Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey,

Ik had sinds een herinstallatie het gevoel dat windows een stuk trager was geworden dan daarvoor. Na een lange tijd zoeken kwam ik erachter dat windows automatisch na een herstart terugspringt naar de energie modus "energiebesparing". Als ik hem vervolgens op hoge prestaties zet is hij weer net zo snel als eerst, maar na herstarten weer zo sloom.
Echter, behalve dat het vervelend is dat ik dit met de hand moet doen is het ook zeer irritant dat ik eerst moet wachten tot windows is opgestart. Nu duurt dat heel lang, omdat alles langzamer is gezet om energie te besparen.

Ik draai overigens windows vista home premium, 32 bits. Daarnaast gebruik ik RM cpu clock om het voltage naar 0,9500 volt te verlagen (het is een laptop, en dit doe ik om de temp. een beetje acceptabel te houden). Ik denk echter niet dat het hier aan ligt, want voor de herinstallatie gebruikte ik dit ook al, en was er niets aan de hand.

Iemand enig idee hoe/waar ik dit kan aanpassen? Ik heb al meerdere malen de energieinstellingen van vista doorlopen, maar kan niks vinden. Ook op google kan ik geen antwoorden vinden. Het enige wat ik kan vinden is ergens een site die zegt dat je een "preferred" kan instellen, maar niet vermeld waar of hoe. Daar heb ik dus ook niks aan.
Ik kan uiteraard energiebesparing net zo instellen als hoge prestaties, maar liever zou ik het gewoon oplossen ;)

Alvast bedankt voor een mogelijke oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In principe zou Vista in de energiebesparingsmodus de CPU moeten terugklokken om stroom te besparen en weer omhoog klokken wanneer er meer van je CPU gevraagd wordt. Check daarom eerst even of dit wel gebeurt: zet CPU-z open en draai een benchmarktool oid die 100% van je CPU vraagt, klokt-ie dan wel weer op de juiste snelheid?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb eens gekeken, en dat is inderdaad het geval. Toch zou ik graag weer "gewoon" dezelfde mode houden als bij afsluiten. Iemand nog een idee?