Toon posts:

Hoe verwerken tweakers de dood van familie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe jullie het overlijden van een familielid proberen te verwerken.

Ik vraag dit, omdat het overlijden van mijn vader nu alweer(maar zo voelt t niet raar he?) 5 jaar geleden is en we nog steeds (?) bezig zijn met een verwerkingsproces......

Hebben jullie daar, hoe zeg je dat, "gedachtes" over? Ik zou ze graag hier zien........

THNX, Airhead

Verwijderd

Tja.... ik weet dat het fout is maar ik probeer ze "gewoon" te vergeten ;(

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik heb dat nog maar 1x meegemaakt, en toen was ik nog maar 7 ofzo, dus valt het nog wel mee. btw het was mn opa.

Maar het overlijden van hele bekenden vindt ik ook wel belangrijk hiero, of nie soms?

Afgelopen maandag was het precies een jaar geleden dat twee zusjes overleden tijdens eeen korte vakantie in Luxemburg. Dat was echt heel errug emotioneel. Tijdens de kerkdienst s'middags werd dat afgekondiugt en neem van mij aan dat echt iedereen stil werd en drie keer moest slikken.
Het waren jonge meisjes van 14 en 1o geloof ik..Dat was echt een klap. Ze kwamen om het leven tijdens een auto-ongeluk. D'er is na die tijd heel veel van op tv geweest en in de krant. Ik weet niet of jullie hiervan gehoort hebben, maar ik ben bang dat jullie geen christelijke krant of tv-prog. kijken. Boeit verder ook niet.

Maar afgelopen maandag was het dus een jaar geleden en die mensen heben heel veel bezoek gehad en vol gegooid met kaarten en steun. We hebben met veel mensen gepraat over "hun" kinderen, alle leuke dingen en herinneringen opgehaald, was heel errug gezellig en emotioneel, maar da's logisch

Verwijderd

mijn vader is nu ook zo'n beetje 5 jaar geleden overleden
hoe ik dat verwerkt heb
niet denk ik ja ik heb wel lopen janken maar
of je het daar mee verwerkt
slijten doet t wel heb een eigen gezinnetje en dat is volgens mij het beste medicijn
je moet verder nietwaar

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

"Het leven gaat door", dat is zeker waar, je moet niet eindeloos blijven treuren... maar je moet het vooral niet van je af schuiven onder het motto "als je er niet aan denkt, heb je er toch geen last van". Zeker niet als het al even geleden is. Mijn ervaring is dat het altijd terugkomt. Gun het gewoon tijd en heb vooral maling aan mensen die na een korte periode alweer van je verlangen dat je de draad weer helemaal hebt opgepakt... helaas, die mensen zijn er maar al te veel :(
Zoek afleiding, maar niet de hele dag... verwerken kost nu eenmaal tijd, tijd waarvan de baas liever heeft dat je hard werkt, maar ja... ga je vooral niet blind staren op die mensen die zelf ook van alles hebben meegemaakt en gewoon alles al na een paar weken weer moeiteloos lijken te trotseren... zo van "ik heb dat ook allemaal meegemaakt en ik leef ook door!", vaak onderdrukken die hun gevoelens alleen maar... dat lijkt nu allemaal prachtig "onder controle", maar daar komen ze later wel achter. Zo nu en dan moet iedereen met de kop tegen de lamp, de een wat vaker dan de ander.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Hoe verwerken tweakers de dood van familie...
Wat is er zo speciaal aan tweakers dat ze dood van een familielid anders zouden verwerken dan 'gewone' mensen?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 14:28 schreef Diadem het volgende:

[..]

Wat is er zo speciaal aan tweakers dat ze dood van een familielid anders zouden verwerken dan 'gewone' mensen?
Dat stel ik zo, omdat iedereen hier toch een tweaker is (?), dus ik bedoel t niet zo van: tweaker tegen normale mensen of dat tweakers geen normale mensen zouden zijn of zo. Als dat niet duidelijk was, sorry dan. T leek mij nogal duidelijk dat ik t zo bedoelde, maar ja.......Je hebt altijd mensen die je alles moet uitleggen. :?

Bedankt voor de reacties zover!

Verwijderd

2 jaar geleden is mijn opa overleden en vorig jaar mijn oma.. eerst denk je daar niet zo bij na.. ze woonden in zo'n huis waar je iedere maand kwam... en toen kwam je er een keer en het was er stil.. er was altijd wel iets.. maar het was er gewoon stil... en dan bedenk je eigenlijk pas wat je mist, en hoe het allemaal was... ;(;(
Pagina: 1