[Mac OS X] Finder crasht op bepaalde map.

Pagina: 1
Acties:

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Op een externe hdd had ik los allerlei films staan. Om wat op te ruimen heb ik deze geselecteerd en naar de map movies gesleept. Echter zonder enige aanleiding stopte finder ermee. Toen ik de schijf opende waren alle films verdwenen (die zouden inmiddels in movies moeten staan). Als ik nu de map movies open dan stopt finder er meteen mee. Venster sluit en ik kan 1 tel later weer finder opstarten.

Scannen met schijfhulpprogramma haalt niets uit. Ik heb de schijf ook met disk warrior gescant maar hij kan geen fouten vinden. Volgens mij is er iets fout gegaan met het indexeren van de bestanden?

Console zegt: terminate called after throwing an instance of 'IAException' maar daar heb ik nog geen oplossing mee kunnen vinden.

Iemand ervaring? Is er een tool? ik kan evt. alles behalve movies backupppen. En dan formatteren. Maar dat is geen echte oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 20-06-2009 19:37 ]

I served in a company of heroes.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Je geeft aan dat je denkt dat er iets fout is gegaan bij het indexeren van de bestanden. Als je op de betreffende harde schijf de .DS_Store en .Spotlight verwijderd, helpt dat dan? Dit kun je via de terminal doen. Omdat de bestanden verborgen zijn kun je het beste even het volgende commando gebruiken:
ls -al

Indien je niet bekend bent met de terminal en haar commando's (cd, rm, ls, etc.) dan moet je dat even aangeven :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Ik heb gecheat en het via windows gedaan. :>
Echter toen ik nog een keer in windows keek pakte hij de betreffende map wel (al eerder geprobeerd zonder succes). Inhoud verplaatst map weggegooid. En nu in OS X is het weer oke. :)

I served in a company of heroes.