Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Hallo,
ik heb hier thuis een camera set liggen, maar helaas is de antenne van de ontvanger stuk en is het bereik over het algemeen te kort voor mijn doeleinden.
Dus wat doe ik, ik sluit een kabeltje aan op de antenne van de camera, draai hem om het kleine resterende kabeltje van de ontvanger, maar helaas geeft dit geen verbetering of wat dan ook op het signaal.

Denk ik nu te simpel, of is de restant speaker-kabel die ik had liggen niet geleidend genoeg? (Gewoon koper draad, niet massief)
Hebben jullie nog eventuele andere tips om de set bedraad te krijgen?

Mvg,
Xzelicon

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Speakerkabel? Dat werkt vast, maar op hele korte lengtes.

Je wilt een antenne signaal door een niet-hiervoor bedoeld kabeltje sturen. Gevolg: na een paar cm heb je al enorme verliezen, los van de impedantieproblemen.

a. Verlengen met goede antennekabel. Wifi kabel is vaak geschikt, veel cameras werken op dezelfde freq (2.4Ghz), sommige echter op 1.2Ghz

b. Bekabeld doen. Veel cameras hebben naast RF ook een composite uitgang. Dan kun je gewoon normale 75ohm antennekabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
De camera werkt op 2,4GHZ, en heeft gewoon een antenne uitgang, waar je de antenne op moet schroeven.
Wat bedoel je trouwens met Wifi kabel? Gewoon datakabel zoals utp/telefoon?

[ Voor 27% gewijzigd door Xzelicon op 20-06-2009 11:26 ]

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee we bedoelen geen datakabel maar een kabel met rp-SMA connectoren op. Deze kabels zijn speciaal gemaakt voor het transporteren van data tussen het apparaat en de antenne.
effe op google zoeken en je vind er zo voorbeelden van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 09:29
Idd, het probleem met een onafgeschermd kabeltje aan je antenne is dat het kabeltje ook als antenne gaat werken en zo je antenne vergroot. Nu is het zo dat de lengte van antennes wordt afgestemd op de frequentie waarop ze werken, als je de antenne verlengt zal die dus niet meer op de juiste frequentie goed werken. Als je toch via een draadje je antenne wilt verbinden zul je inderdaad een afgeschermd draadje moeten gebruiken zoals een coax-kabel.