HeyWay App (iPhone 3.0), bruikbaar bij dementie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ian3
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08-2023
(Mod, Misschien zit ik op totaal de verkeerde topic header. Laat het dan weten. Dit is een zeer serieuze vraag)

Vandaag zag ik de iPhone (3.0) app. HeyWay. Hiermee geef je kort gezegd, in een soort van Twitter-like social network de GPS coordinaten door van waar je bent.
Leuk, grappig .....
Maar oh, zo super bruikbaar voor mijn demente vader die nog graag op zijn fiets stapt..... Waar is hij? Waar blijft hij ?
Misschien is er een van jullie slimmerikken die die app zo kan extenden dat ie bijvoorbeeld een keer in de tien minuten automatische laat weten waar ie is ?

Je moest eens weten hoe dankbaar ik voor zoiets zou zijn. En met mij vele anderen.

(natuurlijk weet ik ook wel dat er commerciele systemen bestaan, waaraan je je werkelijk blauw betaald. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NBM → AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:38

KroeT

[...]

Dit is geen antwoord op je vraag, maar omdat ik niet kan programmeren zeg ik het toch. Als je een abonnement op MobileMe neemt heb je daar de optie Find my iPhone. Daarmee kun je altijd zien waar je/de iPhone zich bevindt. Je moet wel specifiek de pagina openen en kijken dus je krijgt niet ieder kwartier een statusupdate thuis oid, dus ik weet niet hoe praktisch het is voor je.
Ik hoop dat je een oplossing vindt, het is een erg vervelende situatie voor jou en je familie.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De nieuwe versie van Google Maps Mobile ondersteunt ook Google Latitude. En dat draait op bijna elke smartphone, dus misschien is dat een optie voor je?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Heeft de nieuwe 3GS (of 3.0 software) niet standaard een beveiligingsfeature waarmee je via internet de lokatie op kan vragen (via MobileMe) en kunt wissen? Of ben ik in de war met een ander toestel?

Edit: Ow dit is een feature van de TomTom software voor de iPhone:

nieuws: TomTom presenteert software en accessoire voor iPhone
Ook nieuw is de service Find My Phone. Bezitters van een iPhone kunnen hun toestel terugvinden door in te loggen op MobileMe. MobileMe zoekt contact met het toestel, dat via gps zijn locatie doorgeeft. Ook kan van afstand alle data worden gewist.
Relatief kleine investering (<100 euro + abo voor MobileMe), maar dan heb je volgens mij wel precies wat je wilt.

Nadeel is dat die TomTom software nog niet uit is (maar wel binnenkort uitgebracht wordt als het goed is). Misschien is er ook wel andere software te vinden met een soortgelijke feature?

[ Voor 72% gewijzigd door Bosmonster op 21-06-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Kijk eens naar TrackR
Gebruik het zelf op mijn smartphone om mijn fietstochten te loggen. Je kunt hem instellen om elke X minuten een update naar internet te doen, waardoor het thuisfront in een kaart kan zien waar ik uithang.

Het programma is gratis, en met het juiste mobiele abbonement kost het dataverkeer je ook niets extra's.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 21-06-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Misschien heeft ie al een iPhone en TrackR bestaat daar zo te zien niet voor.

Ik kwam wel een soortgelijke app tegen voor de iPhone:

http://www.instamapper.com/iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 17:44

sjaak

un giorno credi

Find my iPhone werkt iig ook zonder Tomtom. ;) Als je op me.com een proefabo van 2 maanden neemt en je hebt OS 3.0 dan kan je e.e.a. al testen, nauwkeurigheid valt me erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik herhaal eigenlijk een beetje wat de mensen hierboven zeggen, maar misschien met wat meer info. Met find my iPhone kan je inderdaad op ieder moment van de dag de locatie van de iPhone opvragen. Je krijgt een heel mooi Google Maps kaartje met daarin de iPhone.
Voordeel daarvan is dat er geen programma open hoeft te staan, en het de iPhone ook niet om bevestiging vraagt. Het werkt dus echt altijd. Zolang Locatievoorzieningen aanstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[slightly offtopic]
Het meest fantastische "Find My iPhone" verhaal to date: http://happywaffle.livejournal.com/5890.html
[/slightly offtopic]
Maar het demonstreert wel mooi dat het werkt!

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43

BioHazard

*\o/*

tonyisgaaf schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:48:
[slightly offtopic]
Het meest fantastische "Find My iPhone" verhaal to date: http://happywaffle.livejournal.com/5890.html
\[/slightly offtopic]
Maar het demonstreert wel mooi dat het werkt!
Haha, geweldig verhaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 23:21
Bosmonster schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:59:
Heeft de nieuwe 3GS (of 3.0 software) niet standaard een beveiligingsfeature waarmee je via internet de lokatie op kan vragen (via MobileMe) en kunt wissen? Of ben ik in de war met een ander toestel?

Edit: Ow dit is een feature van de TomTom software voor de iPhone:

nieuws: TomTom presenteert software en accessoire voor iPhone

[...]

Relatief kleine investering (<100 euro + abo voor MobileMe), maar dan heb je volgens mij wel precies wat je wilt.

Nadeel is dat die TomTom software nog niet uit is (maar wel binnenkort uitgebracht wordt als het goed is). Misschien is er ook wel andere software te vinden met een soortgelijke feature?
Het is geen feature van TomTom, maar van MobileMe. Je kan het dus nu al gebruiken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bosmonster schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:07:
Misschien heeft ie al een iPhone en TrackR bestaat daar zo te zien niet voor.

Ik kwam wel een soortgelijke app tegen voor de iPhone:

http://www.instamapper.com/iphone
Probleem met 3rd party apps is dat ze aan moeten staan, en dan ook nog werkelijk batterij vreten. De Mobile Me oplossing is zo elegant omdat er eerst via het datanetwerk contact gelegd kan worden waarna de poitiebepaling plaatsvindt. Ook het pushen van een bericht naar de telefoon kan in dit geval wellicht uitkomst bieden (geen idee of je een patient die hier aan lijdt op die manier gerust zou kunnen stellen).

Aan de andere kant, je gaat wel een stuk consumentenelectronica met dito diensten (T-Mob, MobileMe) zonder enige service level garantie gebruiken voor een zeer serieuze zaak. Zie het daarom als aanvulling -en ik denk dat het zowel voor hem als voor jullie een uikomst zou kunnen zijn- maar zorg dat je geen vals gevoel van veiligheid kweekt!!

Geen TomTom nodig dus, dat was al gezegd

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 28-06-2009 14:18 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hoe zou je kunnen zorgen dat de telefoon altijd opgeladen is en toch bij hem in de buurt?

[ Voor 9% gewijzigd door CyberSnooP op 28-06-2009 15:25 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

CyberSnooP schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:25:
Hoe zou je kunnen zorgen dat de telefoon altijd opgeladen is en toch bij hem in de buurt?
Tja, dat ligt er een beetje aan of er iemand is die kan zorgen dat die telefoon 's avonds aan de lader en 's ochtends in zijn zak gaat. Meteen een goeie toepassing voor een danglet of een case met een lanyard oid er aan zodat ie 'm niet ergens laat liggen :)

Overigens zijn er ook all-in-one apparaatjes zoals deze. Een stuk goedkoper maar betrouwbaarheid kan ik niet inschatten, en je zult zelf iets voor power moeten regelen. Dat laatste is bij deze wel geregeld maar de vraag is hoe lang die er mee doet. En ke krijgt elke 15 minuten oid een SMS van je pa ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Zpottr op 28-06-2009 23:36 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Zpottr schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:29:
[...]

Tja, dat ligt er een beetje aan of er iemand is die kan zorgen dat die telefoon 's avonds aan de lader en 's ochtends in zijn zak gaat. Meteen een goeie toepassing voor een danglet of een case met een lanyard oid er aan zodat ie 'm niet ergens laat liggen :)
Ik weet niet wat je er zelf van vindt, maar ik ga mijn phone echt niet aan de dockpoort om mijn nek laten bungelen??? Voor mijn gevoel de snelste weg om je iPhone te voorzien van een brakke dockpoort!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Yor schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:31:
Ik weet niet wat je er zelf van vindt, maar ik ga mijn phone echt niet aan de dockpoort om mijn nek laten bungelen??? Voor mijn gevoel de snelste weg om je iPhone te voorzien van een brakke dockpoort!
Poeh, fel :?
En wat ik er zelf van vind had ik al opgeschreven, dus lees nog even terug: in z'n zak, met zo'n lanyard om te zorgen dat ie 'm niet vergeet (of verliest). Overigens is het deel van de dock waar zo'n ding achter haakt best stevig en zou ik banger zijn voor beschadiging van het scherm als je iPhone om je nek bungelt op de fiets.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Zpottr schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:39:
[...]

Poeh, fel :?
En wat ik er zelf van vind had ik al opgeschreven, dus lees nog even terug: in z'n zak, met zo'n lanyard om te zorgen dat ie 'm niet vergeet (of verliest). Overigens is het deel van de dock waar zo'n ding achter haakt best stevig en zou ik banger zijn voor beschadiging van het scherm als je iPhone om je nek bungelt op de fiets.
Fel?? Sorry, het geschreven woord komt bij jou iets anders over dan mijn bedoeling was. ;)

Ik bedoel kortweg, steeds zo een vaag ding in de poort, waar al dan niet krachten op uitgeoefend worden, ook al heb je hem in je zak. Tien tegen één dat je case daar gaat scheuren of dat je poort naar de maan gaat.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Yor schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:19:
[...]

Fel?? Sorry, het geschreven woord komt bij jou iets anders over dan mijn bedoeling was. ;)

Ik bedoel kortweg, steeds zo een vaag ding in de poort, waar al dan niet krachten op uitgeoefend worden, ook al heb je hem in je zak. Tien tegen één dat je case daar gaat scheuren of dat je poort naar de maan gaat.
offtopic:
Dit gaat nogal off-topic - je kunt best gelijk hebben maar aangezien ik die relatie nog nergens heb gezien lijkt het risico op een haarscheurtje me te prefereren boven Pa die z'n iPhone op een bankje laat liggen en de ondergaande zon tegemoet fietst.

En ja, een post beginnend met "wat vind je er zelf van" gevolgd door een barrage aan leestekens komt best fel, betweterig en drammerig over. Maar ik ben ook al een oude man, misschien ligt het daar aan ;)

(*) een link is welkom naar een scheur of kapotte connector veroorzaakt door de aanwezigheid van zo'n voorwerp in die poort - typisch scenario voor de scheurtjes is spanningen in de behuizing door fabricage, temperatuur of gebruik, gecombineerd met een kleine radius van de hoekjes van de uitsparing. Maar ik sta open voor het tegendeel. Voor de connector geldt dat die danglet niet eens contact maakt met de geleiders zoals een USB-kabel dat doet.

Zoef

Pagina: 1