Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] problemen met internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent mijn pc teruggekregen van de pc-technicus omdat mijn moederbord kapot was. Nu ik heb terugheb en ik alles aangelsloten heb krijg ik maar geen verbinding met het internet. Ik heb alles al geprobeerd : reboot / driver reinstal / handmatig ip instellen / router resetten / modem resetten / repareren bij netwerkcentrum/.... Ik vraag aan de pc-technicus of hij op internet kon met mijn pc en bij hem was het geen probleem. Ik heb hier een netgear modem en een telenet motorola modem. Ik heb een screen bijgevoegd van de instellingen.Enige hulp?

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/5249/naamlooszcu.th.jpg

Verwijderd

Hoe werkte dat dan op je oude PC (oud mobo)? Stond daar ook Vista op, en wat had je daar destijds ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:52:
Hoe werkte dat dan op je oude PC (oud mobo)? Stond daar ook Vista op, en wat had je daar destijds ingesteld?
Was geen probleem mee en had idd ook vista, daar stond alles op automatisch. Heb nu wel een asus p5k en vroeger was het een gigabit

Verwijderd

Gigabyte bedoel je neem ik aan...

Nog verschil in service packs?

En in hoeverre doet het internet het niet? Als je een IP nummer intikt (in de browser), doet ie het dan wel?

Verwijderd

het handigste lijkt mij om per schakel te kijken of het werkt. Bijvoorbeeld als je via een router werkt kijken of je modem met je router werkt, of kijken of je modem het wel doet. (je kan ook proberen je pc draadloos te verbinden met een onbeveiligd netwerk van je buren en kijk of dat wel werkt).
Als je draadloos werkt zou ik even proberen of het wel bedraad werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens mijn internetkabel rechtstreeks aan de modem aangesloten dus de router er van uit gehaald. Dit bleek ook niet te werken. Het is geen laptop dus het is geen draadloos netwerk, ik heb problemen met het verbinden met een netwerkkabel. Zou het opgelost geraken mocht ik vista compleet herinstaleren? Alvast bedankt voor de hulp.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je hebt wel verbinding met de router (je pc krijgt wel een ip adres), maar de router krijgt geen verbinding met internet. Zover ik zie lijkt alles goed te gaan op je pc. Ergens anders zit het probleem.

Je moet eens kijken op de web pagina van de router om te zien of hij een ip krijgt van het modem.
Telenet namelijk bindt het WAN ip aan een mac adres. Heb je het mac adres gekloond van je pc?

Edit:
En hoe zit het met de firewall op je pc?

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 21-06-2009 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad iets met mijn MAC-Adress, ik heb het ondertussen kunnen oplossen.
Dit was het probleem en de oplossing, gevonden op http://www.chicagotech.ne...09ce5da160aece9ee290cd2d3

Vista Unidentified network Problem

It is a bug in Vista.
Vista does not preset a MAC address for the network card.
As a result the network card identifies itself as: 00-00-00-00-00-00
this causes problems with any standard equipment.
To fix this go to:
Device Manger and view driver details for the network card.
To set your MAC Address:
Once on the properties page for your network controller:
Click on the "Advanced" tab and then "Network address."
You will see that the option Not Preset is ON
To the right, fill in the "Value" with a unique address.
It should be 12 characters using hexadecimal digits example: 001a2b3c4d5e
Good luck!

Bedankt iedereen voor alle hulp en voor diegene die hetzelfde tegenkomen, OOK in windows 7 (want die had ik ook al geinstalleerd uit wanhoop).Dit is de oplossing.

SOLVED dus
Pagina: 1