Toon posts:

[iMac] TV of Gameconsole aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben van plan om een imac te halen van 24ich dus ik dacht is het mogelijk om bij zoon ding kabel tv aan te sluiten, of je xbox 360/ps3 erop aan te sluiten. kan me verotte tv eindelijk weg doen. dan heb alles in 1.

Verwijderd

Wat heb je al op de site van Apple kunnen vinden? ;)

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk niks en zal het antwoord dan ook maar direct vertellen. Helaas is het onmogelijk om er kabel tv of een xbox 360/ps3 op aan te sluiten.

Kijk anders naar een Mac Pro met een scherm dan kom je wel een stukje verder.

P.s. google maar even dan had je direct het antwoord gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
wel jammer je koopt 24ich bleedscherm pc van 2000 euro,
je verwacht wel een soort kabel tv ontvangt of een hdmi ondersteuning heeft :P

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:15

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• bobsquad
  • Niet online
dus als je een beetje had rondgekeken op de site van Apple had je dit dus ook wel kunnen vinden: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac

Ik snap dat niet je geeft zoveel geld uit aan een apparaat maar onderzoek ho maar :S

Verwijderd

Topicstarter
ik ga toch overstappen naar mac sins windows vista, voel ik me echt in de steek gelaten/oplicht door microsoft.

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:58:
ik ga toch overstappen naar mac sins windows vista, voel ik me echt in de steek gelaten/oplicht door microsoft.
Mag ik vragen heb je überhaupt al ervaring met Mac en wat je deed op je PC ook op een Mac kan. Er zitten vele voordelen aan een Mac maar ook nadelen dus ik zou dat eerst eens afwegen.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:07:
[...]

Mag ik vragen heb je überhaupt al ervaring met Mac en wat je deed op je PC ook op een Mac kan. Er zitten vele voordelen aan een Mac maar ook nadelen dus ik zou dat eerst eens afwegen.
gamen, msn, chatten, torrent, nieuwsgrouppen/usenext, office welke imac is het beste om te halen?
ik heb geen ervaring apple wel met windows/linux maarja ik leer het wel binnen 2uurtjes basis dingen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 00:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:14:
[...]

gamen, msn, chatten, torrent, nieuwsgrouppen/usenext, office welke imac is het beste om te halen?
nofi, maar gewoon bij XP blijven of wachten op Seven? Ik weet weinig van Apple's ... maar gamen is het toch niet echt.

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:14:
[...]

:-P, no bash intended..

OT: je lijkt me wat gefrustreerd en gaat slecht voorbereid een keuze maken.. Doe eens wat research, geef bvb. Win7 en Snow Leopard binnenkort een kans, maar ga nou niet overhaast 2000 euro uitgeven aan een pc die hier achter twee maanden mss in de V&A is terug te vinden :-(

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:16:
[...]

nofi, maar gewoon bij XP blijven of wachten op Seven? Ik weet weinig van Apple's ... maar gamen is het toch niet echt.
Ligt er maar net aan waar je voorkeur bij gamen ligt bijv; WoW, CoD: Modern Warfare, Black & White 2 en Football manager kun je er best op spelen zo zijn er nog vele meer. Zoals ik had aangegeven voor wat hij doet een Mac aanschaffen vind ik een beetje teveel van het goede. Probeer dan eventueel Linux met bijvoorbeeld Wine.

Heb zelf ook een Macbook Pro en een iMac maar dat is omdat fotobewerking heel makkelijk gaat & ivm met mijn werk. Dus doe goed onderzoek van wat je wil hebben voordat je zomaar zoveel geld overboord gooit.

In het begin denk je wat leuk een Mac maar daarna kijk je er niet meer naar om. Dus ga na een apple store om je te laten informeren en de feeling van een Mac te voelen en dan kijken of je er zoveel geld voorover hebt.

Verwijderd

Topicstarter
R3veNG schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:20:
[...]

:-P, no bash intended..

OT: je lijkt me wat gefrustreerd en gaat slecht voorbereid een keuze maken.. Doe eens wat research, geef bvb. Win7 en Snow Leopard binnenkort een kans, maar ga nou niet overhaast 2000 euro uitgeven aan een pc die hier achter twee maanden mss in de V&A is terug te vinden :-(
oke ik wacht wel wanneer snow leopard uit komt maar wanneer komt dan uit? ik wil naar overstappen naar mac omdat dat het stabieler is dan windows. ik wil geen risico nemen met windows 7 zoals vista, dus ik ga voor apple sins dat ze meer games ondersteunnen en beter zijn met ondersteuning.

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:36:
[...]

oke ik wacht wel wanneer snow leopard uit komt maar wanneer komt dan uit? ik wil naar overstappen naar mac omdat dat het stabieler is dan windows. ik wil geen risico nemen met windows 7 zoals vista, dus ik ga voor apple sins dat ze meer games ondersteunnen en beter zijn met ondersteuning.
Lees aub alles eens door en informeer even want volgens mij zie/hoor je nu de verkeerde dingen.
Mac hoeft niet stabieler te zijn Windows. Ligt toch altijd nog aan de gebruiker. Mocht je nog een PC beschikbaar hebben er is een beta van Windows 7 te downloaden dus ik zou zeggen probeer die eens uit en kijk hoe je het bevalt.

Ik wil je niet een richting opsturen maar als ik je post geschiedenis bekijk heb je niet echt kennis over een OS en hardware. Dus voor dat je domme dingen doet INFORMEREN.

Leopard komt in Sept/Okt uit en betreft meer games ondersteunen dat is dus absoluut niet waar. Windows blijft "helaas" toch het gaming platform.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:36:
[...]

Gast, echt...
Om een apple valt nog steeds niet/nauwelijks te gamen (als je flash spelletjes op internet niet meerekent) en windows xp en vista zijn rete stabiel, of heb je daar andere ervaringen mee?
Maargoed waar hebben we het eigenlijk over. Je vraag is beantwoord dus doe je ding.

🖥️ | 🚗

• bobsquad
  • Niet online
MadMarky schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:49:
[...]

Gast, echt...
Om een apple valt nog steeds niet/nauwelijks te gamen (als je flash spelletjes op internet niet meerekent) en windows xp en vista zijn rete stabiel, of heb je daar andere ervaringen mee?
Maargoed waar hebben we het eigenlijk over. Je vraag is beantwoord dus doe je ding.
Er valt best op te gamen hoor. Speel zelf met plezier af en toe een spel op de Mac maar idd als het je voor "domme" dingen te doen is zoals gamen msn en utorrent dan is het gewoon jammer om geld uit te geven aan een Mac.

Verwijderd

Puur en alleen hitsig worden van mhz'en spec's en andere zaken dan is een iMac veel te duur ten opzichte van een windows bak.
Op de laatste iMac's is echt wel wat meer te spelen als een flash filmpje hoor.

Voor alleen internet,MSN en beetje usenet leegtrekken geef je idd een berg geld uit (waarschijnlijk teveel)
Totdat je eens een keer met foto/video bezig gaat dan is OSX met alleen al het gratis bijgeleverde iLife pakker al veruit superieur aan windows/linux.

Heb jaren met windows gewerkt en altijd zelf mijn systemen samengesteld, is uiteindelijk veel duurder met al dat upgraden en zogenaamd 'bij de tijd blijven' wat hardware betreft.
Geef mij maar een iMac -- werkt altijd, prachtige software en uitermate stabiel, nooit geen gedonder meer met drivers en ander geneuzel.

De hogere prijs wordt beetje vergoed door het feit dat je die dingen na een jaar of 2 ook nog eens voor een prijs kwijt kan aan andere minder gefortuneerde OSX liefhebbers waardoor het verschil ineens na al die tijd helemaal niet zo groot meer is.

- heb er totaal geen moeite voor hoeven doen om afgelopen jaren 2x een iMac die nieuw rond de 1200 euro kostte voor ruim 800 euro weg te doen.
Is mij met een PC nog nooit gelukt 400 euro afschrijving in 2 jaar tijd.

Je moet het zelf weten, een iMac is een compleet apparaat wi-fi (n standaard) , bluetooth ,infrarood ,Firewire 800 en iLife pakket
Als je denkt dat niet te gaan gebruiken moet je je inderdaad achter de oren krabben, maar als je toch meer gaat doen als alleen maar internet, MSN en beetje downloaden gaat er een wereld voor je open.

Mag iedereen zeggen dat mijn Imac (3.06Ghz) 24" een crappy PC is met 800 euro onderdelen, als jij morgen bij mij komt met zo'n 800 euro PC en je geeft me het verschil terug - dus bijna 1300 euro dan moet je niet gek opkijken dat ik me half dood zal lachen en je vriendelijk maar dringend verzoek om verder te gaan :)

edit....

nog 1 belangrijk puntje voor mij dan :)
staan hier 2 Imac's 24 uur per dag te draaien in de huiskamer - maar ze zijn zo godsgruwelijk stil, je hoort absoluut niets , zomaar klein puntje waarom iMac duurder lijkt als vergelijkbaar PC configuratie.
/edit....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 01:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:49:
[...]

Lees aub alles eens door en informeer even want volgens mij zie/hoor je nu de verkeerde dingen.
Mac hoeft niet stabieler te zijn Windows. Ligt toch altijd nog aan de gebruiker. Mocht je nog een PC beschikbaar hebben er is een beta van Windows 7 te downloaden dus ik zou zeggen probeer die eens uit en kijk hoe je het bevalt.

Ik wil je niet een richting opsturen maar als ik je post geschiedenis bekijk heb je niet echt kennis over een OS en hardware. Dus voor dat je domme dingen doet INFORMEREN.

Leopard komt in Sept/Okt uit en betreft meer games ondersteunen dat is dus absoluut niet waar. Windows blijft "helaas" toch het gaming platform.
ik heb windows 7 beta en rc al geprobeert, en ik heb ook verstand van ondersteuning dat houd in je hebt bij sommige games moet je vista hebben voor directx 10 dus die ondersteuning heb je helaas niet bij xp ;)

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-02 19:28
maar dx10 ondersteuning heb je ook niet bij macosx

[ Voor 5% gewijzigd door syntesia op 21-06-2009 02:04 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Een OS wordt in de regel instabiel door allerlei (third-party) software die niet lekker wil samenwerken. Wat dat betreft HAD Apple het altijd beter voor elkaar, heel veel zaken werden standaard in OS X ingebouwd waardoor je minder externe software hoefde te installeren.

Met Windows 7 lijkt het erop dat ook Microsoft die stap heeft gezet. Je hebt dus zometeen ook in Windows 7 minder externe software nodig, waardoor problemen beter kunnen worden voorkomen.

En voor torrents, newsgroups/usenet, msn, en games zit je ook onder OS X vast aan allerlei third party externe software. Dus die instabiliteit ga je daar wellicht ook houden!
Apple/iMac's zijn zeer mooie apparaten, die perfect geschikt zijn voor hetgeen ze bedoeld zijn, maar wil je meer flexibiliteit en mogelijkheden, kies dan toch maar voor Windows.

Misschien is Linux een optie voor je? Vereist echter wel behoorlijke kennis van pc's, maar is erg 'licht' en helemaal aan te passen aan je eigen wensen. Verder kun je nog eens kijken naar hackintosh; de mogelijkheid om OS X op je pc te draaien, eventueel in dual boot.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:55:
[...]

ik heb windows 7 beta en rc al geprobeert, en ik heb ook verstand van ondersteuning dat houd in je hebt bij sommige games moet je vista hebben voor directx 10 dus die ondersteuning heb je helaas niet bij xp ;)
Die games draaien ook wel met Direct X 9 onder XP. Lees nu eens grappenmaker. Der zijn een paar spellen die op de mac draaien, de rest moet je allemaal voor naar windows. Afgelopen lan die ik organiseerde was er ook iemand met een mac, eerste wat die deed was Windows installeren op dat ding, om je maar even een idee te geven ;)

Verder zijn macs zoals hier gezegt duur, zijn leuke apparaten, maar hoeven echt niet stabieler te zijn als windows ofzo. Daarbij is een gewone pc teminste uit te breiden, en stukken goedkoper. Daarbij beter geschikt voor jouwn doelen. Windows is ook echt niet zo instabiel, heb nu al jaar lang gestripte versie van Vista draaien, geen enkel probleem. XP was helemaal heerlijk, en Windows 7 schijnt t beter te doen als vista.

Denk nu eerst eens een keer extra der over na, probeer wat mac bij een apple store ofzo, en kijk dan nog eens. Zie ook rest reacties hier,,,

Specs!

• bobsquad
  • Niet online
techn9ne je bent wordt 18 jaar over 1 maand. Dus ik snap dat het dan "leuk" is om te pimpen met een een iMac maar zoals hier door mij en andere is geïnformeerd snap je denk ik niet de intentie van ons. We willen je helpen, maar de reacties die je nu elke keer weer uitkraamt, het lijkt nu echt of je het niet wilt/kan begrijpen.

Wat jij wilt kan met gemak op een simpele windows/linux computer. Vertel nu eens waarom je zo graag een iMac wilt en probeer het aub een beetje te onderbouwen want ik snap je helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:07:
techn9ne je bent wordt 18 jaar over 1 maand. Dus ik snap dat het dan "leuk" is om te pimpen met een een iMac maar zoals hier door mij en andere is geïnformeerd snap je denk ik niet de intentie van ons. We willen je helpen, maar de reacties die je nu elke keer weer uitkraamt, het lijkt nu echt of je het niet wilt/kan begrijpen.

Wat jij wilt kan met gemak op een simpele windows/linux computer. Vertel nu eens waarom je zo graag een iMac wilt en probeer het aub een beetje te onderbouwen want ik snap je helaas niet.
ik ga mac over mac sins dat ik alleen cod en counter strike 1.6 die je onder wine kan draaien en de rest speel ik op xbox 360. dus ik wil gewoon iets makkelijk die kan bedienen. dus even wat nieuws proberen :P

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link die zal ik er wel bij halen

• Icephase

Icephase

Tja... als jij 2100 euro wilt spenderen om 'even wat nieuws te proberen' ga je gang maar waarom kom je hier dan om advies vragen?

Anyway... je kunt dus niet je xbox of tvtuner op een iMac aansluiten. Dus daar zul je apart nog een tv/monitor voor bij moeten hebben. Verder zal een Mac best voldoen aan je wensen, en als jij het geld er voor over hebt, hé, ga ervoor! Maar het blijft natuurlijk veel geld voor iets waar goedkopere oplossingen voor zijn, vooral voor een 17-jarige.

Dat is trouwens weer een andere discussie, wellicht voor in de HK; "Hoe komen jongeren tegenwoordig toch aan het geld om allerlei dure spullen te kopen, maar wordt er meer en meer geklaagd over het feit dat studeren etc. zo duur is?"

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:23:
[...]

ik ga mac over mac sins dat ik alleen cod en counter strike 1.6 die je onder wine kan draaien en de rest speel ik op xbox 360. dus ik wil gewoon iets makkelijk die kan bedienen. dus even wat nieuws proberen :P
"even" wat nieuws proberen... Denk dat je behoorlijk tegen valt, voor die prijs kun je ook dikke pc halen die spellen op ultra high draait, terwijl op mac matig tot goed gaat. Maar goed, doe lekker eigenwijs en luister ook vooral niet naar de mensen hier.

Tevens, doe eens wat aan je opbouw van zinnen en taal fouten. Wordt er niet echt duidelijker op zo

Specs!

• bobsquad
  • Niet online
Helemaal met woelders eens ik snap het niet koop een pc van rond de 700 euro waar je hetzelfde op kan en spendeer de rest van het geld aan betere dingen. Het lijkt wel of we tegen een muur aanpraten want volgens mij doe jij het alleen voor het patser effect. Ik denk echt dat na 2 maanden je iMac gebruikt heb er spijt van hebt. Dit is niet ten nadele van Mac maar weet waar je aan begint. Een Mac is geen Windows look-a-like.

Edit:

Maar stel je nu eens deze vragen.

Wat heeft een Mac een voordeel op Windows/Linux.
Is het mijn geld waard.
Kan ik er alles mee wat ik wil.
Weet ik wat Mac OSX is (dus ervaring)

als op een van deze vragen al nee beantwoord wordt dan stel ik voor koop lekker een goede pc met Windows

[ Voor 26% gewijzigd door bobsquad op 21-06-2009 02:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:29:
Tja... als jij 2100 euro wilt spenderen om 'even wat nieuws te proberen' ga je gang maar waarom kom je hier dan om advies vragen?

Anyway... je kunt dus niet je xbox of tvtuner op een iMac aansluiten. Dus daar zul je apart nog een tv/monitor voor bij moeten hebben. Verder zal een Mac best voldoen aan je wensen, en als jij het geld er voor over hebt, hé, ga ervoor! Maar het blijft natuurlijk veel geld voor iets waar goedkopere oplossingen voor zijn, vooral voor een 17-jarige.

Dat is trouwens weer een andere discussie, wellicht voor in de HK; "Hoe komen jongeren tegenwoordig toch aan het geld om allerlei dure spullen te kopen, maar wordt er meer en meer geklaagd over het feit dat studeren etc. zo duur is?"
ik heb jaren lang Windows gedraaid sinds 95 t/m vista/7. ik wil gewoon iets makkelijk zonder drivers installeren. en virussen. sinds dat ik de imac van vriend van hebt gezien computer zonder kast :P

Verwijderd

Ondanks mijn eerdere bericht over de iMac , nu even voor de topicstarter:

De redenen die jij opnoemt voor aanschaf van een iMac (en dan 1 in de klasse van 2000 euro) , zijn op zijn zachts gezegd heel erg onverstandig.
Koop lekker een PC en pletter er windows 7 op (of Xp).
Ben zelf fervent Mac OSX gebruiker, maar niet omdat windows Xp zo slecht zou zijn -- of win7 maar daar heb ik te weinig ervaring mee.

Beetje fatsoenlijk met je OS omgaan en ook windows XP is minimaal net zo stabiel als OSX.
(ik heb in 3 jaar tijd nog nooit een kernel panic met OSX meegemaakt, maar eerlijk is eerlijk met win XP service pack2 was dat ook al verleden tijd, alleen met XP noemen ze het geen kernel panic maar BSOD.
anyway met beetje opletten zijn beide OS'sen gewoon goed.

• Icephase

Icephase

bobsqaud schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:34:
Helemaal met woelders eens ik snap het niet koop een pc van rond de 700 euro waar je hetzelfde op kan en spendeer de rest van het geld aan betere dingen. Het lijkt wel of we tegen een muur aanpraten want volgens mij doe jij het alleen voor het patser effect. Ik denk echt dat na 2 maanden je iMac gebruikt heb er spijt van hebt. Dit is niet ten nadele van Mac maar weet waar je aan begint. Een Mac is geen Windows look-a-like.

Edit:

Maar stel je nu eens deze vragen.

Wat heeft een Mac een voordeel op Windows/Linux.
Is het mijn geld waard.
Kan ik er alles mee wat ik wil.
Weet ik wat Mac OSX is (dus ervaring)

als op een van deze vragen al nee beantwoord wordt dan stel ik voor koop lekker een goede pc met Windows
Nounounou... dit vind ik ook wel een beetje een gechargeerde reactie hoor! Als ik in de winkel een splinternieuwe Windows pc koop, weet ik dan alle voordelen van Windows t.o.v. OSX/Linus? En kan ik er out-of-the-box alles mee wat ik wil? En ken ik Windows binnenstebuiten?
Nee dus, ook niet.

Daarnaast vroeg de TS niet om advies m.b.t. wat te kopen, maar stelde hij een technische vraag. Die vraag is inmiddels beantwoord (@TS: let trouwens op bij die EyeTV, je moet wel de Europese versie hebben!).
Dus als hij het geld er voor (over) heeft, moet ie het vooral gewoon doen. Dat jij en ik onze bedenkingen hebben bij het uiteindelijke resultaat, is een tweede.

/edit:
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:44:
[...]

ik heb jaren lang Windows gedraaid sinds 95 t/m vista/7. ik wil gewoon iets makkelijk zonder drivers installeren. en virussen. sinds dat ik de imac van vriend van hebt gezien computer zonder kast :P
En is een Windows laptop dan geen idee? Alles is al voorgeinstalleerd, dus geen drivers... en virussen; tja, de eerste voor Mac zijn ook al gesignaleerd en Microsoft komt dit jaar ook met een gratis antivirus dus...
En een laptop is ook een computer zonder kast... en heeft nog meer voordelen!

[ Voor 17% gewijzigd door Icephase op 21-06-2009 02:50 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:45:
Ondanks mijn eerdere bericht over de iMac , nu even voor de topicstarter:

De redenen die jij opnoemt voor aanschaf van een iMac (en dan 1 in de klasse van 2000 euro) , zijn op zijn zachts gezegd heel erg onverstandig.
Koop lekker een PC en pletter er windows 7 op (of Xp).
Ben zelf fervent Mac OSX gebruiker, maar niet omdat windows Xp zo slecht zou zijn -- of win7 maar daar heb ik te weinig ervaring mee.

Beetje fatsoenlijk met je OS omgaan en ook windows XP is minimaal net zo stabiel als OSX.
(ik heb in 3 jaar tijd nog nooit een kernel panic met OSX meegemaakt, maar eerlijk is eerlijk met win XP service pack2 was dat ook al verleden tijd, alleen met XP noemen ze het geen kernel panic maar BSOD.
anyway met beetje opletten zijn beide OS'sen gewoon goed.
ik ben heel erg blij met xp die zal ik ook altijd draaien op me laptop en pc. misschien ubuntu er tussen installeer.

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:44:
[...]

ook virusen zijn der wel voor de mac, niet veel, maar er is wel wat. Helemaal zonder scan draaien zou ik laten, maar goed. En drivers, als je windows 1X hebt draaien draait dat echt wel tijd, die hoef je echt niet telkens te updaten. Vista doet dat ook vanzelf wel als t echt nodig is, en de mac dacht ik net zo. Tevens als dat eenigste reden zijn zou ik me echt eens achter de oren krabben. Zie reactie van bobsqaud en woelders, geven de zelfde statement. Ik sluit me hier bij aan, complete onzin dit, en echt luisteren naar wat rest hier zegt doe je ook niet echt. Najah, vooral doen zou ik zeggen

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:51:
[...]

ook virusen zijn der wel voor de mac, niet veel, maar er is wel wat. Helemaal zonder scan draaien zou ik laten, maar goed. En drivers, als je windows 1X hebt draaien draait dat echt wel tijd, die hoef je echt niet telkens te updaten. Vista doet dat ook vanzelf wel als t echt nodig is, en de mac dacht ik net zo. Tevens als dat eenigste reden zijn zou ik me echt eens achter de oren krabben. Zie reactie van bobsqaud en woelders, geven de zelfde statement. Ik sluit me hier bij aan, complete onzin dit, en echt luisteren naar wat rest hier zegt doe je ook niet echt. Najah, vooral doen zou ik zeggen
ik ga geen risico nemen met windows 7 en daar zitten bugs en dat dep alles afsluit. ik werd er gek van met vista zelfs msn sloot die af :X

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:59:
[...]

ik ga geen risico nemen met windows 7 en daar weer zitten met bugs en dat dep alles afsluit. ik werd er gek van met vista zelfs msn sloot die af :X
Pardon? zoals mensen hier zeggen, osx hoeft niet stabieler te zijn. dat ligt meer aan de gebruiker en andere software. Vista sluit niet zomaar dingen, hier niet in ieder geval, en bij niemand die ik ken. Daarbij kun je Windows 7 nu gewoon poging doen om te draaien, pak de rc versie bijv, of wacht op oktober. Probeer desnoods Linux eens. Zoals hier ook al genoemt wordt.

Ook osx kan rare dingen doen, en Windows draait gewoon stabiel mits je der geen gekke dingen mee doet. En 7 schijnt ook al prima te doen. Tevens, bugs, denk je dat OSX die niet heeft? Die heeft ook wel updates voor dingen ;)

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op zondag 21 juni 2009 @ 03:03:
[...]

Pardon? zoals mensen hier zeggen, osx hoeft niet stabieler te zijn. dat ligt meer aan de gebruiker en andere software. Vista sluit niet zomaar dingen, hier niet in ieder geval, en bij niemand die ik ken. Daarbij kun je Windows 7 nu gewoon poging doen om te draaien, pak de rc versie bijv, of wacht op oktober. Probeer desnoods Linux eens. Zoals hier ook al genoemt wordt.

Ook osx kan rare dingen doen, en Windows draait gewoon stabiel mits je der geen gekke dingen mee doet. En 7 schijnt ook al prima te doen. Tevens, bugs, denk je dat OSX die niet heeft? Die heeft ook wel updates voor dingen ;)
ubuntu is de enige die lekker draait :P

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 03:10:
[...]

ubuntu is de enige die lekker draait :P
ieder zijn menig en eigen bevindingen, maar argumenten die je hier geeft voor osx zijn echt volslagen onzin

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenBatt op 21-06-2009 03:14 ]

Specs!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:59:
[...]

ik ga geen risico nemen met windows 7 en daar zitten bugs en dat dep alles afsluit. ik werd er gek van met vista zelfs msn sloot die af :X
Dat zal meer aan jou hebben gelegen dan aan Vista of MSN hoor...

Maar goed, je hoeft je keuze tegenover ons niet te verdedigen, jij bent degene die straks wellicht 2000 euro gaat uitgeven, dus jij moet er 100% achter staan. Ons overtuig je in ieder geval niet met je argumenten, maar misschien jezelf wel.

En da's mooi...!

Verwijderd

Als je het geld er voor heb liggen dan kan het nooit kwaad om eens van spijs te veranderen :) Heb zelf 14 jaar Windows gebruikt en ben er ook een beetje klaar mee na Vista early adapter.

Verademing voor mij was hoe snel en soepel alles werkt, waaronder ook de update's, 1 knop voor alles. Verder doe ik er hetzelfde mee als de Windowsbakken en doet de iMac er niet voor onder en vind het allesbehalve duurder dan een gewone windowsbak.

Met name het paneel wat er in gebebruikt word is een verademing, vooral te zien bij 1080P films. Verder leveren ze zelf leuke software mee en is de service best goed te noemen, het kan altijd beter. En 3rd party materiaal genoeg voor de Mac, vaak zelfs net even iets beter dan dezelfde progamma's voor de MS bak, gezien de interface.

Maar goed, testen in een Apple centre kan nooit kwaad, heb ik ook gedaan en het beviel direct prima. Heb nog wel een windows bak staan maar word steeds minder gebruikt :) Gewoon doen als je er een goed gevoel bij hebt, ik had er geen spijt van en dat bedrag is te verwaarlozen.

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op zondag 21 juni 2009 @ 03:28:
[...]

Dat zal meer aan jou hebben gelegen dan aan Vista of MSN hoor...

Maar goed, je hoeft je keuze tegenover ons niet te verdedigen, jij bent degene die straks wellicht 2000 euro gaat uitgeven, dus jij moet er 100% achter staan. Ons overtuig je in ieder geval niet met je argumenten, maar misschien jezelf wel.

En da's mooi...!
anderhalf jaar terug had ik laptop gekocht ik kon kiezen tussen vista en xp ik had gevraagd welke beste was. aan mensen die verstand hadden iedereen zei haal vista dus gehaalt, later bleek dat er grote beveiligingslek was na 1x updaten was alles heel traag geworden, later bleek ook nog dat vista minimaal 2gb ram nodig had. en de laptop die had gekocht had maar 1gb ram. en nu komt windows 7 dus ik hoorde laatst dat 7 een onherstelbare fout had. dus als je ik een besturingssysteem koop moeten ze wel garanderen dat het goed draait en niet halve wegen met bugs zitten. dan betaal ik wel 2000 euro zolang het waar voor je geld is

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22
Ik vraag me af hoe dit topic hier ooit op is gekomen. Maar ja... De TS heeft inmiddels het antwoord op z'n opzoekvraag. De discussie over Windows vs. Mac OS X is hier niet echt op z'n plaats. Dus het gruwelijke slotjesmonster slaat weer toe.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nUcwg6wya00]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.