnen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:12
Ik probeer op het moment hetzelfde te doen. Voor zover ik kan vinden zijn er geen SMS import tools voor de iPhone te vinden. Als je 'm heb gejailbreakt, kan je echter de SMS database downloaden.

Als je via SSH inlogt kan je de database vinden op /var/root/Library/SMS/sms.db.

Dit is een SQLite database. Mijn huidige SMS-berichten van m'n Windows Mobile toestel heb ik geexporteerd naar een XML-bestand en deze kan ik via een vriend relatief makkelijk converten naar een SQL-formaat.
Het probleem is echter dat ik geen goede programmatuur kan vinden om die SQL-gegevens te kunnen importeren in het sms.db bestand. Ik heb met verschillende programma's geprobeerd zowel via file-import in verschillende formaten en via SQL executes. Telkens verschijnen er rare foutmeldingen ("no such function: read"). Ik ben er nog druk mee bezig dus ;)

Het punt is, de enige manier om je oude SMS'jes te converten naar de iPhone is deze via dit bestand (op welke manier dan ook) toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

Milenco schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 02:04:
Ik probeer op het moment hetzelfde te doen. Voor zover ik kan vinden zijn er geen SMS import tools voor de iPhone te vinden. Als je 'm heb gejailbreakt, kan je echter de SMS database downloaden.

Als je via SSH inlogt kan je de database vinden op /var/root/Library/SMS/sms.db.

Dit is een SQLite database. Mijn huidige SMS-berichten van m'n Windows Mobile toestel heb ik geexporteerd naar een XML-bestand en deze kan ik via een vriend relatief makkelijk converten naar een SQL-formaat.
Het probleem is echter dat ik geen goede programmatuur kan vinden om die SQL-gegevens te kunnen importeren in het sms.db bestand. Ik heb met verschillende programma's geprobeerd zowel via file-import in verschillende formaten en via SQL executes. Telkens verschijnen er rare foutmeldingen ("no such function: read"). Ik ben er nog druk mee bezig dus ;)

Het punt is, de enige manier om je oude SMS'jes te converten naar de iPhone is deze via dit bestand (op welke manier dan ook) toe te voegen.
Goed zo Milenco, jij snapt het!! ;)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:41
Maak een backup van je iPhone via itunes. Restore de backup op je nieuwe iPhone.

Zo moeilijk was dat nou ook weer niet. Hoef je niet eens de SMS database voor de extracten uit je oude iPhone.
Succes.

Het gaat blijkbaar om een niet nader omschreven 'oude' telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Kaspers op 08-07-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=32218463,noline] via SQL executes. Telkens verschijnen er rare foutmeldingen ("no such function: read"). Ik ben er nog druk mee bezig dus ;)
Volgens mij is read een user defined functie (o.i.d.) die via een trigger aangeroepen wordt, of eigenlijk aangeroepen zou moeten worden. Ik ga ook eens verder kijken, je zou zeggen, als je eenmaal de SQLite database hebt dan moet het gaan lukken.

Ik ben benieuwd naar je vorderingen.

Bedankt!

PS: Enkele links die ik ben tegengekomen
http://blog.eugeneoden.co...-all-iphone-sms-messages/
http://insend.de/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 08:14 ]