[HD4770] Voltages aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:34

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb 2xHD4770 draaien hier van XFX.
Deze heb ik geflashed met de EAH4770 TOP bios van ASUS, waardoor ik de mogelijkheid zou hebben om tot maximaal 1,3v aan de core te kunnen geven via ASUS Smartdoctor. Ik loop alleen tegen een probleem aan.

Als ik het voltage instel dan neemt de videokaart dit niet over. Ook kan ik via de tool maar tot 830MHz GPU en 900MHz memory. terwijl ik in CCC 860/1100 heb met standaard OC.

Heeft iemand een idee hoe ik zowel het voltage goed kan instellen en eventueel via smart doctor ook hogere waardes kan instellen.

Ik heb al gekeken naar Rivatuner Power User maar ik vind hier niets.
Ik weet niet of het mogelijk is via een alternated BIOS een standaard voltage in te stellen maar anders wil ik daar wel een poging voor doen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Via een voltmod. Dan kan je het perfect instellen :) Maar dan vervalt wel de garantie -_-.
Of je moet eens een paar biosen opzoeken en die flashen en zien wat het geeft. Zo-te-zien zitten pas nieuwe biosen altijd bugs en soms zijn die handig (komt ook soms voor bij oudere bios).

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:34

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
De EAH4770 TOP bios is de enige bios die overclocken toe laat, van ATI mogen er geen overclocked HD4770's worden verkocht, hoewel ASUS deze wel had aangekondigt, sindsdien zwerft die bios rond.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Dan is voltmod de enigst oplossing omdat te doen. Moet je opzoeken op google. Er zijn hel how to om te laten zien hoe het moet.

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Wat is dat nou weer voor onzin! Hardwarematige voltmod is NOT the way to go.
Hoe weet je dat hij het voltage niet overneemt? Heb je dat bekeken in rivatuner? Gaat het voltage wel omhoog als je de kaart stresst? Draai je smartdoctor in administrator mode?