Hallo,
ik ben een beginner in java, en heb zojuist voor de eerste keer een database-verbinding gemaakt. De code werkt prima, echter levert het wel een probleem op: het verbinden met de (locale) database duurt heel lang, soms wel tot 5 seconden. Dezelfde database reageert in PHP wel snel. Queries worden wel gewoon snel uitgevoerd, maar over conn = DriverManager.getConnection(url+dbName,userName,password); doetie nogal lang. Hieronder de rest van de code:
Ik heb uiteraard op google al gezocht naar 'slow jdbc java connect' en dergelijke varianten, maar echt iets zinvols vinden doe ik niet. Waar zit hier het probleem? De driver, de code of wat anders?
ik ben een beginner in java, en heb zojuist voor de eerste keer een database-verbinding gemaakt. De code werkt prima, echter levert het wel een probleem op: het verbinden met de (locale) database duurt heel lang, soms wel tot 5 seconden. Dezelfde database reageert in PHP wel snel. Queries worden wel gewoon snel uitgevoerd, maar over conn = DriverManager.getConnection(url+dbName,userName,password); doetie nogal lang. Hieronder de rest van de code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| System.out.println("MySQL Connect Example."); Connection conn = null; String url = "jdbc:mysql://localhost:3306/"; String dbName = "beer"; String driver = "com.mysql.jdbc.Driver"; String userName = "root"; String password = ""; try { Class.forName(driver).newInstance(); conn = DriverManager.getConnection(url+dbName,userName,password); Statement stmt = conn.createStatement(); ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT * FROM users u"); System.out.println("Display all results:"); while(rs.next()){ String str1= rs.getString("id"); String str = rs.getString("name"); System.out.println("Id= " + str1 + "\tName = " + str); }//end while loop conn.close(); System.out.println("Disconnected from database"); } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); } |
Ik heb uiteraard op google al gezocht naar 'slow jdbc java connect' en dergelijke varianten, maar echt iets zinvols vinden doe ik niet. Waar zit hier het probleem? De driver, de code of wat anders?