[T-mobile] Met Relax abbo. naar VOIP nummer bellen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 16:23
Ik heb een T-mobile Relax abbo.
Zojuist bij T-mobile geweest om eens te kijken voor een iphone.

We gingen eerst m'n belgedrag eens bekijken, om indien mogelijk een ander soort abbo te nemen.
Gaf hij aan dat ik keurig rond m'n bundel zit, maar wel elke maand bel naar een vreemd nummer welke buiten de bundel valt.

Dit is mijn VOIP nummer van XS4all (085-xxxxxxx). :X

Hij heeft hiervoor T-mobile zelf gebeld omdat hij het ook niet snapte.
Nu gaf de verkoper aan dat bij T-mobile men aangaf (na ook een tijdje in de wacht gestaan te hebben),
dat als ik bel naar 085-xxxxxxx dat dit als ' data communicatie ' gezien wordt en niet een normale telefoonlijn. :?

Weet iemand wellicht meer hierover?
Ik zie nl. totaal niets in contracten / informatie folders staan over VOIP nummers.
Wel over vaste en mobiele nummer binnen NL...
Mijn VOIP nummer thuis is voor mij een vast nummer!? :/

Als ik bij XS4all mijn normale regio nummer zou hebben behouden en daarop VOIP zou hebben, wat zou er dan mee gebeuren? (binnen of buiten de bundel)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 09:13
Dit zou wel erg vreemd zijn. Die lijnen worden verkocht als 'vaste telefoonlijn' en er kan gebeld naar worden voor hetzelfde tarief. Waarom ze het dan niet uit je bundel laten gaan begrijp ik niet. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:25
Dit is gewoon pure geldklopperij van de telecomproviders. Ik heb zelf ook een XS4ALL voip-telefoonnummer beginnend met 087 en dat valt bij geen enkele mobiele provider binnen de belbundel, sterker nog, ze zien het als een (duur) servicenummer, zodat je soms wel € 1,- per minuut betaalt! Als ik ervoor gekozen zou hebben om mijn 010-nummer te behouden had het geen probleem geweest. Belachelijk vind ik het.

Tijd dat de OPTA hier eens iets aan doet aan deze in mijn ogen criminele praktijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geld dit ook voor VOIP lijnen met een geporteerd nummer (in mijn geval beginnend met 023) ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:25
Glashelder schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:51:
Geld dit ook voor VOIP lijnen met een geporteerd nummer (in mijn geval beginnend met 023) ?
Nee, zoals ik al zei, alleen met 085/087-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Hmm... dit is dus bekend.. maar blijkbaar valt niemand erover oid? (lees idd. OPTA)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
087-nummers zijn vogelvrij, maar voor 085-nummers is het interconnectietarief gelijk aan dat van normale vaste nummers, zodat ze in principe tegen normaal interlokaal tarief gebeld kunnen worden. Of dat dan ook in een bundel zit mag een provider zelf bepalen, en daar kun jij je provider op uitzoeken. Bij mijn Telfort-abonnement zitten het bellen naar 085 wel gewoon in de bundel.

Specifiek voor xs4all-VOIP:
* 087-nummers worden niet meer uitgegeven, abonnees kunnen gratis een 085-nummer nemen om tegen normale kosten bereikbaar te zijn.
* 085- en 087-nummers zijn ook bereikbaar via 020-7373333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Morgen gaat ik dus eens T-mobile aan de tand voelen.. :(

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Ok, gebeld .. en ze verwijzen me naar :
http://www.t-mobile.nl/pe...atie/prijslijst-relax.pdf

2e pagina, service nummers.. :
067, 085, 088 servicenummers Beltarief buiten de bundel

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Even een berichtje uit een andere draad ophalen:
knakworst schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:45:
[...]

Ik denk wel dat Skinkie een punt heeft:

http://www.postbus51.nl/n...ummers-regiogebonden.html

Daar staat:
Het tarief voor het bellen naar 085-nummers is vergelijkbaar met het tarief voor bellen naar andere vaste nummers.

Volgens mij communiceert T-Mobile heel duidelijk dat de belbundel voor het bellen naar vaste lijnen is. 085-nummers zijn gebaseerd op een tarief tussen lokaal en interlokaal in. Zowel lokaal als interlokaal valt binnen de bundel bij T-Mobile. Waarom dit compromis-tarief niet? Ik denk dat een klacht bij de OPTA of de geschillencommissie een goede kans van slagen maakt.
Iemand interesse om hier een zaak van te maken? De nieuwe belbundels van T-mobile gaan het namelijk nog schever trekken, het is echt belachelijk. Ikzelf heb flex, dus dan komt alles uit de bundel dus voor mij is het niet zinvol om een zaak te beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 22-12-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 23:04
Offtopic:
Heb jij info over de nieuwe bundels bij T-Mobile? Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

andreas2005 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:20:
Offtopic:
Heb jij info over de nieuwe bundels bij T-Mobile? Ik ben erg benieuwd!
Niet heel veel info, maar de bundels worden iets goedkoper maar daarbuiten wordt het € 0,30 per minuut. Dus dat wordt dan het tarief naar een VOIP-lijntje. De telecomproviders beweren dat deze verhoging noodzakelijk is vanwege de gedaalde buitenlandtarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Ben je erg gehecht aan dat XS4ALL nummer? Bel je daar vaak naar vanaf je mobiel?
Anders kun je ook overwegen om over te stappen naar een normaal nummer, zoals bijvoorbeeld van budgetphone voor 10 euro per jaar, zodat de kosten bij T-Mobile wel binnen je bundel vallen ;)
Pagina: 1