Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firefox 3.5 en @font-face

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:12
Heeft iemand al ervaring met de @font-face ondersteuning in Mozilla Firefox 3.5? Ik heb gisteren een beetje geëxperimenteerd, en het viel me enorm tegen. Bij een hogere font-size gaat het wel, maar zodra je onder de 20px komt ziet het er eigenlijk niet meer uit. Hieronder een vergelijking tussen de rendering van Safari 4 en Firefox 3.5, beiden onder Windows:

Font rendering - Firefox 3.5 vs Safari 4

Ligt dit aan mij, of is het gewoon beroerd gesteld met de font rendering van FF3.5?

Ik twijfelde of dit misschien in WEB thuishoorde, maar aangezien dit echt over Firefox zelf gaat besloot ik het hier te zetten

omniscale.nl

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 12:32

Unverter

Rediscover the web!

Ik heb zelf nooit wat geprobeerd hiermee. Deze twee pagina's zien er echter wel mooi uit, dus voor die lettertypen lijkt het bruikbaar (ook voor kleine letters):
* http://hacks.mozilla.org/2009/06/fonts-css-layout/
* https://wiki.mozilla.org/...5Days/Articles/@font-face

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

en 3.5 is nog beta

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• posttoast
Die pagina's zien er bij mij wel prima uit, maar mijn test dus niet. Je zou kunnen zeggen dat het dan aan het font ligt, alleen werkt deze in Safari dus wel goed.

Enne: 3.5 is geen beta maar een RC. Ik mag aannemen dat ze nu geen zaken in font-rendering meer gaan aanpassen.

[ Voor 28% gewijzigd door posttoast op 19-06-2009 21:17 ]

omniscale.nl

• posttoast
Schop! Moet ik nu toch gewoon Cufon blijven gebruiken?

omniscale.nl

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

posttoast schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:33:
Schop! Moet ik nu toch gewoon Cufon blijven gebruiken?
Even vraag tussendoor: heb je safari 4 op de mac en de pc wel eens vergeleken? Ik kreeg hele vieze resultaten terug op Windows die ik op de Mac niet tegenkwam

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1