Crossfire met 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03 14:05
Ik wil binnenkort een nieuw systeem gaan bestellen, en was wat aan het rondkijken op het complete systemen forum. Binnen mijn budget (700-800 excl. scherm) lijken 2 4870's een hele leuke optie, hier heb ik alleen een vraagje over.

Ik heb op het moment 2 (vrij oude) geforce kaarten in SLI, en op deze kaarten heb ik een monitor en een TV via een dvi-hdmi kabeltje aangesloten. Hierbij gebruik ik vaak de dualview optie om bijvoorbeeld een filmpje te kijken terwijl er op het scherm toch nog gewoon gesurfd kan worden. Dit werkt perfect, alleen is het zo dat, voordat ik naar dualview kan schakelen, ik de sli moet uitschakelen en maar één kaart kan gebruiken. Vaak neem ik niet de moeite om weer terug te schakelen naar SLI, ook omdat de computer hiervoor soms opnieuw op moet starten. Het komt er dus op neer dat ik mijn 2e kaart nauwelijks gebruik op het moment, wat nogal zonde is.

Mijn vraag is dus of dit bij ATI/crossfire hetzelfde is, of dat ik wel tegelijk een spel kan spelen met allebei de kaarten, en op mn TV uitzending gemist kijken. Als dit niet zo is ga ik zoeken naar een enkele kaart voor ongeveer hetzelfde geld.

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Crossfire in combinatie met 2 schermen is MOGELIJK :)

Ondersteuning werd toegevoegd in Catalyst 8.3 geloof ik

http://techreport.com/articles.x/13967/3

Verwijderd

Toch idem met recente nVidia kaarten in SLI of ben ik mis?

• oioioi
@djgeronimo Bedankt, dat scheelt weer.

En tim ik ben eens gaan googlen, en idd, Nvidia heeft deze ondersteuning ook met de laatste drivers, maar alleen voor Geforce 8 series en hoger, dus met mijn oude kaartjes gaat dat niet :'(

Verwijderd

Mja :) , mss tijd voor een upgrade naar een kaart die 1) veel performanter zal zijn dan je huidige SLI setup en 2) ook je 2 schermen kan aansturen.

Dit hoeft overigens niet zo heel duur uit te vallen. Je hebt al heel wat tegenwoordig door de snelle ontwikkeling hierin. Zelf ben ik van mening beter af en toe is een nieuwe kaart te kopen voor een redelijke prijs mits de rest van je systeem mee kan dan voor een SLI te gaan, maarja ik ben dan ook geen diehard gamer ;)

• oioioi
Ach, ik vind zelfs de prijs van 2 kaarten heel erg meevallen, de 4870 is maar 110 euro, dus zelfs als ik er twee pak houd ik nog genoeg over voor een 'bijpassende' cpu etc.

Is allemaal inderdaad een stuk goedkoper dan een jaar of 3 geleden toen ik mn huidige systeem kocht.
Pagina: 1