Puur en alleen hitsig worden van mhz'en spec's en andere zaken dan is een iMac veel te duur ten opzichte van een windows bak.
Op de laatste iMac's is echt wel wat meer te spelen als een flash filmpje hoor.
Voor alleen internet,MSN en beetje usenet leegtrekken geef je idd een berg geld uit (waarschijnlijk teveel)
Totdat je eens een keer met foto/video bezig gaat dan is OSX met alleen al het gratis bijgeleverde iLife pakker al veruit superieur aan windows/linux.
Heb jaren met windows gewerkt en altijd zelf mijn systemen samengesteld, is uiteindelijk veel duurder met al dat upgraden en zogenaamd 'bij de tijd blijven' wat hardware betreft.
Geef mij maar een iMac -- werkt altijd, prachtige software en uitermate stabiel, nooit geen gedonder meer met drivers en ander geneuzel.
De hogere prijs wordt beetje vergoed door het feit dat je die dingen na een jaar of 2 ook nog eens voor een prijs kwijt kan aan andere minder gefortuneerde OSX liefhebbers waardoor het verschil ineens na al die tijd helemaal niet zo groot meer is.
- heb er totaal geen moeite voor hoeven doen om afgelopen jaren 2x een iMac die nieuw rond de 1200 euro kostte voor ruim 800 euro weg te doen.
Is mij met een PC nog nooit gelukt 400 euro afschrijving in 2 jaar tijd.
Je moet het zelf weten, een iMac is een compleet apparaat wi-fi (n standaard) , bluetooth ,infrarood ,Firewire 800 en iLife pakket
Als je denkt dat niet te gaan gebruiken moet je je inderdaad achter de oren krabben, maar als je toch meer gaat doen als alleen maar internet, MSN en beetje downloaden gaat er een wereld voor je open.
Mag iedereen zeggen dat mijn Imac (3.06Ghz) 24" een crappy PC is met 800 euro onderdelen, als jij morgen bij mij komt met zo'n 800 euro PC en je geeft me het verschil terug - dus bijna 1300 euro dan moet je niet gek opkijken dat ik me half dood zal lachen en je vriendelijk maar dringend verzoek om verder te gaan
edit....
nog 1 belangrijk puntje voor mij dan

staan hier 2 Imac's 24 uur per dag te draaien in de huiskamer - maar ze zijn zo godsgruwelijk stil, je hoort absoluut niets , zomaar klein puntje waarom iMac duurder lijkt als vergelijkbaar PC configuratie.
/edit....
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 21-06-2009 01:52
]