Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Hoe registry key vinden

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik zoek de volgende registry key.
Afbeeldingslocatie: http://67.221.166.148/dl/b03376560b0d3e97fe11db0e4f48ce37/1245511806/image/registerkey.GIF

Iedere keer als ik mn laptop opnieuw opstart moet ik dit proces doorlopen om mijn wifi radio aan te zetten. (ook vanuit standby/slaapstand)
Hier wordt ik echt helemaal flauw van. Ik kan de Asus Wifi tool installeren, maar dat is echt een verschrikkelijk programma. Dus ik gebruik liever de standaard windows wireless network ding, zoals je op het plaatje ziet. (anders wordt dat uitgezet, en gebruikt asus een eigen programma)

Nu wil ik die registry key vinden, en standaard op 1 zetten, of een bat filetje oid. Maar ik kan hem niet vinden, en ik heb ook werkelijk geen idee waar je zoiets moet zoeken, of hoe het eruit ziet...

Iemand verstand van registries?

Verwijderd

Probeer om te beginnen eens de laatste driver, misschien is het daar al wel mee opgelost.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:16

Onbekend

...

Hoe registry key vinden:
Maak een reg-backup met de oude waarde en een reg-backup met de nieuwe waarde.
Gebruik dan een file compare programma om de verschillen de vinden, en dat is/zijn de wijziging(en) voor die aanpassing.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:27

hgp

Of je kan gebruik maken van RegMon.

Is er niet een optie in je BIOS waardoor de radio standaard uitstaat bij het opstarten? Volgens mij heb ik bij mijn laptop de keuze 'Disabled' of 'Last State'.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Misschien een instelling in de bios dat het standaard "uit" staat. Ik heb het iig wel eens vaker gezien bij oudere Medion laptops en dmv een nieuwe bios kon ik in toen in de bios een optie wijziggen dan draadloos aan mocht staan bij het starten van de pc.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Opperhoof schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:34:

Nu wil ik die registry key vinden, en standaard op 1 zetten, of een bat filetje oid. Maar ik kan hem niet vinden, en ik heb ook werkelijk geen idee waar je zoiets moet zoeken, of hoe het eruit ziet...

Iemand verstand van registries?
Adapter ID's worden met een UID (unique identifier) aangemaakt en zijn lang niet altijd gelijk.
Een batchfile zal dus wat lastig worden.

Neem eens een kijkje in http://www.microsoft.com/...twork/client/default.mspx of ga aan de slag met WMI?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11 21:42
kan het niet zijn dat je acer wifi programma het standaard uitzet om conflicten te voorkomen?
dus dat acer ding maar eraf gooien.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als je weet hoe de registry key ongeveer heet dan is het eens stuk makkelijker zoeken via regedit daarin kun je ook naar key namen zoeken. Of zoek op bijvoorbeeld asus en kijk of je dan iets kunt vinden wat er op lijkt. Wat je ook veranderd maak altijd een backup van je register.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
met regshot (klein, freeware, standalone) vind je een key gemakkelijk:

shot1
waarde veranderen
shot2
compare...

[ Voor 21% gewijzigd door ajouin op 21-06-2009 09:27 ]

• Opperhoof
Ok, het is even geleden, maar ik heb het weer opgepakt en ik ben een grote stap verder.
Eerst kon ik niet vinden welke registry keys er veranderde, maar nu heb ik ze:

HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\0011\RadioState: "1"
HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\0011\RadioState: "0"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\0011\RadioState: "1"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\0011\RadioState: "0"

Daarmee gaat de radio aan. Nu wil ik graag weten hoe ik een .exe file of een .bat file maak, die deze keys even omzet in het register....?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:16

Onbekend

...

Maak een reg-backup van dat stukje.

Als je vervolgens dubbelklikt op je reg-backup zet hij die instellingen terug.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 16:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

[google="change registry key from batch] levert me dit op: http://www.robvanderwoude.com/regedit.php

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan nog zit je met het probleem dat dit een HKLM key is en dat zo'n setting alleen zin heeft na een reboot.
Ik zou dan gaan kijken of je met devcon (google) je device kan disablen en enablen zodat die setting opgepakt wordt na het reactiveren van je device.
Sowieso kan ik me niet voorstellen dat je in de tussentijd niet iets gevonden hebt qua batchfile om een regkey te zetten ( [google=batch registry import] of [google=registry setting batchfile] - desnoods kijk je in de XP OEM CD topics)
Wireless service herstarten moet ook niet lastig zijn - wederom: [google=restart windows service]

XP heeft helaas geen mogelijkheid om via netsh je netwerkkaarten uit en aan te zetten (wat Vista en hoger weer wel heeft).

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 01-10-2009 23:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Opperhoof
Daar kom ik net ook achter ja. Ik had dus een bat file gemaakt die de registry backup terugzet van die 2 mapjes. Gevolg is dat de radio value op ingeschakeld komt, maar hij vind nog steeds geen netwerken.
Ik moet dus misschien idd die windows services ook herstarten. I'll be back

• Opperhoof
Welke service is het? Als ik WZCSVC stop en herstart werkt mijn setting nog niet...
Moet ik alle services herstarten of wat?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Edit-knopje is wel handig soms, niet? ;)
En ik heb je al eerder een link gegeven waar je allerlei scripts kan vinden. Kijk daar nog eens?
Alleen die registry key doet 't 'm niet hoor ;)

• Opperhoof
Nee, maar jij zegt toch dat ik eerst de regisrty key moet veranderen, en dan opnieuw die windows service moet starten, en dat het dan werkt..?!

Als dat zo is, moet ik nu nog weten welke service het is, en het is niet (alleen) WZCSVC (wireless zero conf.)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat zei ik niet. :)
Lees mijn antwoord op jouw topic hervatting nog maar een keer goed.

Pagina: 1