Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Printer] Printjes komen aan maar print niet

Pagina: 1
Acties:

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11 17:15
Ik heb een probleem met printen. ik zal wel bij het begin beginnen.

Mijn schoonpa had altijd een oude pc staan met win 95 erop een een boekhoud programma. Dit liep in een dos box. Hij printte het via een HP deskjet 840C. Ging altijd prima. Tot de bliksem insloeg. Toen was die PC overleden. toen hadden we een nieuwe PC besteld met XP SP3 NL. Printer met USB aangesloten ipv LTP1.
Even een scriptje gemaakt: "net use lpt1: \\naamPC\hpdeskje /persistent:yes"

Nu hebben we dus een nieuwe printer, een Canon PIXMA MP540. Deze print alles. Behalve dus uit het boekhoud programma. Ik snap er niets van. Hij stuurt duidelijk een printje naar de que toe. Daar verdwijnt hij na enkele seconden maar er gebeurt niets. De canon is gewoon geshared als "hpdeskje"

Ook een PDF printer print hem niet uit. Als ik een naar een bestand print komt er wel iets uit maar niet met de goede opmaak. Ik heb al naar andere drivers gekeken maar canon zegt ook dat die er niet zijn. (soort PCL driver)

Dus ik hoop dat iemand nog tips heeft. Want nu staan er dus 2 printers op het bureau ipv 1. de nieuwe voor alle windows zaken en de oude voor de boekhouding.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zie je op de printer wel dat hij data ontvangt? En heb je in het boekhoudprogramma controle over het formaat dat hij naar de printer stuurt? Als het printen naar PDF (met PDFcreator neem ik aan?) ook wazigheid oplevert, zou ik eerst naar dit laatste kijken.

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
Hoe heet het boekhoudprogramma? Deze stuur je nog steeds aan vanuit DOS?