Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 probleempjes XP prof

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
1ste probleem: Als ik xp opstart kom ik bij een inlog menu waar je via een netwerk moet inloggen maar ik heb geen ww (het is een oude pc van een school) en kan ook niet gewoon op enter drukken om het te omzeilen dus ik kan niet verder opstarten. weten jullie iets?

2de probleem: heeft er ook mee te maken, Als ik een cd drive erop aansluit start hij niet verdeer op dan de bios. er staaat dan zoiets als IDE DRIVE DETECTING en dat blijft dan de heletijd staan dus dan gaat hij oook niet verder en kan ik heb dus ook niet formatteren of er een andere os op zetten. wat kan ik daaraan doen? ik heb ook al een keer de hdd ontkoppelt werkt ook niet.

ik heb ook al geken bij windows FAQ en howto's maar daar werd ik ook niks wijzer van.

het is een intel centurion 2.62ghz.
windows xp
interne videokaart.

ps. is dit genoeg info allemaal ben nogel slecht in dingen omschrijven.

• Jey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 20:33

Jey

1: windows cd erin om te repareren. of linux livecd. Beter nog om gewoon windows opnieuw te installeren.
2. hd jumper op master en cd op slave en de bios juist instellen.

proberen proberen proberen.. om te leren..

Verwijderd

Voor je 2de probleem kan je in je bios instellen dat de computer eerst op de hardeschijf moet zoeken om op te starten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:24:
1ste probleem: Als ik xp opstart kom ik bij een inlog menu waar je via een netwerk moet inloggen maar ik heb geen ww (het is een oude pc van een school) en kan ook niet gewoon op enter drukken om het te omzeilen dus ik kan niet verder opstarten. weten jullie iets?
Er zit ook altijd een lokale account op, kwestie van de machine naam kiezen.
Al zal je daar ook wel geen wachtwoord van hebben.

Wat wil je ermee doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Jey schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:27:
1: windows cd erin om te repareren. of linux livecd. Beter nog om gewoon windows opnieuw te installeren.
2. hd jumper op master en cd op slave en de bios juist instellen.

proberen proberen proberen.. om te leren..
1: hij kan niet opstarten als ik de disk drive aan de pc doe.
2: ok hoe moet dat?

nelttjen: heb ik al werkt niet.

alt-92: ok ik probeer het

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet om het één of ander (en we hebben het allemaal wel een keer moeten leren) maar volgens mij mis je toch wat basishardware kennis.
Nou hebben we onder andere diverse FAQs voor de meest simpele en voorkomende zaken, zoals bijvoorbeeld de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en Hoe bouw ik een PC?

Beide in Processors, Moederborden & Geheugen wat een goed beginpunt is voor het echte probleem.

Voor wat het inloggen betreft: ik denk dat de school waar deze vandaan komt er ook wel bij heeft gezegd dat je geen ondersteuning hoeft te verwachten - alleen is GoT ook niet echt de plek om de eerste stappen in computerland te ondernemen.

Je bent er al eerder herhaaldelijk op gewezen dat je zelf dingen moet gaan uitzoeken.
Nu je alweer heel wat informatie hebt gekregen lijkt het me ook verstandig dat je daarmee aan de slag gaat en probeert het zelf op te lossen.

en verzin in het vervolg alsjeblieft ook een betere topictitel, dat je probleempjes hebt is wel duidelijk omdat je een topic aanmaakt. Het staat zo verschrikkelijk nietszeggend om het dan nog in je topictitel te zetten.....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.