Zoek functie

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage heeft iemand een programma gemaakt met daarin een datagridview met een zoekfunctie.
zodra er in een textbox een letter wordt getyped dan verschijnen alle mogelijkheden met die letter.
Hiervoor wordt onderstaande gebruikt:

private void TxtZoek_TextChanged(object sender, EventArgs e)
{
this.customersBindingSource.Filter = cbVeld.Text + "like'%" + TxtZoek.Text + "%'";
TxtZoek.Focus();
}

wanneer ik dit echter uitvoer krijg ik de volgende melding:

Syntaxisfout: ontbrekende operand na de operator '%m%'. (m heb ik dan ingevoerd)

Wanneer ik "='%" ipv "like'%" gebruik loopt het niet vast maar worden er helemaal geen waarden terug gegeven. Waat iemand wat ik niet goed doe??

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zou beginnen met een spatie tussen de like en de '.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WormLord
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 12:04

WormLord

Devver

Een spatie voor de 'like' zal wonderen doen. Nu wordt dat 'like' namelijk aan de veldnaam toegevoegd.
Ook hoop ik dat je bekend bent met sql injection. Zo niet, dan kun je daar met dit soort code op een nogal nare manier mee in aanraking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kom op hoor. Dit is standaard debug werk. De query even afdrukken naar je scherm en dan moet opvallen dat er geen spatie na de like staat. Een syntax fout o.i.d. is met een klein beetje kennis vna de betreffende taal gewoon zelf op te lossen. Een vraag als dit stellen en niet aangeven wat je zelf hebt geprobeerd (wat je hier wel zou moeten doen) is hier gewoon not done. Dat is je in stored procedure. ook al eens uitgelegd.

In Het algemeen beleid #topicplaatsen staat prima uitgelegd wat je zou moeten doen als je een topic plaats. Als je dat doorkijkt dan snap je hopelijk waarom dit topic dicht gaat.

[ Voor 49% gewijzigd door Creepy op 21-06-2009 10:28 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.