Toon posts:

Waveout @ 50%??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb net een nieuw klipsch speaker setje maar nu staat dat in de handleiding dat ik het wave-out volume in windows het beste kan terug draaien tot 50% voor een goed resultaat.

Is dit inverband met ruis die zowiezo al in de soundcard zit??? Of?

Verwijderd

Als je een goede speakerset hebt en een wat mindere geluidskaart, kan je idd beter je geluidskaart op een laag nivo zetten en je betere speakers voor de versterking laten zorgen.

Heb je echter goede speakers EN een goede geluidskaart is dit nergens voor nodig, moet je maar even proberen.

Ik heb iig nergens problemen mee met mn SB-PCI128 en mn sony ta-tb920R met JBL MK1000 speakers, gewoon geluidskaart op max, sony op 50% en de rest van het volume regelen via mijn logitech cordless desktop.

Sorry voor de spelfouten, maar ik heb een beetje gedrtonken, hihi

Verwijderd

Topicstarter
tja wat is goed...

* 6 meier voor een paar 2.1 pc speakers
* sblive

wel aardig d8 ik.

Paar beugletjes en grolsch lemon werkt ook goed moet ik zeggen :)

Verwijderd

Hmm, moet je gewoon ff zelf proberen. Een sb live! is best een lekker kaartje, dat hoef je echt niet op 50% te laten draaien hoor.

Moet je zelf maar ff kijken war het mooise/beste geluid levert.

Offtopic: Grolsch lemon is toch maar 2,5%, dat schiet nie op, hegaarden grand cru is een procentje of 8-9... hihi
PS. ik woon een paar honderd meter van de Grolsch brouwerij af... 8-)

Verwijderd

PS.
voordat je begint: ja, m'n huis staat er nog, zelfs geen ruit er uit :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens meer vertrouwen in mijn speakers als sblive :z

idd maar 2.5% maar drinkt wel lekker. bier kan je ook drinken voor de lekker :9

Verwijderd

ik ben niet gezegd dat hoegaarden niet lekker is :)

maarre, als je kijkt hoe vel je geluidskaart wil en hoever je speakers willen...

mijn vader heeft een bagger :r geluidkaart maar vrij redelijke harman/kardon speakers, daar moet je het geluid van de pc wel laag zetten en dan het volume regelen met de speakers zelf.

Ik zelf heb een goede geluidskaart (3en jij ook) EN goede speakers (dei van jou lijken me ook wel in orde), dus hier maakt het niets uit...

Verwijderd

Topicstarter
merk zelf geen verschil btw. ja ok als ik waveout op 50% kan ie natuurlijk niet zo hard :) maar heb geen last van ruis of iets dergelijks.

deze speakers zijn het trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/promedia/PM21-2.jpg

http://www.klipsch.com/promedia/pm21specs.html

http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/Klipsch_Promedia/index.html

Verwijderd

Als je geen verschil merkt, waarom zou je je geluidskaart dan in godsnaam op 50% zetten???

Zoo, weer een probleem opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
gewoon om een praatje te maken :)

was ook geen echt probleem ofzo was meer nieuwsgierig waarom ze dat in de handleiding zetten

Verwijderd

om interessant te doen...

ik ras altijd eerst alles in me pc, dan install ik de zooi en mocht het dan na een half uur kutten niet werken dan pak ik de handleiding pas...

al doende leert men :)

Verwijderd

Topicstarter
same here :)
Pagina: 1