Toon posts:

reboot computer na installatie videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een pc met

AMD64 3000 proc
2,5 GB
Asus A8N-SLI moederbord (s939) met PCI express 16 ondersteuning
Antec Sonata III kast 500 Watt voeding

Vorige week een Asus HD 4650 besteld en in de computer geinstalleerd
Omdat ik de snelheid wilde testen heb ik 3dmark06 geprobeerd te draaien, het prgramma wilde niet opstarten en na een aantal vastlopers heb ik de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd (Ati catalyst 9.6), dat hielp een beetje want ik kwam iets verder in het opstartscherm van 3dmark06. vreemd genoeg krijg ik een totaal onverwachte reboot en na het opstarten een windows melding om een rapport te versturen. Weer proberen te draaien, weer een reboot. Ik heb trouwens de oude drivers eerst verwijderd van de vorige videokaart alvorens de nieuwe te installeren.

Een mpeg filmpje speelt wel normaal af, maar bij het opstarten van far cry ook een reboot.
Omdat ik dacht dat de videokaart kapot was heb ik een andere besteld de asus hd 4670.
Tot mijn schrik geeft deze hetzelfde probleem als hierboven.

Heeft iemand een tip?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
abrupte reboots kunnen in dit geval veroorzaakt worden door een zwakke voeding. Het wattage zegt niks over het vermogen van de voeding, hoeveel Ampere levert deze voeding op de 12 Volt lijn? En is de 6-pins PCI-e stroomtoevoer aangesloten op de videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige videokaart was een xfx 8600 GTen die werkte zonder problemen totdat ik iets te ongeduldig ging overklokken. Ik heb geen aparte 6 pins stroomtoevoer aangesloten, eigenlijk ging ik ervan uit dat dit niet nodig was bij deze kaart. Ik heb ook geen aansluiting gezien verder.
De computer trekt een hd film met formaat m2ts wel, dat zou toch ook niet moeten werken als de voeding zwak is?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:43:
Mijn vorige videokaart was een xfx 8600 GTen die werkte zonder problemen totdat ik iets te ongeduldig ging overklokken. Ik heb geen aparte 6 pins stroomtoevoer aangesloten, eigenlijk ging ik ervan uit dat dit niet nodig was bij deze kaart. Ik heb ook geen aansluiting gezien verder.
De computer trekt een hd film met formaat m2ts wel, dat zou toch ook niet moeten werken als de voeding zwak is?
excuses, ik ben er even vanuit gegaan dat de 4650 en 4670 aparte stroomtoevoer nodig hadden, niet dus.

Hoeveel ampere levert je voeding op de 12Volt lijn (staat op je voeding vermeld). Al denk ik dat dat wel snor zit

Verwijderd

Topicstarter
geen idee maar deze kast is 1 jaar oud en heeft een 80plus voeding dus ik denk niet dat het daaraan ligt.\En zware video trekt hij ook. Het vreemde is dat de compiuter meteen bij het begin al crashed. Zou het iets kunnen zijn dat de kaart pciexpress 2.0 ondersteunt en het moederbord 1.0?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Die voedingen die bij de kast zitten zijn gewoon goed, wij verkopen ze ook op het werk. Het is een Antec Earthwatts 500 Watt voeding.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Als die 500 watt voeding samen met die kast kwam, dan mag het geen stroom te kort zijn. Immers Antec levert Antec voedingen bij zijn kasten en Antec is geen prut merk qua voedingen.

Het kan zijn dat je voeding defect is, maar in ieder geval niet gewoon onvoldoende.

Verder zal het geen PCIe 2.0 probleem zijn. Ik heb op dat moederbord zelf een HD3870 gehad en die gaf ook geen problemen.

Het kan natuurlijk ook een driver probleem zijn of een geheugen probleem of een koeling probleem of een processor probleem etc.

Maar daar hebben we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik ga verder kijken

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Heb je ook al andere versies van 3dmark geprobeerd?

• tmnvanderberg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
welke windows gebruikt je?

die cpu gaat trouwens echt een enorme bottleneck worden, ik denk dat je crysis fatsoenlijk draaien zowieso wel kunt vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows xp prof xp3 en heb 3dmark05 ook geprobeerd, ik ben helaas geen stap verder.
Het enige dat ik nog kan melden is dat de computer v erder stabiel draait tijdens internetten en mpegs kijken.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Neem dan ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en probeer uit wat daar staat. Meldt vervolgens wat het resultaat van ieder van die stappen was.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, het probleem lijkt opgelost. Ik had in eerste instantie mijn oude probleemloze videokaart teruggezet, maar gisteravond ontstond een reboot bij het draaien van een mp4 film.

Door een instelling te wijzigen in automatisch rebooten kreeg ik uiteindelijk een melding van een probleem met ATKDISP, via google leidde dit naar het bijgeleverde Asus programmaatje Smartdoctor. Deze heb ik verwijderd en dat leek dus de boosdoener te zijn want de computer draait weer stabiel.
Pagina: 1