Tele2 router Davolink DV-2020

Pagina: 1
Acties:

• Joris273
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-02 07:28
Sinds gisteren heb ik een tele2 internet verbinding en daarbij hebben ze een Davolink DV-2020 modem/router meegeleverd.

Ik heb daar maar beperkte rechten op. Tele2 kan er zelf vanaf het internet wel bij met Administrator rechten. Dat lijkt me allemaal niet zo´n heel goed plan, ze doen het nl. niet helemaal goed (router reageert bijv. op een ping vanaf het WAN).

Is er een mogelijkheid dat ik zelf ook Administrator rechten krijg? Evt. bruteforce password cracking, waar staat een beschrijving wat voor programmatjes ik daarvoor nodig heb?

Bij voorbaat dank,
Joris.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:56
Wat jij wilt is niet mogelijk.
Als je de moeite neemt om even te zoeken op dit forum, vindt je meer dan genoeg info.

Verwijderd

Hoi Joris,

Zelf zit ik ook bij Tele2, Administrator rechten krijgen kan opzich wel maar je zit met het volgende probleem. Tele2 wil zowiezo niet dat jij Administrator rechten krijgt, en daarnaast doet Tele2 aan custom firmwares (die op afstand geinstalleerd worden) wil je toch 'stock' firmwares gaan draaien moet je je DV-2020 opschroeven en er een JTAG connector op solderen maar dat mag weer niet want je hebt die modem in bruikleen.

And if memory serves me well, kan je ook geen andere ADSL modem gebruiken ivm met inlog gegevens die ALLEEN tele2 heeft.

Mocht je nog meer info nodig / willen hebben moet je me maar ff een DMtje geven kunnen we ff rustig verder babbelen.

edit:
Typos

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 01:33 ]

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:00
Sandervankastee,

kan ik ergens vinden wanneer er updates beschikbaar zijn, of wanneer de laatste (automatisch) is geinstalleerd?

Verwijderd

ik vind dat op een forum de discussie niet via DM hoeft want er zijn wellicht meer mensen met dezelfde vragen...

• cornfed99111
@ Rowwan

Die info zal je nergens vinden.
Die kan je alleen zien via admin toegang. En die heeft alleen de helpdesk.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik vind het maar bizar dat ik niet zelf een modempje/routertje kan kiezen. Jammer dat ik geen tijd heb want anders zou ik proberen de firmware te deconstrueren om inloggegevens en meer settings vrij te maken.

Geldt dit soort onzin voor alle 20MBit ADSL-providers die via het netwerk van KPN werken?

*EDIT*

Wat al helemaal té bizar is dat ik niet eens een (draadloos) LAN-netwerkje kan opzetten zonder ADSL verbinding. Ik neem aan dat dit ook niet te omzeilen is!? Verdorrie zeg.....!

[ Voor 24% gewijzigd door Solovine op 17-07-2009 16:06 ]

Verwijderd

Klopt. Dat ding zit goed "dichtgetimmerd"....

Oplossing: Andere provider?..... Compuserve levert een Zyxel modem. Ook al staan hun gegevens (VPI/VCI) hardcoded erin, toch kan je nog 10 andere entries toevoegen voor andere providers. Dus de modem zal eerst via de eerste entry te connecten, en als dat niet lukt de tweede, derde etc.... Duurt misschien iets langer bij opstarten, maar ach....

En de rest is volledig VRIJ te configureren. En dat ding heeft twee SIP providers. Ook vrij in te stellen, ook al neem je geen telefonie van Compuserve zelf.

Een nadeel van deze provider: Als je via hun via Eweka de nieuwsgroepen wil leegtrekken, vergeet het maar. Eweka wordt geblokkeerd op IP nivo door Compuserve. Andere usenet providers zijn geen probleem.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:49:
Klopt. Dat ding zit goed "dichtgetimmerd"....

Oplossing: Andere provider?..... Compuserve levert een Zyxel modem. Ook al staan hun gegevens (VPI/VCI) hardcoded erin, toch kan je nog 10 andere entries toevoegen voor andere providers. Dus de modem zal eerst via de eerste entry te connecten, en als dat niet lukt de tweede, derde etc.... Duurt misschien iets langer bij opstarten, maar ach....

En de rest is volledig VRIJ te configureren. En dat ding heeft twee SIP providers. Ook vrij in te stellen, ook al neem je geen telefonie van Compuserve zelf.

Een nadeel van deze provider: Als je via hun via Eweka de nieuwsgroepen wil leegtrekken, vergeet het maar. Eweka wordt geblokkeerd op IP nivo door Compuserve. Andere usenet providers zijn geen probleem.
Hmmm, bedankt maar mijn 20Mbit verbinding wordt pas overmorgen technisch opgeleverd dus ik zit nog tenminste 12 maanden vast. Heb net een veel te duur Tele2/Zonnet 6Mbit abonnement uit 2003 omgezet naar de 20Mbit Tele2 variant. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat ze nu nieuwe policies hebben. Als de locale kabelboer overgenomen wordt door Ziggo oid (waar ik al lang op wacht) stap ik zo snel mogelijk over naar een 50Mbit+ kabelabbonement.

De E20,-/maand voor 20Mbit internet van Tele2 vind ik trouwens op zich wel een nette prijs :)

Even snel nog een vraagje. Zo'n wall plug setje zou toch gewoon moeten werken met elke router/modem? Of zie ik iets over het hoofd waardoor dat standaard ding van Tele2 problemen zou kunnen geven?

Verwijderd

Moet werken. Alhoewel ik vele rare dingen heb gezien in de IT. Eerst uitproberen, dan zeker weten.

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo iedereen,

Even een kort vraagje.

Ik zit dus ook met de Davolink 2020 opgescheept aangezien ik een abo van Tele2 heb. Nu was ik benieuwd of het mogelijk is torrentprogramma's zo veel mogelijk te blokkeren. Ik deel de verbinding via wifi met twee andere huisgenoten (die ook meebetalen) en heb al gezien dat het modem wel ERG (!) basic is qua instellingen. Deep packet inspection of uit/aanzetten van UPnP is niet eens mogelijk. Laat staan toewijzen van bandbreedte aan IP's...

Een van mijn huisgenoten maakt helaas veel gebruik van Torrents vermoed ik. Deze gebruikt ook de (beperkte) upload en daardoor wordt niet alleen het internet erg traag (youtube moet een eeuwigheid laden) maar ook het gamen gaat schokkerig (upload). Is er een mogelijkheid dit te beperken?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:26
Is modem vervangen een optie? Zo ja, kan deze forum je helpen om je eigen modem gebruiken. Dan kan je eentje kiezen waar meer features heeft dan die Davolink 2020.

Natuurlijk met dank aan Cornfed voor de how-to _/-\o_ . Zelf heb ik het ook gedaan met een Cisco 877w.

• cornfed99111
Je kan ook een eigen router kopen met alle opties die je nodig hebt en die achter de Davolink neer zetten.
Dan neemt die alle aansluitingen in het huis over van de Davolink.
De Davolink wordt dan alleen nog gebruikt als internet gateway en voor eventuele telefonie en tv.

@ plizz

Bedankt voor de credits.. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 09-02-2012 09:29 ]

Pagina: 1