Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] kan google.com niet bereiken, andere sites wel

Pagina: 1
Acties:

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 15:29
Sinds enkele dagen kan ik google.com niet bereiken. Andere sites, bijvoorbeeld google.nl, kan ik wel bereiken. Ik heb gezocht in dit forum en met google.nl maar tot op heden zonder succes. Naar aanleiding van de reusltaten van mijn zoektocht heb ik de dns-cache geflushed en de dns-serveradressen handmatig ingevoerd. Beide acties hebben geen verandering in de situatie gebracht. Uiteraard is de gehele laptop al een keer opnieuw opgestart.
Ik gebruik Windows Vista home premium, Mcafee-suite, fritzbox modem via wlan.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

http://serve.infoteur.nl

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
als ik naar google.com ga word ik sowieso herleid naar de pagina uit belgie (ik woon daar ook)

word je doorgestuurd naar google.nl of krijg je een foutmelding?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Staan er toevallig geen rare dingen in je hostfile?

Ik zou in ieder geval even een grondige scan van je pc doen op virussen of spyware. Kun je op andere pc in je netwerk google.com wel bereiken?

• joep doei
Alvast bedankt voor het meedenken. Naar aanleiding van jullie vagen:
Ik krijg een foutmelding: "Adres niet gevonden, firefox kan de server op www.google.com niet vinden". IE geeft een melding van dezelfde strekking.

En het probleem doet zich voor op beide computers in het netwerk.

Ik heb voor de zekerheid maar even in de hosts file gekeken, ik zie het volgende:
127.0.0.1 localhost
::1 localhost
Omdat het zich op beide computers voordoet zou het een instelling in de fritzbox modem kunnen zijn of bij google.com. Is het mogelijk dat google.com mij blokkeert? Ik heb niks vreemds gedaan, maar buiten dat: doet google dat soort dingen?

Weet iemand waar een blokkering van bepaalde websites in de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A geregeld wordt? Ik kijk er zelf blijkbaar overheen.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Lijkt me opzich gek je kan eventueel Opendns invullen bij dns en dan kijken of het werkt.
www.opendns.com zijn de nummers te vinden.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Krijg je wel respons als je in een Command Prompt "ping www.google.com" intikt?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• ik222
  • Niet online
Probeer inderdaad even de OpenDns DNS server:

208.67.220.220
208.67.222.222

• joep doei
Ook via ping geen succes: "ping aanvraag kan de host www.google.com niet bereiken".

Nu heb ik opendns ingesteld en google.com werkt WEL!

Bedankt voor deze workaround. Toch zou ik graag het echte probleem lokaliseren en oplossen. Welke conclusie kan ik hieruit trekken? Ligt het probleem bij mijn provider XS4ALL?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
joep doei schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:23:
Ook via ping geen succes: "ping aanvraag kan de host www.google.com niet bereiken".

Nu heb ik opendns ingesteld en google.com werkt WEL!

Bedankt voor deze workaround. Toch zou ik graag het echte probleem lokaliseren en oplossen. Welke conclusie kan ik hieruit trekken? Ligt het probleem bij mijn provider XS4ALL?
Aan de dns server die je eerst gebruikte.

http://specs.tweak.to/15535

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:16
joep doei schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:23:
Welke conclusie kan ik hieruit trekken? Ligt het probleem bij mijn provider XS4ALL?
Of dat, of er was een probleem (bij xs4all of google zelf) en je hebt nog een verkeerd IP in je DNS cache.

Je kan een 'ipconfig /flushdns' proberen nadat je je oude dns servers weer heb ingesteld

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zit hier met een soortgelijk probleem.
99% van de tijd werkt alles gewoon, dan ligt een bepaalde site (meestal) google, er 5 minuten uit, en na 5 minuten doet-ie het weer.
Alleen mag ik geen fundamentele dingen in de router/modem (ExperiaBox SX551) wijzigen.*
Ik houdt sinds kort de logfile bij, en er staan wel een aantal dingen in nog eens uit moet zoeken.

Wat me wel opviel, is dat we dit pagina-doet-het-niet probleem hebben sinds we de nieuwe router (de SX551) hebben staan, hiervoor hadden we een SpeedTouch 580 die nooit ergens last van had.

* = ja ik KAN er wel bij natuurlijk, maar het is niet de bedoeling dat ik dat zomaar ga zitten aanpassen.

• joep doei
Nou, ik laat het maar zo. Flushdns had eerder geen resultaat.
Dank voor de hulp.

• ik222
  • Niet online
joep doei schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:13:
Nou, ik laat het maar zo. Flushdns had eerder geen resultaat.
Dank voor de hulp.
Dan is er toch een probleem geweest bij de DNS server die je eerder gebruikte. Als die gewoon van je provider was (al dan niet via DHCP toegewezen) dan is het dus een probleem van XS4ALL inderdaad.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Op elke router die ik instel voor privé gebruik zet ik standaard OpenDNS als dns server erin. Scheelt gewoon een heel stuk zo heb je die van je provider en OpenDNS 99% procent van de gevallen is alles dan wel bereikbaar mocht dat niet zo zijn ligt dat toch echt lokaal.
Pagina: 1