Wij moeten vanaf volgende week hier een parkeervergunning hebben. Pas geleden hebben we alles netjes aangevraagd en gisteren werden we ineens gebeld dat de vergunning niet gegeven mag worden omdat de auto + verzekering niet op onze naam staat, maar die van mijn ouders (en die wonen 50km verderop). De reden daarvan is dat de auto van mijn moeder is geweest en wij hem "gekregen" hebben (soort bruikleen). De oplossing is dan natuurlijk op onze naam verzekeren, maar omdat wij nog "jongeren" zijn kost ons dat veel meer geld dan de huidige situatie (All risk moet wel omdat het een dure auto is - vinden mijn ouders wel zo prettig).
Ik ben bang dat als ik een brief ga schrijven het minimaal nog een maand duurt voordat alles rond is, dus dan moeten we tot die tijd parkeerkosten betalen! En dat alleen maar omdat de gemeente de vergunning weigert te geven. Ik heb dan ook de neiging om gewoon eventuele boetes + parkeerkosten gewoon te declareren bij de gemeente*. Of is het echt onmogelijk om in deze situatie een parkeervergunning aan te vragen? Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?
*Ik heb rechtbijstandsverzekering, dus daar moet ik wel uit kunnen komen.
Ik ben bang dat als ik een brief ga schrijven het minimaal nog een maand duurt voordat alles rond is, dus dan moeten we tot die tijd parkeerkosten betalen! En dat alleen maar omdat de gemeente de vergunning weigert te geven. Ik heb dan ook de neiging om gewoon eventuele boetes + parkeerkosten gewoon te declareren bij de gemeente*. Of is het echt onmogelijk om in deze situatie een parkeervergunning aan te vragen? Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?
*Ik heb rechtbijstandsverzekering, dus daar moet ik wel uit kunnen komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 20-06-2009 14:27 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1