Hallo allemaal,
goed waar zal ik eens beginnen.
Ik ben van plan een nieuw netwerk aan te leggen en een Popcornhour C-200 te gaan kopen.
De router: D-Link DIR-855
Bekabeling: CAT5E
Toekomstige internetprovider: UPC Fiberinternet 90mbit
Mediaspeler: Popcornhour C-200 1Gb poort
Laptop: Acer Travelmate 5720 1Gb poort
PC1: Pentium etc. 1Gb poort
PC2: Pentium etc. 1Gb poort
Nu wil ik dus in de toekomst de modem van UPC 90mbit internet aansluiten op de router, en die verdeelt dan het internet over de andere apparatuur.
Verder wil ik dus vrij grote bestanden (HD materiaal) snel kunnen verzenden van 1 van de computers naar de Popcornhour C-200. En dit natuurlijk via 1Gb poorten.
De D-link DIR-855 beschikt over 4 Gb poorten dit moet dan toch genoeg zijn (of zie ik iets over het hoofd)?
Welke snelheden kan ik verwachten over de 1Gb poorten?
Volgens dit plaatje
zou ik via het 1Gb netwerk dus 898 mbits kunnen halen.
Kan het dan zijn dat ik met ongeveer 112,5 MB per seconde mijn data verstuur van b.v. PC1 naar de Popcornhour C-200?
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.
Vriendelijke groeten David.
goed waar zal ik eens beginnen.
Ik ben van plan een nieuw netwerk aan te leggen en een Popcornhour C-200 te gaan kopen.
De router: D-Link DIR-855
Bekabeling: CAT5E
Toekomstige internetprovider: UPC Fiberinternet 90mbit
Mediaspeler: Popcornhour C-200 1Gb poort
Laptop: Acer Travelmate 5720 1Gb poort
PC1: Pentium etc. 1Gb poort
PC2: Pentium etc. 1Gb poort
Nu wil ik dus in de toekomst de modem van UPC 90mbit internet aansluiten op de router, en die verdeelt dan het internet over de andere apparatuur.
Verder wil ik dus vrij grote bestanden (HD materiaal) snel kunnen verzenden van 1 van de computers naar de Popcornhour C-200. En dit natuurlijk via 1Gb poorten.
De D-link DIR-855 beschikt over 4 Gb poorten dit moet dan toch genoeg zijn (of zie ik iets over het hoofd)?
Welke snelheden kan ik verwachten over de 1Gb poorten?
Volgens dit plaatje
zou ik via het 1Gb netwerk dus 898 mbits kunnen halen.
Kan het dan zijn dat ik met ongeveer 112,5 MB per seconde mijn data verstuur van b.v. PC1 naar de Popcornhour C-200?
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.
Vriendelijke groeten David.