Toon posts:

Twee computers verbinden zonder crosscable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik vraag me af of het mogelijk is om twee computers te verbinden zonder cross-cable. Ik vind die kabels namelijk best wel duur voor een kabeltje ( zo'n €9 )... Ik dacht, misschien kan het ook met een gewone kabel, kan dat?
Alvast bedankt...

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gewoon even proberen, meeste moderne netwerkkaarten snappen dat prima. Heb het hier vaak zat zo gedaan, normale straight kabel ertussen en geen enkel probleem. Voor gigabit nics is het iig opgenomen in de standaard specs dat het moet kunnen. Veel 100 mbit niks doen het ook al langer, spec heet geloof ik Automatic MDI/MDI-X

[ Voor 64% gewijzigd door Sander op 20-06-2009 11:43 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat hangt een beetje van de betreffende computers af. Er zijn tegenwoordig steeds meer netwerkkaarten die zelf automatisch omschakelen (Auto MDI/MDI-X heet dat) en in dat geval heb je dus geen cross-cable nodig.

Een goed voorbeeld hiervan zijn gigabit netwerkkaarten die voor zover ik weet per definitie Auto MDI/MDI-X ondersteunen. Dus zoek even uit om welke netwerkkaarten (of onboard netwerkadapters) het gaat en of ze al dan niet Auto MDI/MDI-X ondersteunen :)

Een andere oplossing is om ergens een los stekkertje en een speciale tang te kopen/regelen (die is ook niet goedkoop, maar komt misschien nog vaker van pas) en zelf van een normale kabel een cross-cable te maken. De schema's daarvoor zijn wel te vinden op het internet en zelfs hier op GoT in de Netwerken FAQ.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

€1,50

of netwerkkaarten met auto MDI gebruiken.
of een switch gebruiken
of draadloos
of firewire
of via USB

etc ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips allemaal ;)