Toon posts:

Asus 1000H,sticker op apparaat geeft aan accuduur 7uur?

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb een Asus 1000H met XP en hd 160 gb, 2 gb intern geheugen.
Op de Asus zit een sticker: accuduur 7 uur!
De 1000H uitgezet, aan de lader gehangen,nadat accu vol was, via batterijstatus accuduur gecontroleerd:
is echter maar 4 uur en geen 7 uur? >:)
Heeft iemand ook soortgelijke ervaringen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je een diepvriespizza koopt, dan ziet het er op de verpakking ook een stuk smakelijker uit dan in het echt. Geloof je alles wat op stickers staat? ;)

De software-statusindicator is uberhaupt maar een schatting, je zult het moeten meten. Maar batterijduur wordt nooit als absoluut gegeven, het is het maximum onder bepaalde condities.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:00:
Als je een diepvriespizza koopt, dan ziet het er op de verpakking ook een stuk smakelijker uit dan in het echt. Geloof je alles wat op stickers staat? ;)

De software-statusindicator is uberhaupt maar een schatting, je zult het moeten meten. Maar batterijduur wordt nooit als absoluut gegeven, het is het maximum onder bepaalde condities.
lees: met een zo zuinig mogelijke (idle) pc met brightness op zn laagst >:)

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:12

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Het is natuurlijk afhankelijk van hoe intensief je de laptop gebruikt, ik heb die 7 uur na mijn gevoel toch echt wel gehaald. Dit red je dan alleen als je op de laagste helderheidsstand gaat tekstverwerken. Als je films gaat kijken en de helderheid van het scherm omhoog gooit neemt de accuduur inderdaad flink af.

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Voor alle duidelijkheid: de 1000H alleen opgeladen en daarna volle accu gecontroleerd via batterijstatus/energiemeter, die dus 4 uur aangeeft. Ik heb hem dus niet belast.
Volle accustatus zou dus meer dan 4 uur aan moeten geven?
N.b.: apparaat stond uit, bij opladen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) AANVULLING: bij de tests op dit forum staat ook: accuduur 1000H rond de 7 uur!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:22:
:) AANVULLING: bij de tests op dit forum staat ook: accuduur 1000H rond de 7 uur!
Dus?

Wat wil je nou met dit topic? Wat je OS aangeeft als resterende accuduur is een hele vage indicatie. Dat zegt niks. Voordat je gaat klagen bij de leveracier/fabriek/of hier; Laad hem eens volledig op. Scherm zo donker mogelijk, zoveel mogelijk programma's uitzetten, wifi uit enz. Dan na zes uurtjes even kijken.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
:+ Als je goed gelezen hebt, apparaat was bij oplading volledig uitgeschakeld. Na opstarten controle status accu: 4uur (volledig opgeladen) en niet 7uur!
Daarna aangezet met wifi uit, en na 5 uur, was de accu reeds leeg?
Kan mij niet voorstellen dat het aan de lader of aan de accu ligt?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En laat nu net die status van windows totaal niet accuraat zijn, die kan met een simpele reboot al een uur schelen of met in/uitschakelen van wifi. Laad volledig op, zet hem op je buroblad (screensaver/standby uit) en laat hem gewoon draaien, dan zal je zien dat hij best 7 uur kan halen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:08
Ik heb hier 5.5 uur gehaald op school op de accu, icm tekstverwerken Word 2007

Asus 1000h standaard Xp installatie - wat ongebruikte zooi staroffice enzo.
Ook 2Gbyte Ram Geheugen

Super hybrid engine op "Power Saving Mode"
Webcam Uit
Wlan Uit
Bluetooth Uit
Scherm resolutie 1024x600
Norton 2009 Uit
Brightness volledig omlaag.

En in het begin zeg windows ook dat ik maar 3 uur heb te gaan, maar die telt minder snel terug dan de klok >:)

Dus zal wel iets op de achtergrond staan te draaien.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:16
Tja, het blijft altijd maar een schatting, 7 uur haal je misschien wel nooit maar 5.5 uur moet wel lukken toch?
Trouwens 7 uur achter elkaar op zo een laptopje werken? Ik zou er bijna gek van worden :).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
En daarbij moet de accu en de software ook nog worden ingewerkt cq gecalibreerd worden voor je zo ver komt, dat kan ook wel 3x volledig opladen en leegtrekken kosten.

Sowieso niet echt iets boeiends om een los topic voor aan te maken.Dit soort ervaringen kunnen prima in het EeePC ervaringentopic hier in de CSL.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.