flashplayer caching (narrowcasting)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Ik ben bezig met het bouwen van een soort van narrowcasting software.
Hiermee wil mbv. een backoffice (CMS) xmlfile beschikbaar stellen welke ik ergens op mini-PC (windows of linux) wil inladen. In dit CMS kan ik slides samenstellen en data uploaden. Op de mini-PC ga ik fullscreen een flashplayer (liefst zonder browser) draaien welke de xml file in gaat laden. De mini-pc is gekoppeld aan een plasma scherm welke hangt bij een klant.
Nu beschikt deze mini-PC een wifi, wat ik niet wil is dat bij deze iedere keer weer alle files gaat ophalen (films, images) die in de xml als paden/urls zijn opgenomen.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen mbv. caching. Ik zat zelf te denken om de machine een proxyserver te draaien. Wat ook een mogelijkheid is om het misschien in flash te cachen.

De xml file zal elk uur opnieuw gegenereerd worden (of opnieuw opgevraagd). Wat de bedoeling dus is, is dat de player alleen nieuwe data binnen haalt. Het mooiste zonder dat deze herstart moet worden.

Iemand die me kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Toevallig heb ik voor een ander probleem even geleden een extreem minimalistische proxyserver met caching geschreven in PHP, zie hier. Met een paar kleine aanpassingen is dat ook bruikbaar voor jou situatie, al zal je dan wel op de client een webserver moeten draaien.

Alternatief zou je ook direct vanuit Flash kunnen cachen, al zit je dan met het probleem dat flash (voor zover ik weet) niet zowel lokaal als netwerk bestanden kan benaderen - ergo, of je kan ze via het netwerk ergens vandaan halen, of je kan ze lokaal vinden / opslaan, maar niet beide. Daar is misschien wel omheen te werken (netwerkschijf) maar dat zal afhangen van waar je content staat.

Nog weer een andere optie is natuurlijk een standaard proxyserver te installeren, met een beetje zoeken zijn er als het goed is genoeg te vinden - al zullen de meeste waarschijnlijk een stuk uitgebreider zijn dan wat je nodig hebt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]