Parkeervergunning aanvragen, maar auto niet op onze naam

Pagina: 1
Acties:
  • 24.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wij moeten vanaf volgende week hier een parkeervergunning hebben. Pas geleden hebben we alles netjes aangevraagd en gisteren werden we ineens gebeld dat de vergunning niet gegeven mag worden omdat de auto + verzekering niet op onze naam staat, maar die van mijn ouders (en die wonen 50km verderop). De reden daarvan is dat de auto van mijn moeder is geweest en wij hem "gekregen" hebben (soort bruikleen). De oplossing is dan natuurlijk op onze naam verzekeren, maar omdat wij nog "jongeren" zijn kost ons dat veel meer geld dan de huidige situatie (All risk moet wel omdat het een dure auto is - vinden mijn ouders wel zo prettig).

Ik ben bang dat als ik een brief ga schrijven het minimaal nog een maand duurt voordat alles rond is, dus dan moeten we tot die tijd parkeerkosten betalen! En dat alleen maar omdat de gemeente de vergunning weigert te geven. Ik heb dan ook de neiging om gewoon eventuele boetes + parkeerkosten gewoon te declareren bij de gemeente*. Of is het echt onmogelijk om in deze situatie een parkeervergunning aan te vragen? Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?

*Ik heb rechtbijstandsverzekering, dus daar moet ik wel uit kunnen komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 20-06-2009 14:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als jij regelmatig bestuurder van die auto bent, dan ben je al verplicht de verzekering aan te passen. Gebruik de search even, zijn genoeg topics over geweest.

Dus: auto op eigen naam -> verzekering op eigen naam -> parkeervergunning regelen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verzeker 'm gewoon op je eigen naam want als je 'm nu ergens kapot op rijd betaald de verzekering niet, naja ze betalen wel maar verhalen het op jouw. (zoek maar eens rond op internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10
Wat de rest zegt: je bent verplicht de regelmatige bestuurder op te geven bij de verzekering en daarmee is je probleem meteen opgelost.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
En bijschrijven als regelmatige bestuurder, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sport_Life schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:46:
En bijschrijven als regelmatige bestuurder, is dat mogelijk?
Niet voor je parkeervergunning. Dat kun je imo echt alleen maar oplossen door de auto en verzekering op je eigen naam te zetten. En dat is natuurlijk bedoeld om allerlei vormen van creatief vergunningen krijgen te voorkomen.

Het gaat je gewoon meer geld kosten, daar valt niet aan te ontkomen.
Sport_Life schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:25:
Ik ben bang dat als ik een brief ga schrijven het minimaal nog een maand duurt voordat alles rond is, dus dan moeten we tot die tijd parkeerkosten betalen! En dat alleen maar omdat de gemeente de vergunning weigert te geven. Ik heb dan ook de neiging om gewoon eventuele boetes + parkeerkosten gewoon te declareren bij de gemeente*. Of is het echt onmogelijk om in deze situatie een parkeervergunning aan te vragen? Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?

*Ik heb rechtbijstandsverzekering, dus daar moet ik wel uit kunnen komen.
Dan kun je beter eerst de rechtsbijstandsverzekering vragen of ze dat zullen ondersteunen, want de gemeente houdt zich gewoon aan de regels. Alleen vergunning als auto+verzekering op jouw naam staan, om te voorkomen dat mensen vergunningen voor anderen regelen. Ik geef je geen enkele kans met je declaratieplan, omdat de fout niet bij de gemeente maar bij jullie constructie ligt.

(IANAL)

[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 20-06-2009 14:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Bij leaseauto's kun je om een berijdersverklaring vragen, wellicht is het voldoende als je ouders een verklaring tekenen dat jij de regelmatige bestuurder bent? Dat zou je even kunnen informeren. Los daarvan is het inderdaad niet verstandig om de verzekering op naam van je ouders te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:36

ralpje

Deugpopje

Aan de andere kant wel een vreemde regeling, wat als je een bedrijfsauto rijdt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

ralpje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:49:
Dan krijg je dus een berijdersverklaring van je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 85511 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:58:
Dan krijg je dus een berijdersverklaring van je werkgever.
En dat kan wel voor een vergunning, maar niet als het prive is. Even gekopieerd van de Almere-website:
Q: Ik woon in een betaald parkeergebied, maar rijd in een auto van iemand anders. Mag ik een vergunning aanvragen op dat kenteken?
A: Nee, voor een vergunning moet het kenteken van de auto op je naam staan. Staat de auto op naam van je bedrijf, dan moet je een werkgeversverklaring laten invullen door je werkgever. Met een berijdersverklaring kun je tevens een vergunning aanvragen.
Omdat het prive is, zal dat de TS niet helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik zad met het zelfde probleem maar gelukkig zitten het gemeentehuis en het postkantoor naast elkaar dus toen even gevraagd aan m´n ouders of ze langs wilde komen. Eerst naar het postkantoor, auto op mijn naam gezet, daarna naar het gemeentehuis vergunning gehaald en toen weer terug naar het postkantoor om de auto terug te laten schrijven. In mijn geval was ik een kwartier kwijt om het te regelen, de overschrijfkosten en een vreemde blik van de mevrouw achter de balie van het postkantoor verder om te kunnen genieten van m´n parkeervergunning.

Deze werkwijze is me door iemand op het gemeentehuis verteld onder het mom van het mag niet maar niemand kangaat het controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze werkwijze is me door iemand op het gemeentehuis verteld onder het mom van het mag niet maar niemand kan het controleren.
Lekkere baliemedewerker die je aanzet tot fraude maar uiteraard vrijuit gaat als het fout gaat :/

Hier in A'dam controleren ze iig regelmatig op wiens naam de auto staat, ik heb er nog mee te maken gehad toen we de auto overschreven op naam van m'n vriendin. Gelukkig was alles ter plekke te regelen, anders was het een dure grap geweest.

IMHO gewoon een vent zijn en de auto op jouw naam houden en de verzekering ook. Als je genoeg verdient om als jongere in een dikke bak rond te rijden, verdien je genoeg om de bij behorende verzekering te betalen. Zo niet, gewoon een passende auto aan je budget nemen ipv frauderen.

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 20-06-2009 17:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Terecht. Moet je maar niet de vrek uithangen door em niet zelf op naam te hebben en te verzekeren :r

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ralpje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:49:
In België worden de namen van de bestuurder(s) geregistreerd in de verzekeringsgegevens. Ongetwijfeld bestaat zoiets ook in Nederland.

@ Topicstarter: zoals anderen al aangegeven hebben omzeilen jullie met je constructie de meerkost en is dit is een technisch achterpoortje met haken en ogen (wat als jullie een ongeval hebben met de wagen? ZIjn jullie als bijrijder verzekerd tegen mogelijke schade die aangericht wordt met jullie achter het stuur? Bij veel maatschappijen is dat ook weer een extra clausule).

Zoals gezegd is de gemeente in zijn recht. Je kan geen vergunning aanvragen voor een wagen die niet op jullie naam staat. Anders kan iedereen dat doen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dus eigenlijk wil je van twee walletjes eten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Leg mij maar eens uit waarom iemand die 50km verder op woont een parkeer vergunning nodig heeft.

Aan de ene kant fraudeer je gewoon om weinig verzekering te lappen, en nu ga je stuiteren omdat die constructie niet werkt voor een vergunning.

Je hebt niet eens een auto, dus heb je een geen vergunning nodig, niet meer, niet minder.

Die vergunning is er voor dat mensen die wonen niet idioot op kosten worden gejaagd, en dat er vaker plek is voor de deur. Regel een eigen auto als je bij je eigen deur wil parkeren, en neem dan de 'dure' verzekering voor lief.

Mocht je het toch voor elkaar krijgen om een vergunning te krijgen voor de auto van je moeder, laat even weten hoe. Want dan regel ik ook gelijk even een stuk of 3 vergunningen voor onder andere Amsterdam, Utrecht, Rotterdam. Zou aardig wat kosten schelen.

Kosten declareren... Ik denk dat je hard wordt uitgelachen.. Door je rechtsbijstand ook vermoed ik. Je zal de enige optie te horen krijgen: Je hebt geen auto, en zonder auto hoeft je niet te parkeren, en heb je niet eens een vergunning nodig.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Update: Auto gaan we overkopen en verzekering en de hele reutemeteut komt op onze naam te staan. Heb e.e.a. nagezocht en ik val niet meer in de jongerengroep, dus dat scheelt. Heb alleen geen no-claim, maar dat kan ik nu mooi opbouwen :). All risk verzekeren gaan we ook niet doen, zoals eerst het plan was.

Vraagje: Is het mogelijk dat de verzekering op mijn naam staat en de autopapieren op die van mijn vriendin? (we wonen samen, niet getrouwd).

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 22-06-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:32

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Sport_Life schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:54:
Update: Auto gaan we overkopen en verzekering en de hele reutemeteut komt op onze naam te staan. Heb e.e.a. nagezocht en ik val niet meer in de jongerengroep, dus dat scheelt. Heb alleen geen no-claim, maar dat kan ik nu mooi opbouwen :). All risk verzekeren gaan we ook niet doen, zoals eerst het plan was.

Vraagje: Is het mogelijk dat de verzekering op mijn naam staat en de autopapieren op die van mijn vriendin? (we wonen samen, niet getrouwd).
Waarom wil je dat allemaal zo moeilijk? Dan kan je toch ook net zo goed direct de verzekering op je vriendin der naam zetten? Of is het zo dat het huis eigenlijk van je vriendin is? En dat je daarom het weer zo wil doen?

/edit. je kan toch gewoon de verzekering rekening voor je vriendin betalen anders?

[ Voor 5% gewijzigd door swtimmer op 22-06-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47
Gokje: de vriendin valt nog wel in een risicogroep en zou een hogere premie moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:30
Nee. Als de RDW controleert, en dat doen ze, krijg je een brief van de RDW waarin je gesommeerd word als eigenaar van de auto deze ook te verzekeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Paul Hewson op 22-06-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:32

swtimmer

Ontrafelt het leven!

robin222 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:24:
Ik zad met het zelfde probleem maar gelukkig zitten het gemeentehuis en het postkantoor naast elkaar dus toen even gevraagd aan m´n ouders of ze langs wilde komen. Eerst naar het postkantoor, auto op mijn naam gezet, daarna naar het gemeentehuis vergunning gehaald en toen weer terug naar het postkantoor om de auto terug te laten schrijven. In mijn geval was ik een kwartier kwijt om het te regelen, de overschrijfkosten en een vreemde blik van de mevrouw achter de balie van het postkantoor verder om te kunnen genieten van m´n parkeervergunning.

Deze werkwijze is me door iemand op het gemeentehuis verteld onder het mom van het mag niet maar niemand kangaat het controleren.
Totdat je een naheffing krijgt omdat je iemand anders (want hij staat niet meer op jouw naam) gebruikt maakt van jouw vergunning. Lijkt me ook vrij makkelijk te vinden dit soort fraude. Maar blijkbaar word er niet actief jacht op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Paul Hewson schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:44:
[...]

Nee. Als de RDW controleert, en dat doen ze, krijg je een brief van de RDW waarin je gesommeerd word als eigenaar van de auto deze ook te verzekeren.
Volgens mij ook ja. Dus gewoon niet moeilijk doen en alles gewoon of op jou naam of op die van je vriendin.

Overigens als de auto eigenlijk van je ouders zou zijn gooi je het toch op een accoordje dat hun meebetalen aan de verzekering ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wat een moeilijk gedoe allemaal zeg...... sjongejonge.... als je zo bang bent voor een dure verzekering en dus eigenlijk een auto niet kan onderhouden, moet je er geeneen nemen. Maar goed, snap sowieso de constructie achter verzekering op jouw naam en auto op haar naam niet....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:15

PauseBreak

derp!

Als het huis op haar naam staat, regel dan gewoon een samenlevingscontract. Is het hele gebeuren ook opgelost en kunnen zowel de auto als verzekering op haar of jouw naam staan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1224724

Hallo lezers,

Ik heb eenietwat ander, maar vergelijkbaar issue, waar ik nu tegenaan loop en ik vraag me af of er mensen zijn met ervaring in een soortgelijk geval...
Ik woon in een nieuwbouw appartement, destijds aangeschaft zonder parkeerplek, aangezien ik geen auto bezat en er voorlopig ook geen nodig zou hebben. Ondertussen zijn er ook geen parkeerplekken meer beschikbaar in de parkeergarage.
Het moment is nu wel daar dat ik een auto wil gaan aanschaffen, maar dat heeft enkel zin als ik ook een vergunning kan krijgen. De benodigde formulieren om in aanmerking te komen voor de vergunning heb ik al in mijn bezit, maar de auto niet... Zojuist heb ik de gemeente gesproken, maar zij geven aan dat ze me alleen kunnen vertellen of ik een vergunning krijg, als ik ook daadwerkelijk een aanvraag doe met een auto die op mijn naam staat.

Zoals je zult begrijpen is dit een beetje een kip-ei verhaal, aangezien voor mij de parkeervergunning een vereiste is alvorens ik een auto aan zal schaffen...

Is er hier iemand die ervaring heeft met het verkrijgen van de vergunning met het formulier "verklaring geen parkeergelegenheid"?
Of heeft er iemand een goede tip over hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 12:34

Noot voor de meelezers: zorg ervoor dat je de dág dat je je rijbewijs haalt jezelf laat bijschrijven als berijder op de autoverzekering van je ouder(s). In ieder geval vroegâh bouwde je dan namelijk zelf óók no-claim op.

En eigenaar == verzekeringnemer. Je verzekert tenslotte je eigendom. Dus de constructie die je voorstelt werkt niet. Maar jullie hebben toch in een samenlevingscontract (al dan niet formeel bevestigd) vastgelegd hoe jullie de lasten verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Aangezien het om een topic van 10 jaar oud gaat gooi ik het maar al dicht voor iedereen gaat reageren op TS.

@Anoniem: 1224724 Open even een nieuw topic, het is een compleet ander iets en (zoals ik hierboven al aangeef) een 10 jaar oud topic.

[ Voor 37% gewijzigd door FlipFluitketel op 21-06-2019 13:03 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.