Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC herkent Headset niet

Pagina: 1
Acties:

• grotebaas
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 09:42
Beste tweakers,

Allereerst excuus als dit in een verkeerd deel is beland, ik ben namelijk niet helemaal zeker of ik hier wel goed zit. Het probleem is als volgt, ik heb een headset die ik (weer) wil gaan gebruiken voor gamen. Nu heeft mijn PC aan de voorkant een 1 uitgang voor het geluid en 1 ingang voor de microphone. Als ik daar de jacks in plug ontvang ik wel geluid maar werkt mijn microphone niet. Al stop ik de jacks aan de achterkant erin dan gebeurt het precies andersom, geen geluid wel een werkende mic. De headset werkt gewoon goed dus het is zeker weten mijn PC. Ik heb er een geluidskaart in zitten van creative extremegamer x-fi en een moederbord van het merk MSI met productnaam P5N32-E SLI Plus. Uiteraard heb ik al het een ander geprobeerd, in de control panel wordt ook gewoon aangegeven dat zowel de in- als uitgang werken (working). Het liefst heb ik ook dat ik hem aan de voorkant werkend kan krijgen. Hopelijk kan iemand mij hier helpen want het is echt niet te doen als degene met wie je aan het praten bent over je boxen hoort naast al het schietgeweld.

Groetjes,

Ronald

Verwijderd

alle drivers up to date of opnieuw geinstalleerd?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je moederbord is een Asus moederbord, geen MSI ;)

Verder, weet je zeker dat intern de kabels goed bevestigd zitten? Je moet voor frontpanle audio namelijk het eea connecten op je moederbord dan wel geluidskaart. Controller deze anders eerst even :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

meestals zijn front aansluitingen vaak aansluitingen van onboard audio op de moederbord zelf en je hebt ook een creativekaart dus denk dat ergens niet goed aangesloten is de front aansluitingen en betreffende de creative denk ik dat je dan misschien in je instellingen moet kijken.

als je onboard audio heb en nog een aparte creative hebt kan het misschien een probleem zijn met de juiste instellingen

• grotebaas
Ik heb nog nooit mijn eigen PC opengemaakt, kan het veel kwaad als ik even een kijkje ga nemen? Ik neem aan dat wanneer ik 2 verbindingen zie, tussen moederbord en in-/uitgang, dat het wel goed moet zijn? Indien dat niet het geval is weten we dat ook weer gelijk. Ik heb vrij recent de laatste update gedownload voor mijn geluidskaart maar dat mocht niet baten. Nou ik ga maar even een kijkje nemen nu het nog een beetje licht is. Ik laat het nog weten.

Verwijderd

Je zou kunnen kijken maar zou niet aanraden om meer dan dat te doen als je niet enigzins technisch inzicht hebt of handig bent want dan gaat het vaak mis vooral als het standaard fabrieks pc is dan heb je vaak ook geen volledige handleidingen

Dus je moet het zelf inschatten wat het beste is maar als het om de creative gaat betekent het gewoon dat daar je instellingen verkeerd zijn dat zou waarschijnlijk het best om daar mee effe te spelen met instellingen om te kijken wat de oorzaak is dan je kast open schroeven als je zelf al deze vraag stelt en dus al enigzins onzeker overkomt betreffende de kast openschroeven

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit kan ook een windows instelling zijn, als beide geluidskaarten (geintegreerd en PCI) actief zijn, en de geintegreerde geluidskaart zit doorgeschakeld naar voren toe via de FP-Audio connector, dan zou het volgende aan de hand kunnen zijn:

Het standaard afspeel apparaat is de geïntegreerde geluidskaart
Het standaard opname apparaat is de PCI geluidskaart.

Overigens: heeft een van de geluidskaarten toevallig autosensing? Het zou kunnen dat daardoor geluid overschakeld van de Creative naar de moederbord geluidskaart. Als je de headset in de creative kaart plugt, waar plug je hem dan in? Soms moet dat in-plaats-van de speaker aansluiting.

Mijn advies is in ieder geval om de moederbord geluidskaart uit te zetten (als die niet al uit staat), en er voor te zorgen dat de FP-Audio >CORRECT< aangesloten staat op de creative geluidskaart. Raadpleeg de handleiding van kast & kaart voor meer informatie, maar ik voeg hier als hint aan toe: er zit verschil tussen FP-Audio HD audio, en FP-Audio AC97.

• grotebaas
Inmiddels heb ik een kijkje in de kast genomen. Het is nog onduidelijk of alles goed is aangesloten, ik kon het niet zien iig zonder iets uit te halen. Ik ben echter wel een aantal dingen wijzer geworden. De meegeleverde geluidskaart voor het moederbord is geinstalleerd, terwijl in de handleiding van creative staat dat je eerst de geluidskaart van je moederbord eruit moet halen (ik heb hem laten assembleren bij cool-prices). Ik ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat de geluidskaart van mijn moederbord degene van creative was (nu weet ik dus dat het niet zo is). Nu heb ik dus de microphone jack aangesloten op mijn mobo geluidskaart en mijn audio jack op die van de creative en het werkt nu goed. Hopelijk valt er nu ergens in te stellen dat ik alleen het geluid van het chat programma (ventrillo) door mijn headset krijg en het geluid van het spel door mijn zuilen.

Kort samengevat:
1. Ik wil mijn headset aan de voorkant kunnen inpluggen (gaat waarschijnlijk niet lukken omdat ik niet zo heel geweldig ben omtrent computer hardware)
2. Ik wil alleen geluid van ventrillo door mijn headset en NIET over mijn boxen (is dit uberhaupt mogelijk?)

Trouwens, heel erg bedankt voor jullie snelle reacties.

@Umbrah, om nog even jouw vragen te beantwoorden.
1. heeft een van de geluidskaarten toevallig autosensing?
Geen idee, kan ik niet vinden bij de specs dus ik neem aan van niet.

2. Als je de headset in de creative kaart plugt, waar plug je hem dan in?
Ik heb nu dus de microphone (roze) in mijn mobo geluidskaart zitten (roze ingang) en mijn geluid (lime) in 1 van de geluid jacks van de creative kaart (werkt goed nu). De microphone kan ik niet aansluiten omdat die jack al bezet is door een S/PIF kabel lopend naar mijn A/V receiver. (dat schijnt dus ook de jack te zijn voor microphones) Dus ik ben eigenlijk bang dat ik mijn mobo geluidskaart niet uit moet zetten omdat ik anders niet meer kan genieten van surround sound.

@Notna: Het is inderdaad een ASUS ;)

ps. als ik de sound recorder van windows gebruik neemt hij niks op! maar in ventrillo kunnen ze mij wel verstaan? echt heel raar dit 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door grotebaas op 20-06-2009 20:41 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat laatste komt waarschijnlijk omdat er een andere record device is ingesteld, wss van een andere geluidskaart...

Last.fm | Code Talks

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik raad je aan om de handleiding van de behuizing eens door te lezen, even een voorbeeld: http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NzE4 <== druk op het knopje manual, download het 180KB PDF-je, en lees pagina 5.

Deze kast heeft zowel een AC97 als een HD-standaard front panel kabel. Je eigen kast zal dit ook hebben, of een van beiden. Die zit mogelijk nu op het moederbord aangesloten, kruis de handleiding van je eigen kast met die van je creative geluidskaart (die je zelf wel kunt vinden met wat creatief internetten, als Coolprices hem niet heeft meegeleverd), en sluit die interne kabel (terwijl de PC uit staat en niet aangesloten is op wat dan ook, zeker geen speakers!) aan op je creative kaart. Vervolgens ga je de BIOS-setup in (voor meer info: moederbord boekje, desnoods te downloaden op de Asus site), en zet je de onboard geluidskaart uit.
Pagina: 1