Toon posts:

Mail onbezorgbaar HetNet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mail naar HetNet wil sturen krijg ik telkens onderstaand bericht retour.

----------------------------
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: lkjlkj
Verzonden: 20-6-2009 10:01

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

helpdesk@hetnet.nl op 20-6-2009 10:01
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<domein.nl #5.1.1>
----------------------------------------------------

Het gaat om de server Microsoft Exchange 6.5 op een w2k3 server.

Ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deze foutmelding betekent gewoon dat het adres helpdesk@hetnet.nl niet ontstaat.
Of jij hebt grote fouten in je exchange config zitten. Maar leg het eerst eens iets duidelijker uit?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mail naar alle andere domeinen werkt wel alleen naar hetnet krijg ik telkens de bovenstaande melding terug.

Weet verder niet veel van Exchange af, werk meestal met Mdeamon.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal er toch echt zelf veeeel meer moeite voor meoten doen! Wij kunnen jouw configuratie en kennis niet inschatten. En ook niet wat je al hebt ondernomen, gezocht en gevonden etcetera.

Mijn spoorwegfotografie

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad zoals sanfranjake zegt, de melding die je terugkrijgt betekent gewoon dat de gebruiker bij hetnet niet bestaat.

Dat kan betekenen dat de user ook echt niet bestaat, maar het kan ook betekenen dat je bijvoorbeeld zelf 'hetnet.nl' als domain hebt gebruikt binnen Exchange, maar jij hebt zelf de configuratie gedaan en dus zal je veel meer informatie moeten geven dan dat je hier doet.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:27:
Inderdaad zoals sanfranjake zegt, de melding die je terugkrijgt betekent gewoon dat de gebruiker bij hetnet niet bestaat.

Dat kan betekenen dat de user ook echt niet bestaat, maar het kan ook betekenen dat je bijvoorbeeld zelf 'hetnet.nl' als domain hebt gebruikt binnen Exchange, maar jij hebt zelf de configuratie gedaan en dus zal je veel meer informatie moeten geven dan dat je hier doet.
Heb de configuratie niet zelf gedaan. Als ik deze had gedaan had ik het domein niet toegevoegd. Fijn om te weten dat ik nu weet waar ik wel naar moet kijken heb het domein al wel eens zien staan. Ga ernaar zoeken of dit het probleem is.

Is dit de oplossing??? (Sorry voor de onnozele vragen, ben echt geen exchange man)

Link Microsoft

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 16:25 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee dat is niet je oplossing, en ondanks dat jij geen exchange-man bent ben jij toch de gene die het moet gaan oplossen. Ik zou denken dat je het moet zoeken in het vinkje "this server is responsible for ALL mail delivery for this domain" in de recipient policy. Maar zelf wat moeite doen is toch echt wel het minste wat we van je verwachten hier :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er hier het een en ander van een lid verwacht wordt. Vergeef mij mijn gemakzucht.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als jij verbetering toont, geen probleem :P Maar ik denk dat je even moet zoeken naar dat vinkje, want ik denk dat je server nu denkt dat 'ie alle @hetnet.nl adressen zelf beheert, en dus nooit naar de internet-mailserver doortrapt :)
Standaardprobleem38758578 oplossing nummer 2. Is al heel erg vaak gestelde vraag namelijk, met de zoekfunctie kan je genoeg info vinden als dit je nog niet op weg helpt :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost allen hartelijk bedankt.
Pagina: 1