• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Tweakers!

Ik zie de zomer aankomen, en ik zie het ergste in zicht...
Mijn Ati 4850 heeft nog wel eens de neiging een beetje warm te worden.
Ik ben daarom van plan een accelero twin turbo te kopen.

Ook wil ik voor mijn CPU een ocz vanquisher kopen.

Maar de OCZ vanquisher kan op een amd mobo alleen met de fan naar beneden geinstalleerd worden.
Mijn Videokaart en CPU zitten redelijk dicht op elkaar, en trekken allebij lucht uit de narrow gang die ertussen loopt ( als ik de vanquisher zou kopen)
Is dat erg slecht voor mijn caseflow?

Op het moment:

1 Outtake fan + voeding achterin
1 Intake fan voorin

Allemaal 120MM

Stock CPU cooler van AMD zuigt lucht aan, en zit recht op de heatsink.
Stock GPU zuigt lucht vaan vanaf boven

[ Voor 10% gewijzigd door rubbieus op 20-06-2009 13:51 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat die Vanquisher lucht aanzuigt van beneden lijkt mij persoonlijk niet echt handig, omdat daar ook de warmte van je GPU zit. Dat ze allebei uit de 'gang' tussen CPU en GPU lucht zuigen maakt niet zo veel uit, want die wordt toch wel weer aangevuld met lucht vanaf je intake voorin.

Maarrem, is gewoon een andere CPU-cooler die lucht 'van voren' aanzuigt (zoals Scythe Mugen en aanverwanten) niet een optie? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mad Marty op 20-06-2009 14:05 ]

Rail Away!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Mad Marty schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:04:
Dat die Vanquisher lucht aanzuigt van beneden lijkt mij persoonlijk niet echt handig, omdat daar ook de warmte van je GPU zit. Dat ze allebei uit de 'gang' tussen CPU en GPU lucht zuigen maakt niet zo veel uit, want die wordt toch wel weer aangevuld met lucht vanaf je intake voorin.

Maarrem, is gewoon een andere CPU-cooler die lucht 'van voren' aanzuigt (zoals Scythe Mugen en aanverwanten) niet een optie? :)
ik zat al van tevoren te denken aan een mugen, maar liever niet, aangezien ik mn mobo uit mn kast moet halen om de backplate te kunnen bevestigen, en dat is bij mijn kast nogal onhandig... ben ik weer een paar uur verder.

EDIT: Zat eerder te denken aan de vendetta, maar weet niet zeker of die wel een cooler heeft die lucht van de zijkant aan kan zuigen om een AMD mobo.

[ Voor 9% gewijzigd door rubbieus op 20-06-2009 15:25 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Volgens mij heb je met de Vendetta het zelfde probleem, als ik zo even snel wat plaatjes op zoek, zie ik dat de sleuf waar het hefboompje in geplaatst moet worden in het verlengde van de airflow door 't ding zit. Afaik heb je dan een airflow van beneden naar boven.

Rail Away!