Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Corrupte map verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Garmin Edge 705 een map staan die corrupt is geworden.
Er staan allemaal folders in die een extensie hebben gekregen van delen van een xml file:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnzijde.nl/rw/pics/Folder.png

Windows vertelt mij dat deze folder 3,55TB groot zou zijn, maar dit kan niet eens want mijn Garmin heeft nog niet eens 1Gb aan geheugen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnzijde.nl/rw/pics/Size.png

Als ik de inhoud van de map wil verwijderen krijg ik een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnzijde.nl/rw/pics/Error.png

Via cmd kan ik ook niets deleten.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze folder leeg krijg???

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
\\?\ syntax al eens geprobeerd? You cannot delete a file or a folder on an NTFS file system volume (oorzaak 6).

Maar kun je niet even de relevante dingen backuppen en dan het geheel formatteren?

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Kunje niet de filename eerst aanpassen ?:P
Ik denk dat die invalid is, dus mocht je die kunnen wijzigen helpt dat wel denk ik
Want / in een naam is niet toegestaan

[ Voor 59% gewijzigd door korgakos op 20-06-2009 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Filename aanpassen werkt ook niet, krijg ik dezelfde foutmelding.
Deleten via de \\?\ optie werkt ook niet, krijg ik dezelfde foutmelding.

Formatteren ben ik een beetje huiverig voor omdat het Garmin OS er ook op staat en Garmin nergens uitlegt hoe op een blanco apparaat alles weer te installeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gok er zomaar op dat het geen NTFS filesystem is op die kaart ;)

Maar gaat het om één folder op de kaart waar de boel op staat? Ik kan me niet voorstellen dat het OS van je Garmin hier namelijk ook in draait - die zou ook overstuur moeten zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de losse SD-kaart waar die folder op staat.

De folder staat zeg maar "op het apparaat zelf". Tja, hoe omschrijf ik dat. Via mijn verkenner zie ik niet een folder waar het OS in staat oid. Ik denk dus dat dit ergens verborgen zit, maar als ik het apparaat formatteer, denk ik dat ik het OS ook kwijt ben.

De Garmin was de weg al kwijt toen die folder corrupt was. Ik kon hem niet meer opstarten.
Ik heb die folder toe hernoemt naar (wat wel kon) en toen was het probleem weg. Alleen nu wil ik nog die hernoemde folder weg. Gewoon omdat het me irriteert.

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 19:02
Je zou eerst een checkdisk/foutcontrole kunnen proberen om te kijken of die het kan repareren
in een cmd venster met verhoogde rechten:
code:
1
chkdsk I:

[ Voor 27% gewijzigd door Hoeloeloe op 21-06-2009 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoeloeloe schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:39:
Je zou eerst een checkdisk/foutcontrole kunnen proberen om te kijken of die het kan repareren
in een cmd venster met verhoogde rechten:
code:
1
chkdsk I:
_/-\o_
Briljant! Met de toevoeging /f en daarna de folder omgezet naar een file, kon ik de file verwijderen.
En weg is die!!
Pagina: 1