Toon posts:

Gebruikers van iPhone i.c.m. KPN Mobiel Internet (128kbit)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezien er geen topic meer actief is voor KPN mobiel internet, plaats ik mijn vraag in een eigen topic. Ik vroeg mij af of KPN Internet geschikt is voor gebruik op een iPhone. Ik zie namelijk dat de download slechts 128kbit is, wat neerkomt op 16 kByte/seconde, een weinig indrukwekkende snelheid. Snellere abonnementen biedt KPN helaas niet.

Een jaar geleden had ik slecht bereik en ben ik van T-Mobile overgestapt op Euphony/KPN/Debitel/Telfort. Mijn collega heeft me hiertoe overtuigd, omdat ik niet tevreden was met T-mobile. Ik kreeg elk gesprek met commentaar over mijn slechte bereik. Mijn collega vertelde over Euphony, een stichting op het KPN-netwerk die geen winstbejag heeft, maar heb er sinds de overstap enorm spijt van gehad en zat ook vast een een 2-jarig contract tot mei 2010. Gelukkig heb ik wel genoeg belminuten en gewoon 1000 smsjes per maand, dus het is geen ramp. Ook heb ik het budget om los een iPhone te kopen.

Hierom wil ik graag binnenkort los een iPhone 3G S gaan aanschaffen op kosten van de zaak. Het nadeel is wel dat ik vast zit aan mijn telco voor mobiel internet. Heb zojuist de Debitel helpdesk gebeld, maar zei zeiden dat Telfort door KPN wordt overgenomen en dat ze zelf als helpdesk even niet op de site konden komen. Op www.debitel.nl staan geen prijzen voor mobiel internet en ze wisten ook niet wat ze vroegen voor mobiel internet. Dit is de zoveelste 'matige' ervaring met de Debitel helpdesk, om van de bereikbaarheid niet te spreken. Ze hebben geen e-mail helpdesk en je staat structureel 20 minuten in de wacht. Erg jammer als je korte vragen hebt, die door hun slechte website niet beantwoord worden, dan is e-mail ideaal. Gezien de overname prijstechnisch niet nadelig is voor klanten, is opzeggen niet mogelijk. Heb achteraf met KPN contact opgenomen en zij zeggen dat ze voor € 9,95 per maand mobiel internet kunnen leveren. De snelheid is helaas maar 128kbit.

Zijn er hier mensen die hun iPhone gebruiken in combinatie met KPN Mobiel Internet? Wanneer merken jullie problemen? Ben voornamelijk actief Exchange en e-mail te gaan gebruiken, dit zou moeten lukken ondanks de lage snelheid. Wanneer kan ik problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:25
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:46:
Snellere abonnementen biedt KPN helaas niet.
Jawel hoor, kijk eens naar de Mobiel internet op je laptop abonnementen (kan ook i.c.m. voice abo).

En vanaf 1 juli gaat er mogelijkerwijs wat veranderen qua snelheden, dus als je even geduld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Snelheid van KPN internet is prima voor mail gebruik. Voor internetten is het wat minder geschikt, maar zolang je gebruikt maakt van de 'mobiele' versies van websites zul je dat ook niet echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik heb dat abbo ook, en het werkt prima. 128Kbit is idd niet veel, maar ik vind het prima gaan op m'n windows-mobile toestel. In noodgevallen ook prima bruikbaar om te internetten (delen via windows mobile met mn laptop)

Downloaden is een ander verhaal, maar ff googlen, kleine driver downloaden indien nodig, gaat prima. RDP gaat ook heel prima.

Voor video en dat soort meuk is het idd langzaam, maar ja, dat ligt maar net aan je prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Tja, toen ik me iPhone nog had, internetten ik altijd zonder 3G en dat ging nog langzamer (voor de batterij). Zelfs dat was nog prima te doen en bij de mail merkte ik het verschil niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal binnenkort gewoon de iPhone nemen met een 128kbit internet abonnement. De snelheid zal niet optimaal zijn, maar mijn contract loopt toch nog 11 maand door.

Met een beetje geluk worden de snelheden tussentijds nog verhoogd, en anders... ach, dat komt vast wel goed. Met compressietechnieken zijn de webpagina's toch niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:13
En vanaf 1 juli gaat er mogelijkerwijs wat veranderen qua snelheden, dus als je even geduld hebt...
En dan alleen bij KPN of niet? Getverrr :(

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de snelheden bij kpn gaan omhoog:

http://www.gsmweb.nl/kpn/index_abo_mp.htm

De afgelopen maanden was trouwens de snelheid veel hoger, maar er komen nu dus officiele limieten.
Ben benieuwd naar de voorwaarden. die staan nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:09

Snippertje

Light up your life

Ik gebruik Hi icm een iphone en de snelheid valt me heel erg mee! Vrijwel altijd de volledige snelheid en alleen bij full desktop pagina's merk je het verschil :)

Maar geldt die verhoging ook voor Hi?

GSMweb geeft aan van wel, hoop dat die extra snel ook komt. 1024mbit klinkt niet gek! Zeker niet met de huidige dekking :D

[ Voor 23% gewijzigd door Snippertje op 26-06-2009 20:53 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Zelf heb ik een iPhone 3G met KPN Hi, met 128kbit internet dus. Werkt prima. Overal in mijn omgeving (Den Haag) waar T-Mobile geen 3G-dekking heeft, heb ik met Hi wel 3G.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Een teder-schopje naar mijn collega's van Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
CdD schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:51:
Zelf heb ik een iPhone 3G met KPN Hi, met 128kbit internet dus. Werkt prima. Overal in mijn omgeving (Den Haag) waar T-Mobile geen 3G-dekking heeft, heb ik met Hi wel 3G.
Same here :)
Hi simonly + eindeloos internet. Heb ook vrijwel overal 3G dekking.

Voor de snelheden hoef je mijns inziens echt niet naar T-Mobile/Vodafone. Met de opkomst van smartphones wordt de honger naar meer snelheid groter en groter, en hier zal KPN dan ook vast wel op reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:46:
de snelheden bij kpn gaan omhoog:

http://www.gsmweb.nl/kpn/index_abo_mp.htm

De afgelopen maanden was trouwens de snelheid veel hoger, maar er komen nu dus officiele limieten.
Ben benieuwd naar de voorwaarden. die staan nog nergens.
Meer upload dan download ?!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:09

Snippertje

Light up your life

Glashelder schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:07:
[...]

Meer upload dan download ?!
Vast een foutje, overigens heb ik nog niets gemerkt van de hogere snelheid? Vanaf wanneer geldt dit?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

1 Juli schijnt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1