WD MyBook 1TB problemen

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Ik heb al bijna een jaar een WD MyBook essentials 1TB externe schijf waar ongeveer 800GB van in gebruik was. Deze schijf hing voornamelijk aan mijn (oude) Acer Aspire laptop, en totaal geen problemen.

Nu heb ik een nieuwe laptop, een Asus M50, en nu is de schijf helemaal kapot.

Het begon met een kopieren van bestanden van de oude laptop, via de schijf naar de nieuwe, en opeens waren die bestanden op de nieuwe laptop vrijwel allemaal corrupt geraakt.

Ik kon ook sommige folders niet meer openen, windows meldingen als "File or folder is not accessible" etc.

Na een schijfcontrole te hebben uitgevoerd waren die folder verdwenen, maar dat waren er maar 1 or 2.

Toch de WD Lifeguard tool gedraaid op standaard en extended, en die waren allebei PASS.

Maar toen ik gisteren de schijf weer verbond aan mijn laptop kreeg ik opeens de melding dat de schijf geformatteerd moest worden :? Weer een chkdsk gedraaid, maar deze keer krijg ik 1000en berichten van kapotte index'en. Deze heb ik laten draaien, en nu kijk ik versipt naar een compleet lege schijf.

De eigenschappen van de schijf geeft nog aan dat er 100GB opstaat, ik heb met recovery programma's nog een paar 100MB terug kunnen halen, maar de rest is compleet foetsie.

Ik heb het programma HDD Regenerator gebruikt, en deze gaf na 27 uur aan dat er geen bad sectors waren gevonden.

Nu wil ik toch wel weten waar het aan ligt, komt dit door de nieuwe laptop? Deze heeft wel meer problemen met de USB, zo kan ik bv geen korte USB verlengkabels gebruiken en vaak werken meerdere USB apparaten niet als de HD is aangesloten.

Of ik de HDD gewoon stuk? Ik kan hem terugsturen voor garantie, de SMART test zegt PASS, alhoewel de waarde "WARRANTY" op een aantal plekken op 1 staat.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bestaat deze harde schijf niet uit 2 HD's van 500GB in RAID?
Als ik de symptomen hoor, dan gok ik op 1 van de schijven in de RAID die het (gedeeltelijk) begeven heeft...
Mogelijk maskeert de RAID controller eventuele fouten van de ene schijf ...
Just a guess.

Ik zou 'm in ieder geval RMA sturen.
Je data mag je helaas wel naar fluiten vrees ik.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Indien je belangrijke files op een hd hebt en die geeft foutmeldingen, dan doe niks repareren, maar zoek recovery software(meerdere), zie deze site.
En maak altijd eerst een backup(sector backup) van de hele schijf, zonder iets te repareren. Nu kun je meerdere keren een recovery doen.
Op youtube staat ook een leuke film , zoek op "harddisk recovery" en "harddisk recovery advanced", dan kom je bij een firma die veel uitlegd.

Usb kan gevoelig zijn, verkeerde, slechte , te lange kabel, niet originele kabel, te weinig stroom op usb.
Dus originele kabel gebruiken, en voorkant en achtekant usb proberen, of powered hub proberen.

Is je OS goed geinstalleerd, alles up to date.
Misschien spyware, virusscanner die iets op de achtergrond doet.
Zoek je hardware op met usb problemen op google.