Sapphire HD4890 crashed bij Directx operaties?

Pagina: 1
Acties:

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 10:44

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe pc. Gigabyte ma790xt-ud4p moederbord, phenom II x4 955 met 8 GB kingston valueram. Videokaart is de Sapphire HD4890.

De 1e dag heb ik alles geinstalleerd en viel me nog niet op dat de cpu op 800 mhz liep. Alles leek goed te gaan toen. 3dmark vantage erop gezet en gedraaid kreeg er vrij lage scores uit waardoor ik verder ben gaan zoeken er uiteindelijk achter kwam dat mijn moederbord een BIOS update nodig had om goed met de cpu om te kunnen gaan.

Na de update weer 3dmark vantage gestart en elke keer error display driver stopped working and recovered. Eerst dacht ik een probleem met 3dmark maar meteen daarna begon ik de errors ook te krijgen op de aero interface.

Windows helemaal opnieuw geinstalleerd wellicht dat de bios update ook nog andere dingen aanpaste. Ook nieuwe voeding erin gezet 620 watt nu van coolermaster. Na de nieuwe intallatie wederom exact dezelfde problemen. Daarna heb ik de videokaart eruit gehaald en mijn oude 1900xt erin gezet. Loopt als een zonnetje.

Ik vermoed dus dat de kaart gewoon neit helemaal lekker is. Weet iemand iets wat ik nog zou kunnen testen of kan ik het best de rma maar vast opstellen?

Operating system is overigens Vista 64 bit met service pack 2.
Ati catalyst drivers 9.4 en 9.6 geprobeerd
Bios versie van het moederbord is f4g

[ Voor 5% gewijzigd door @r!k op 20-06-2009 09:46 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 10:53
Wat voor errors krijg je dan?

Heb je bij het wisselen van de kaarten de drivers wel telkens opnieuw geinstalleerd? Heb je ook met driver cleaner pro de restanten weggehaald?

Je zei dat de eerste paar dagen de kaart wel werkte toen je CPU nog underclocked was. Hij kan toch niet zomaar kapot gaan na een bios flash, lijkt me?

Kan je de kaart op een andere pc testen? Als die kaart het daar ook raar doet, dan is het idd stuk.

Wazaa?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ok heb vandaag een andere videokaart teruggekregen, exact hetzelfde probleem waardoor ik toch even ben gaan nadenken.

Het vorige probleem trad op toen ik een BIOS update gedaan had, heb nu een oudere BIOS erop gezet en zowaar, problemen verdwenen. Kennelijk is er iets met de f4g bios van de gigabyte ma790xt-ud4p en de radeon HD4890 dat ze niet lekker samenwerken ofzo.

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 14:04
Wanneer je van gigabyte een bios update doet en het is bijvoorbeelf f4g, dan is de bios versie f4 beta g, alleen als het f4 of f5 is gaat het om een niet beta bios, stuur gigabyte een e-mailtje met je probleem icm de f4g bios en misschien kende ze die nog niet, zou zelfs kunnen dat ze je een andere bios sturen met een beta die dat zou moeten verhelpen :)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
jagana schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:42:
Wanneer je van gigabyte een bios update doet en het is bijvoorbeelf f4g, dan is de bios versie f4 beta g, alleen als het f4 of f5 is gaat het om een niet beta bios, stuur gigabyte een e-mailtje met je probleem icm de f4g bios en misschien kende ze die nog niet, zou zelfs kunnen dat ze je een andere bios sturen met een beta die dat zou moeten verhelpen :)
goed om te weten, wel vaag dat ze dan dus kennelijk een beta versie op hun site zo publiek beschikbaar zetten.

Ik ga ze in ieder geval even mailen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topics op GoT zijn geen tickets op een helpdesk oid, maar plekken om te discussieren over iets. Of het probleem van de topicstarter dan "opgelost" is of niet is dus geen reden om wel of niet een topic te sluiten. Wij sluiten alleen topics als ze niet aan het beleid voldoen. Daar is hier geen sprake van, dus ga ik het niet sluiten.
Bovenstaande is nav tr van de TS

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1