Toon posts:

GTX 260 Lage FPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers ik heb deze vraag ook al op een ander forum gesteld maar daar kwam ik ook niet echt verder misschien dat ik hier slaag.

Ik heb gisteren een Nvidia geforce GTX 260 core 216 gekocht en een 500 watt master cooler, maar als ik nu een paar games speel is het nog steeds 25 tot 30 FPS. Ik had daarvoor een GT 8600 en die had zowat hetzelfde, die gozer in de computerwinkel zij dat ik Gta 4 wel op high kon spelen zonder problemen en crysis ook maar dat is dus niet het geval.

Ik heb een Intel Core 2 Quad Q6600 2,40 GHZ. 3GB geheugen

Ik heb er echt geen kijk op en liet me informeren door de verkoper van een toch wel redelijk goede computerwinkel, maar voor 300 Euro totaal voel ik me toch een beetje genaaid met nog geen 30 FPS
Wie kan mij helpen om nu eindelijk eens een keer te gaan gamen, en nee geen Xbox of ps 3

bedankt

Verwijderd

het zou kunnen dat je een spel speelt waar de fps-rate gecapt is.
In dat geval kan de fps niet boven een bepaald getal uitkomen, controleer het even met een paar andere spellen en kijk of het bij alle spellen zo is.
Het zou ook kunnen dat het gecapt is door geforce zelf, dat je iets anders moet instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 16:42 ]

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44
Koekenbakker heeft een punt. Om te kijken of je wel PC wel in orde is kun je dit proberen:
http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmark06/download/

Heb je overigens de laatste drivers geinstalleerd?
Wat heb je precies gedaan bij de upgrade van de 8600GT naar de GTX260? Het beste is namelijk Windows er opnieuw opzetten.
Hoeveel vermogen of stroomsterkte (een aantal watts of ampere) kan je voeding leveren op de 12v lijn? Dit kan je zien als je de PC openmaakt en kijkt op de zijkant van je voeding.

Overigens ben je sowieso best wel genaaid, een GTX260 kost 150 euro. Je hebt em zeker bij de Dynabyte gehaald?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:42
A Lurker schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:42:
Koekenbakker heeft een punt. Om te kijken of je wel PC wel in orde is kun je dit proberen:
http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmark06/download/

Heb je overigens de laatste drivers geinstalleerd?
Wat heb je precies gedaan bij de upgrade van de 8600GT naar de GTX260? Het beste is namelijk Windows er opnieuw opzetten.
Hoeveel vermogen of stroomsterkte (een aantal watts of ampere) kan je voeding leveren op de 12v lijn? Dit kan je zien als je de PC openmaakt en kijkt op de zijkant van je voeding.

Overigens ben je sowieso best wel genaaid, een GTX260 kost 150 euro. Je hebt em zeker bij de Dynabyte gehaald?
Die 300 euro is incl die Voeding denk ik, maar dan nog heb je zon 70 euro teveel betaald :P

Zucht...

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 09:58
genaait ben je dat is zeker

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cooler Master Silent Pro M 500W erbij gekocht en is 34 Ampere . Dat 3d mark heb ik gedaan ik zal er ff een foto'tje bij maken .

Ik heb het bij meerdere spellen en ik vind het erg jammer dat er altijd net iets niet goed of gebottleneckt is .

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51

Format-C

Tracing Rays

Je CPU bottleneckt je kaart, en Crysis en GTA 4 zijn ook nog eens heel zwaar voor de CPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 20-06-2009 16:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
3DMark Score 12702 3DMarks

SM 2.0 Score 4753

SM 3.0 Score 6063

CPU Score 3783
(foto lukt ff niet )

Hoe kan ik mijn CPU verhogen is dat makkelijk ?

Verwijderd

Je 3dmark score is wel redelijk.
Iemand met een dualcore en GTX260 kan dezelfde score halen maar dat ligt meer aan 3dmark06.
Op welke resolutie speel je GTA eigenlijk?

• SgtElPotato
Ik haal met een Ati 4870 en een Intel E8400:

SM 2.0 6663
SM 3.0 8152
CPU 3501

Dus die van jou is wel redelijk weinig. Vooral je CPU is wat laag. Ik heb een dual en jij een Quad.
Alhoewel die van mij wel op 3.8 loopt, moet die van jou toch meer voordeel hebben met een Quad.

Anders doe je een verse install van Windows, dat kan vaak ook nog een boel schelen.

[ Voor 61% gewijzigd door SgtElPotato op 20-06-2009 17:13 ]

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb denk ik een kleine 2 maanden een verse install gedaan , maar als dat de oplossing is dan ga ik dat zeker doen.

Ik mag hem ook niet meer ruilen of me geld terug dus ik moet er wel mee verder maar ja het oog wil ook wat .

Ik heb wel een chipset driver update gedaan dat scheelde ietwat maar ik maak de computer wel vers .

Bedankt allen

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:17:
Maar ik heb denk ik een kleine 2 maanden een verse install gedaan , maar als dat de oplossing is dan ga ik dat zeker doen.

Ik mag hem ook niet meer ruilen of me geld terug dus ik moet er wel mee verder maar ja het oog wil ook wat .

Ik heb wel een chipset driver update gedaan dat scheelde ietwat maar ik maak de computer wel vers .

Bedankt allen
Ik zeg niet dat dat het probleem is, maar je kunt het altijd proberen.

Zucht...

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

SgtElPotato schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:12:
Ik haal met een Ati 4870 en een Intel E8400:

SM 2.0 6663
SM 3.0 8152
CPU 3501

Dus die van jou is wel redelijk weinig. Vooral je CPU is wat laag. Ik heb een dual en jij een Quad.
Alhoewel die van mij wel op 3.8 loopt, moet die van jou toch meer voordeel hebben met een Quad.

Anders doe je een verse install van Windows, dat kan vaak ook nog een boel schelen.
Dude... Jouw CPU draait 1,4GHz sneller!!! Nogal logisch dat je een veel hogere score haalt op SM2 en SM3. Dit hoef je niet direkt aan de CPU score te zien, maar de framerates van SM2 en 3 knallen door een veel snellere CPU wel omhoog.

-Die CPU score is een losstaande test, en die moet je los zien van de SM2 en SM3 scores.

De hoogte van de/ jouw SM2 en SM3 scores zijn WEL te herleiden naar de/ je VEEL snellere CPU.

Of je een dual hebt of een Quad maakt niet zo heel veel uit in games. Meer Mhz is vaak beter. (Vooralsnog)

Ik heb dat een tijd terug allemaal uitvoerig getest. :)

Edit; zo haalde ik met een E8400 op 4GHz een lagere 3DMark score dan met een QX9650 op 3,6 of 3,8GHz, maar de SM2 en SM3 scores waren hoger met de E8400, wat wil zeggen dat de framerate hoger was met de E8400. :)

Ik adviseer de TS om te proberen de CPU naar 3GHz te klokken (google maar eens op wat tutorials), en als het even kan nog iets meer. Maar 3GHz is iig al een stuk beter dan de 2,4GHz van nu, en je gaat er zeker een hoop baat bij hebben. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 20-06-2009 17:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• SgtElPotato
RappieRappie dat is wel waar. Maar 3dmark06 maakt toch optimaal gebruik van meerdere cores.
Maar goed het is eigenlijk ook totaal niet te vergelijken :P
Dan denk ik toch dat je CPU een hele grote bottleneck vormt.

destenii ik zou me gaan inlezen in het overclocken. Als je je Q6600 op 3.0 of hoger hebt lopen, dan krijg je daar een grote performance boost voor terug. Als je er aan gaat beginnen, is het verstandig om er de tijd voor te nemen, en het niet af te raffelen. Je moet gewoon op google zoeken naar 'overclock tutorial Q6600'
Dan vind je genoeg.

Ik weet niet of je veel van je BIOS weet, wat het is wat het doet, maar anders kunnen ik en misschien andere tweakers alvast een begin geven, zodat ie al wat sneller loopt. Wat natuurlijk niet precies te zeggen is, maar een richtlijn kan zijn voor jou.

Volgens mij waren de Q6600 nog op 65nm gebakken? Dus dan mag je maximaal zon 1.45V op je processor zetten. Daarmee kun je wel makkelijk de 3.6Ghz halen in theorie.

Maar lees je maar eens in, en er gaat een wereld voor je open. Dan zie je dat je eigenlijk niet het beste van het beste nodig hebt, en met iets wat minder is, sneller zijn als het snellere :P

Zucht...

Verwijderd

ik denk niet dat je cpu de boel zit te bottlenecken. Ik heb de zelfde processor en 4 gb geheugen met de geforce 9800gtx+ (minder goed dan de jouwe) maar ik heb geen lage fps. Ik kan crysis niet op max spelen, maar dat komt omdat mijn grafische kaart niet goed genoeg is. Ik zou er niet vanuit gaan dat je cpu de boel verziekt. Dat wilde ik even zeggen.

• A Lurker
Als die 300 euro met voeding is ben je een stuk minder genaaid :P.

Anyway, het is waar dat de CPU de zaak soms kan bottlenecken, maar het is zeker geen trage processor, bovendien is een GTX260 echt een prima graka, dus spellen zouden echt wel op meer dan 30 fps moeten draaien. Overigens heb je met Crysis gewoon een zwaar spel te pakken, die draait bij bijna niemand vol open. Je moet het dan ook maar uit je hoofd laten om met anti aliasing te spelen (en vloeiende framerates te verwachten). GTA IV heb ik geen ervaring mee maar dat schijnt echt een gruwelijk slechte port te zijn.

Anyways:
Welk moederbord heb je?
Welke spellen draaien zoal slecht?
Welke resolutie game je op?
Heb je v-sync niet toevallig aan staan? Zo nee, kijk eens met fraps of je uberhaupt boven de 30 fps uitkomt met spellen.

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=32135966,noline]
Ik weet niet of je veel van je BIOS weet, wat het is wat het doet, maar anders kunnen ik en misschien andere tweakers alvast een begin geven, zodat ie al wat sneller loopt. Wat natuurlijk niet precies te zeggen is, maar een richtlijn kan zijn voor jou.

Volgens mij waren de Q6600 nog op 65nm gebakken? Dus dan mag je maximaal zon 1.45V op je processor zetten. Daarmee kun je wel makkelijk de 3.6Ghz halen in theorie.

Maar lees je maar eens in, en er gaat een wereld voor je open. Dan zie je dat je eigenlijk niet het beste van het beste nodig hebt, en met iets wat minder is, sneller zijn als het snellere :P
Daar heb ik me al eens in verdiept maar ik heb 0 komma 0 verstand van de Bios , maar dat kan ik altijd nog leren natuurlijk.

Maar als je gaat overklocken dan wordt je videokaart dan niet een stuk warmer ? hij loop hier tegen de 75 graden aan met een master cooler 500 Watt.

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=32136125,noline]
Anyways:
Welk moederbord heb je?
Welke spellen draaien zoal slecht?
Welke resolutie game je op?
Heb je v-sync niet toevallig aan staan? Zo nee, kijk eens met fraps of je uberhaupt boven de 30 fps uitkomt met spellen.
specificaties

Operating System System Model
Windows XP Media Center Edition Service Pack 3 (build 2600) MEDIONPC MS-7502 OEM
Enclosure Type: Desktop
Processor a Main Circuit Board b
2,40 gigahertz Intel Core2 Quad Q6600
64 kilobyte primary memory cache
4096 kilobyte secondary memory cache Board: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7502 Fab D
Serial Number: OEM
Bus Clock: 266 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 12/26/2007
3072 Megabytes Installed Memory

Slot 'A0' has 1024 MB
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' has 1024 MB
Slot 'A3' has 512 MB
NVIDIA GeForce GTX 260

De spellen die ik tot nu toe gespeeld heb zijn GTA IV , Prototype en Oblivion the elder scrolls en die gaat ook echt niet hoger dan 35 FPS. Kijk als je een beetje aan het lopen bent dan staat wel op 60 ( valt me trouwens op dat het echt niet hoger gaat als 60), maar maak je een draai of een actie dan trekt als een beest.

Er zit ook een overclock programma op die bijgeleverde software van die videokaart maar hoe dat allemaal werkt. Kijk ik denk ik koop iets en hup plug & play en dat gedoe eromheen is dan voor de die hard gamers maar ik kan het niet meer terug brengen dat is zo jammer dus ik ben verplicht om te kloten, Of ik kan misschien Pacman 3d op hoge resolutie spelen zonder problemen met me GTX 260 896 mb 216 bla bla kaart .

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-03 23:12
Je lage FPS heeft niks te maken met de grafische kaart. Zoals eerder al gezegd houden de meeste games van een hogere cpu clock (quadcore of niet boeit niet , zorg voor zo hoog mogelijke klok).
Van de games die je getest hebt leunt GTA4 zwaar op je cpu en voor zover ik lees op het net lijkt prototype niet zo'n hoge kwaliteit te zijn. Over elder scrolls kan ik me niet uitspreken.

Mijn i7 in combinatie met 4870X2 draait alle games veel lekkerder op 3.8ghz. Om een voorbeeld te geven bij de 3dmark06. Ik had stock een score van 18k , na overclocken van cpu had ik max 24.5k.
Dus lees je in om te kunnen overclocken of als je dat niet wil koop een cpu met een hogere standaard clockspeed

Edit : de snelheid van je cpu zal de warmte van je gpu niet beinvloeden. Wel even je cpu temperaturen in de gaten houden als je overclockt natuurlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sleepwalkerbe op 20-06-2009 20:07 ]

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Als je FPS niet hoger komt dan 60, dan heb je waarschijnlijk v-sync aanstaan. Daar had A Lurker het ook al over, maar daar kijk je dus niet eens naar...

[ Voor 15% gewijzigd door SR8 op 20-06-2009 20:14 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Mensen die hier zeggen dat de Q6600 die GTX 260 216 terug houdt hebben wel gelijk, maar dat is niet het probleem waar de TS tegen aan loopt.

Die Q6600 is meer dan genoeg om gewoon games speelbaar te draaien en niet zoals de TS omschrijft met 25 a 35FPS.
In 3dmark06 wordt idd iets terug gehouden daar door de processor, maar die bijna 13000 punten zijn meer dan genoeg om games speelbaar te moeten draaien. Ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken; meer in de configuratie van de spellen? Op welke resolutie speel je, hoeveel AA en hoeveel AF?

www.ping-win.nl

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:36:
[...]

De spellen die ik tot nu toe gespeeld heb zijn GTA IV , Prototype en Oblivion the elder scrolls en die gaat ook echt niet hoger dan 35 FPS. Kijk als je een beetje aan het lopen bent dan staat wel op 60 ( valt me trouwens op dat het echt niet hoger gaat als 60), maar maak je een draai of een actie dan trekt als een beest.
1 woord: V-SYNC

En nee er scheelt niets met je opstelling en die Q6600 voldoet ruimschoots voor de games die je speelt.
Zet dat eens af en kijk ondertussen ook eens in je control panel of je niet AA/AF heel hoog hebt staan.

God does not play dice

Verwijderd

Topicstarter
SR8 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:13:
Als je FPS niet hoger komt dan 60, dan heb je waarschijnlijk v-sync aanstaan. Daar had A Lurker het ook al over, maar daar kijk je dus niet eens naar...
Ik heb ff gekeken hoe ik v-sync uit moet zetten met rechtermuisknop , instellingen, geavanceerd en dan je videokaart maar daar staat geen v-sync , waar kan je dat vinden dan ?

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 19:32
-AzErTy- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:33:
[...]

1 woord: V-SYNC

En nee er scheelt niets met je opstelling en die Q6600 voldoet ruimschoots voor de games die je speelt.
Zet dat eens af en kijk ondertussen ook eens in je control panel of je niet AA/AF heel hoog hebt staan.
Dikke kans dat het al uitstaat.
The elder scrolls doet 60 fps en GTA4 25/30.
Het zou kunnen dat er ergens nog een verborgen vsync instelling is die je mist.
Dit is makkelijk te controleren door een paar instellingen lichter maken en daarna het aantal fps te vergelijken met de eerdere instellingen.

GTA 4 is slecht geport en heeft erg veel processorkracht nodig.
Mogelijk was je in GTA 4 al gelimiteerd door je processor.
Ook je grafische kaart heeft de processor nodig om z'n spierballen te laten zien.

Mijn advies, net als dat van anderen, is dat je kan proberen je q6600 over te klokken.
Ook als je weinig ervaring met overklokken hebt is het eerste stukje overklok vaak relatief eenvoudig te realiseren. Je moet dan eigenlijk alleen je temperatuur in de gaten houden.
Probeer na die kleine overklok GTA nog een keer en kijk of er verbetering is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat V-sync uitzetten dat zie ik nergens staan lieve mensen , ik ben al een uur aan het zoeken en googlen. De 1 zegt je moet je refreshrate hoger zetten en niet op 60 maar ik kan alleen maar 60 Hz kiezen .

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:45:
[...]
Ik heb ff gekeken hoe ik v-sync uit moet zetten met rechtermuisknop , instellingen, geavanceerd en dan je videokaart maar daar staat geen v-sync , waar kan je dat vinden dan ?
Dat moet je ingame doen! Dubbelclick icoontje van oblivion en ga naar options en dan vink je v-snc enabled uit.
In Oblivion staat dit altijd per default enabled.

God does not play dice

Verwijderd

Topicstarter
Ok gedaan , maar dan komt ie per definitie niet boven de 60 uit dus het maakte niet uit

We gaan maar overklokken ! :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 21:58 ]

• A Lurker
sleepwalkerbe schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:06:
Mijn i7 in combinatie met 4870X2 draait alle games veel lekkerder op 3.8ghz. Om een voorbeeld te geven bij de 3dmark06. Ik had stock een score van 18k , na overclocken van cpu had ik max 24.5k.
Dus lees je in om te kunnen overclocken of als je dat niet wil koop een cpu met een hogere standaard clockspeed
3dmark draait dan ook op 1280x1024, wat een beetje een kansloze resolutie is voor een HD4870X2. Sowieso is die kaart 2 keer zo snel als een GTX260 dus heb je idd ook een stuk snellere CPU nodig. Prachtig dat jij kan overklokken maar een stock Q6600 kan ook prima gamen. Daar hoeft de TS helemaal niet voor over te klokken.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:45:
[...]
Moederbord bevat iig PCI-e 2.0 dus aan bandbreedte voor je GPU geen gebrek. V-sync bepaalt overigens niet je refresh rate. V-sync synchroniseert je framerate met je refreshrate, waardoor je op 30, 60 of 120 fps gamed, afhankelijk van hoeveel frames er in een periode berekend kunnen worden.

In de geavanceerde instellingen van het nVidia control panel, rechts klikken op desktop en dan meteen nVidia control panel kiezen, kun je instellig voor v-sync vinden. Daar zouden ook de instellingen voor AA en AF moeten staan. Overigens, als je niet met die instellingen geknoeid hebt zou v-sync af of op "let application decide" moeten staan, en AA en AF ook op "let application decide".

• daan!
A Lurker schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:45:
Prachtig dat jij kan overklokken maar een stock Q6600 kan ook prima gamen. Daar hoeft de TS helemaal niet voor over te klokken.
Dat is voor de TS wel de manier om hogere fps te krijgen in GTA 4, wanneer vsync uitstaat.

@destenii:
Op welke resolutie draai je GTA4 en Crysis?
Ik kon het niet vinden, maar misschien heb ik er overheen gelezen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05
Wat een onzin oplossingen allemaal met overklokken, vsyncs uit, weet ik het allemaal, dat is het niet. Die GTX260 met die Q6600 moet makkelijk meer dan 30fps kunnen geven.

Volgens mij is dit een gevalletje "combinatie van" en dan met name het moederbord. Ik zie Medion, ik zie Microstar. Niet echt wat je noemt een beetje high-end. Die 266MHz bus klopt ook niet volgens mij. Hoeveel geheugen zit erin? Is het dual channel?

Als die 260 net zo snel is als de 8800, dan is er iets mis want dat kan niet dat ie even snel is met dezelfde onderdelen.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

chimo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:13:
Ik zie Medion, ik zie Microstar. Niet echt wat je noemt een beetje high-end. Die 266MHz bus klopt ook niet volgens mij.
Die 266MHz bus is de FSB; 266 (FSB) x9 (Multi)=2400MHz.
chimo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:13:
Hoeveel geheugen zit erin? Is het dual channel?
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:36:

3072 Megabytes Installed Memory

Slot 'A0' has 1024 MB
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' has 1024 MB
Slot 'A3' has 512 MB

[ Voor 44% gewijzigd door Format-C op 21-06-2009 11:37 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05
RappieRappie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:34:
[...]

Die 266MHz bus is de FSB; 266 (FSB) x9 (Multi)=2400MHz.
Oh is de bus van de Q6600 1066? Dacht 1333, excuus dan.

Hoe dan ook, het klopt niet dat ie zulke "lage" of gelijke prestaties heeft als met z'n vorige videokaart.

Mja, 2x 512 en 2x 1024 is ook niet echt wat je zegt je van het.. ws. ook verschillende merken en snelheden. En draait z'n mobo dan nog dual-channel met deze 4 repen? Dual-channel vind ik toch wel belangrijk maar goed het gaat hier meer om de videokaart.

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 21-06-2009 11:38 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

266x4=1066. De bus is quadpumped. :)

De E6x00, Q6x00 en processors van die range hebben een 266MHz FSB, en de serie die daarna komt, de E8x00 en Q94xx hebben wel 333 (333x4=1333). :)

Edit; de FSB verhogen naar 333Mhz zou 3GHz geven, en dit zou zonder voltageverhoging nog wel te doen zijn denk ik. Alleen weet ik niet wat voor CPU cooler er op de CPU van de TS zit, en of zo'n Medion bordje wel wil klokken. Echt heel denderend verwacht ik niet dat het gaat...

Ik denk wél dat het een CPU bottleneck is.

[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 21-06-2009 11:49 ]

• daan!
RappieRappie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:39:
Alleen weet ik niet wat voor CPU cooler er op de CPU van de TS zit, en of zo'n Medion bordje wel wil klokken. Echt heel denderend verwacht ik niet dat het gaat...
Ik denk dat dit de manual is, via google.
quote: uit de manual:
Overclocking
This mainboard is designed to support overclocking. However, please make
sure your components are able to tolerate such abnormal setting, while
doing overclocking. Any attempt to operate beyond product specifications is
not recommended. We do not guarantee the damages or risks caused
by inadequate operation or beyond product specifications
Ook staat er in de manual dat een fsb tot 1333 mogelijk is, zodat je je moederbord in ieder geval niet over hoeft te klokken.
Dan rest nog de koeling van de processor..

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-05 17:01
RappieRappie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:39:
266x4=1066. De bus is quadpumped. :)

Ik denk wél dat het een CPU bottleneck is.
Een Q6600 is snel genoeg voor elke game (behalve GTA4 misschien) in een single card set-up.
Ik heb verschilende videokaarten gehad met mn vorige Q6600 en de overgang van 8800GTS-512 naar GTX280 bijvoorbeeld heeft me in spellen als Crysis haast een verdubbeling van de framerate opgeleverd met hoge settings dus alles behalve CPU bottleneck.
Op hoge instellingen zou je performance in vergelijking met je 8600 GT zeker een factor 3 omhoog moeten gaan in framerate

anathema

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een q6600 g0 en 9600gt en als ik de cpu oc naar 3Ghz(geen voltageverhogingen) dan wordt de framerate stukken beter.
De 2,4Ghz is een bottleneck, omdat de meeste apps/games niet meer dan dual-core kunnen gebruiken.
Dan zit je lekker met een dual-core van 2,4Ghz;)
Miss kan de ts'er het bios flashen(meestal zit er een msi bord in bij medion) of een pinmod uitvoeren(voor de 3Ghz).
Gewoon een kwestie van pci op 33, pci-e op 100 en fsb op 333x4=1333.

[ Voor 8% gewijzigd door mzq6600 op 21-06-2009 14:45 ]

• anathema
@TS, op welke instellingen speel je een crysis (resolutie, DX10/DX9, kwaliteit) dan bijvoorbeeld? Ik heb die benchmarktool veel gebruikt en bijvoorbeed op high/DX9/1680X1050 moet je met een GTX260 wel zo'n 50 fps halen. Of je Q6600 dan op 2400 of 3000 loopt zal misschien 3 fps ofzo uitmaken, niet veel meer.
Met een 8600GT mag je al blij zijn met 20 fps met diezelfde instellingen.

anathema

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=32139085,nolinee 3Ghz).
Gewoon een kwestie van pci op 33, pci-e op 100 en fsb op 333x4=1333.
Is dat alles ?

Ik speel wel op 1650 X 1080 met een 20 Inch samsung beeldscherm .

DX 9 want ik geloof dat DX 10 niet op XP past maar is DX 10 ook een echte verbetering dan ?

Ik ben toch van plan om te gaan overklokken , ik hou jullie updated en voor zover allen bedankt.

PS met Crysis haal ik 38 FPS gemiddeld .

• anathema
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:33:
[...]

DX 9 want ik geloof dat DX 10 niet op XP past maar is DX 10 ook een echte verbetering dan ?
Nee, integendeel. Grafisch geen waarneembaar verschil terwijl de performance in DX10 lager is.
38 fps met 1680X1050 high houdt idd niet over..

anathema

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:33:
[...]

Is dat alles ?

Ik speel wel op 1650 X 1080 met een 20 Inch samsung beeldscherm .

Ik ben toch van plan om te gaan overklokken , ik hou jullie updated en voor zover allen bedankt.

PS met Crysis haal ik 38 FPS gemiddeld .
Daar zit(het grootste deel van) je probleem dus.
De resolutie.
GTA4 op 1650x1080 met alles op max trekken maar weinig pcs op een normale framerate.
Probeer het eens op medium :) en de schaduwen laag/uit etc.
Zie ook het GTA 4 Performance Topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 20:35 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 13:49
Je zou trouwens wel met hogere settings als antialiasing etc aan iets hogere/dezelfde framerates moeten halen als op je oude kaart zonder die settings aan. Je videokaart die wordt belast door die beeldverbeterende settings, dat zou een stuk sneller moeten gaan op je GTX260

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1