Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb per ongeluk op mijn Samsung U600 alle smsjes verwijderd, zowel op SIM als op de telefoon zelf. Is er een manier om deze terug te krijgen. Door middel van een programma ofzo?

Ik baal enorm, er staan namelijk heel veel persoonlijke smsjes op. Ik kan me herinneren dat je op de computer en met geheugenkaartjes vaak data makkelijk terug kan halen via programma's. Heb nu al op internet gezocht naar een programma voor een telefoon maar kan dit helaas niet vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Errr, absoluut geen idee of dit ook werkt voor de opslag van jouw telefoon, maar Recuva heeft mij al heel veel ergernis gescheeld. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken. Ik heb het hier trouwens over een SD kaartje, niet over een SIM, want volgens mij kun je die niet zo gemakkelijk uitlezen op de computer. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gojira op 19-06-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:56

hgp

Het terug halen van smsjes van een simkaart werkt volgens deze site wel ietsje anders dan het recoveren van data van een NTFS of FAT partitie.

Er staat een hoop informatie op die site en ook een programma om smsjes te 'undeleten' die je kan gebruiken als je een SIM card reader hebt.

Google - sim card recovery

[ Voor 3% gewijzigd door hgp op 19-06-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het terug halen van smsjes van een simkaart werkt volgens deze site wel ietsje anders dan het recoveren van data van een NTFS of FAT partitie.
Van NTFS weet ik het niet, maar ik weet nog uit de DOS tijd dat een file op FAT verwijderd wordt door het eerste karakter van de filenaam overschreven wordt door 0xE5, iets soortgelijks als het aanpassen van een statusveld dus. Ik heb vaak genoeg met PC-Tools die namen weer teruggezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:56

hgp

Ja je hebt gelijk, wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat je daar weer andere tools voor hebt dan voor de recovery van hardeschijven en usb keys e.d..

[ Voor 11% gewijzigd door hgp op 20-06-2009 01:11 ]