• Wakijkgezo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05-2025
Hoi

Ik wil mijn tv aansluiten op mijn pc, maw films kijken op groot scherm :-)

De tv is echter een oudere tv en heeft alleen maar scartaansluitingen.
Ext 1: Scart CVBS In / Out + RGB In
Ext 2: Scart CVBS In / Out + Y/C In

Ik vond op internet al verschillende soorten kabels om van mijn tv-out naar tv te gaan maar vraag me af welke mogelijk zijn met deze scartaansluitingen.

component-->scart?
vga--->scart?
s-video-->scart?
composiet-->scart?
andere?

Alvast bedankt!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Svideo --> Scart is de meest praktische oplossing.

Sommige videokaarten kunnen een Svideo-signaal uitsturen en dan kun je met een VGA --> Svideo verloopje ook vanaf daar door naar Scart.

Component vereist een component uitgang, maar indien die voorhanden is, is het beter dan Scart.
Composiet is de minst goede qua kwaliteit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Wakijkgezo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05-2025
Hoi, bedankt voor je antwoord maar het is niet echt een antwoord op mijn vraag.

De scarts zijn CVBS en dus geen RGB scarts.. Nochtans staat er bij Ext 1: wel RGB bij...

Daarom dat ik er helemaal niet zeker van ben wat ik nu wel of niet kan gebruiken om mijn tv aan te sluiten.
Ik vond namelijk dat voor alles behalve voor composiet een RGB scart nodig is.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

CVBS = composiet volgens Wikipedia, dus ik zou daar eerst eens mee proberen.

Rail Away!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wikipedia heeft hier idd zat over.
Wikipedia: Composite video
Wikipedia: SCART
Wikipedia: S-Video

Daarnaast is het op GoT sowieso de bedoeling dat je eerst op zoek gaat (ook naar eerdere GoT topics over een onderwerp) en als je er niet uitkomt, je duidelijk aangeeft waar je gezocht hebt ("op internet" zegt niet zoveel), op welke zoektermen, wat je toen vond (links!), wat dan onduidelijk was, hoe je dat zelf hebt proberen op te lossen en tenslotte exact wat nu nog overblijft.

Aangezien dergelijke info ontbreekt in je topicstart, en het erop lijkt dat je geen eerdere topics over TV-out bekeken hebt gaat dit topic ook dicht wegens te weinig inzet.

Tip:
VB FAQ - TV-Out FAQ

Edit:
Daarnaast is het niet de bedoeling om zonder overleg een nieuw topic te openen als je eerdere topic over hetzelfde op slot gegaan was.

dion_b in "Tv aansluiten op PC"

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 20-06-2009 17:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.