Geen bekabelde netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Hallo,
Om te beginnen alvast de situatie zoals het netwerk hier is.
Modem -> Router (wifi) -> Router 2 voor xbox, pc1 etc.
Nou, ik had wat tijd over dus heb ik een utp kabel getrokken vanaf router 2 naar mijn pc.
De router, en de poort van die router werkt naar behoren (tenminste: een paar weken geleden nog).
De utp kabel en de poort op mijn moederbord werkte de laatste lan, laten we zeggen 1 jaar geleden ook nog naar behoren.

Ik werk dus via Wifi nu, maar sneller is beter dus liever UTP.
Maar ik ontvang gewoon geen pakketten van de router, ik verzend er genoeg, krijg automatisch een IP en subnetmask toegewezen. Voor de rest niks.
Ook met handmatig ingestelde IP, subnetmask en DNS ontvang ik geen pakketten.
Weet iemand raad?

Xzelicon

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-02 16:26
Wat van soort kabel is het? Crossover of straight through.
Sinds de UTP-kabel het tijdens een lan wel deed heb ik het vermoeden dat het misschien wel een straight through kabel is, dit omdat je hoogst waarschijnlijk tijdens die lan aan een switch verbonden was en het toen geen probleem opleverde. Maar nu je direct met de router verbonden bent zul je een crossover kabel moeten gebruiken.

Hoop dat ik je hiermee geholpen heb ;)

• Xzelicon
Hmm, er staat inderdaad patchcable op, daar ligt de fout dus?

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-02 16:26
Daar zou het zozeer niet aan hoeven te liggen. kijk je RJ-45 connectors eens na door ze naast elkaar te houden en als van links naar rechts beide de kleur volgorde het zelfde is, dan is het een straight through cable.
Als de kleuren beide in een andere volgorde zitten dan is het een crossover.

Hier een plaatje van de volgorde van een Straight through cable.
Afbeeldingslocatie: http://www.palmettonetworks.com/resources/straight-cable.jpg

• Xzelicon
Hmm, dit gaat nogal moeilijk aangezien de kabel over het vals plafond gaat, en ongeveer 10 meter verderop weer naar beneden komt. Kan ik het misschien nog anders testen?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

Eh, je verzend wel pakketten maar ontvangt niets? En tóch heb je een geldig IP-adres?

Ik zou eens dubbelchecken dat hij wel op 'Automatisch IP adres verkrijgen' (DHCP) staat. Lijkt mij dat hij nu static staat op oude / verkeerde waardes (of wellicht alleen een oude/verkeerde DNS server die nu niet (meer) bereikbaar is...)..

Straight / crossover zou niet zoveel meer uit moeten maken aangezien veel apparatuur tegenwoordig wel auto-sensing is.

[ Voor 31% gewijzigd door r0b op 20-06-2009 19:08 ]

• Xzelicon
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a3d33412dc0d/4a3d3340ed677-netwerk.jpg
Here you go guys, alles staat op automatic, de rest is ook af te lezen op de screenshot

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Het klinkt misschien gek, maar zo'n IP krijg ik ook als er een IP-conflict thuis is, of als mijn DNS server fout is. Probeer eens een statisch IP!

@Hieronder: Dankjewel, heb ik ook weer wat geleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door DM.Aram op 20-06-2009 21:07 ]

See you in another life, brother.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je een 169.* adres toegewezen krijgt heb je geen geldig IP-adres. Kan aan een brakke kabel liggen, een onbereikbare DHCP-server etc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Xzelicon
Ook met alles statisch geen resultaat helaas, brakke kabel dan?
Aangezien andere pcs/xbox op de router wel gewoon internet hebben.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat zou best eens kunnen. Ik was gister nog op een kleine lanparty waar 11 pc's gewoon netjes een IP kregen, maar nummer 12 een 169.* adres. Even een willekeurige andere kabel gepakt en het werkte direct.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Xzelicon
Dan ga ik morgen maar eens zoeken naar een andere kabel, eerst testen en dan pas over het dak gooien :P.

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 13:51
Een andere kabel proberen ja,

Dat 169.* adres is de reeks die door microsoft word gebruikt als ip adres als er geen geldig ip adres statisch / dynamisch is toegewezen. Het is dan wel mogelijk om te communiceren met andere pc's in dezelfde reeks maar niet met andere pc's.

Probeer een andere kabel, DHCP aanzetten, de computer op automatisch ip adres zetten en via de command prompt eventueel ipconfig / renew doen.
Hierna krijg je waarschijnlijk wel weer een geldig ip adres.

Greez.

*edit: Gizz was eerder.
Pagina: 1